91525
آرامش دست نیافتنی
03 مهر 1402 21:07
وضعیت پل پوگبا همچنان نامعلوم است. 

روزنامه گل

به نظر می‌رسد پل پوگبا قرار نیست طعم آرامش را در زندگی خود تجربه کند. پس از حواشی خارج ار مستطیل سبز که در یکسال گذشته دامن این ستاره فرانسوی را گرفت (ماجرای اخاذی برادر او) و مصدومیت های متوالی که فصل گرشته و جام جهانی را به طور کامل از دست داد؛ حالا مسئله دوپینگ جدیدترین موضوعی است که این بازیکن باید با آن دست و پنجه نرم کند. تست دوپینگ پل پوگبا در شب بازی اودینزه و یوونتوس (هفته نخست) مثبت اعلام شده و وجود تستسترون بیش از اندازه در بدن او باعث شده این هافبک 30 ساله به صورت موقت از هرگونه فعالیت‌های ورزشی تعلیق شود. تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌های بعدی، یوونتوس هیچ تصمیمی درباره وضعیت همکاری‌اش با پوگبا نخواهد گرفت. اگرچه گاتزتا دلو اسپورت گزارش داده گزینه کاهش قابل توجه دستمزد و حتی فسخ قرارداد با پل پوگبا که سالانه 8 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد و پردرآمدترین بازیکن سری آ است، روی میز مدیران یوونتوس قرار دارد.
قانون قطع حقوق
طبق بند 5.5 قطعنامه مشترک فدراسیون فوتبال ایتالیا، لیگ سری آ و اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیایی، دوپینگ یکی از مواردی است که می‌تواند باعث به تعلیق درآمدن پرداخت حقوق یک بازیکن شود. با نقض یکی از دو مورد زیر، تعهد باشگاه برای پرداخت دستمزد به فوتبالیست به صورت کامل به حالت تعلیق در می‌آید: بازیکن بنا به دلایل انضباطی از انجام فعالیت‌های ورزشی در اثر خشونت، شرط‌بندی و دوپینگ چه به صورت موقت و چه به صورت دائمی از سوی مرجع قضایی محروم شود. بازیکن برای سه جلسه تمرینی یا سه بازی در فواصل 48 ساعت الی هفت روز در دسترس نباشد. اگر یوونتوس در دوران محرومیت پوگبا قراردادش را فسخ نکند، باید طبق مقررات مبلغی را به پوگبا پرداخت کند. در واقع کاهش حقوق بازیکن، باعث نمی‌شود که درآمد او به طور کامل قطع شود و باید کف مبلغ قراردادهای حرفه‌ای در فوتبال ایتالیا به او پرداخت شود. در صورتی که محرومیت پوگبا اثبات شود، او با توجه به گذر از 24 سالگی، سالانه چیزی حدود 43 هزار یورو دستمزد بدون کسر از مالیات دریافت می‌کند. این در حالی است که حقوق اصلی پوگبا در یوونتوس، سالانه 8 میلیون یورو پس از کسر مالیات است و این قرارداد تا 2026 اعتبار دارد.
قانون فسخ
قانون فسخ مربوط به دوپینگ می‌گوید یوونتوس می‌تواند در صورت خطاکار شناخته شدن پوگبا، قرارداد او را فسخ کند. در واقع کاهش حقوق صرفا گزینه جانشین فسخ قرارداد است. باشگاه همچنین می‌تواند مانع حضور بازیکن در تمرینات آماده‌سازی شود. البته که بازیکن هم حق درخواست فسخ قرارداد را نیز دارد. در صورتی مشخص شود پوگبا عامدانه هورمون تستسترون را وارد بدن خود کرده و اقدامش آگاهانه بوده، او 4 سال از هرگونه فعالیت‌های ورزشی محروم می‌شود که در این صورت یوونتوس بدون شک اقدام به فسخ قرارداد این بازیکن خواهد کرد. اما در صورتی که میزان محرومیت هافبک فرانسوی کوتاه‌تر و در حد چند ماه باشد، یووه گزینه کسر حقوق را اجرایی خواهد کرد. یوونتوس منتظر مشخص شدن وضعیت پل پوگبا است و آنها قصد دارند در صورت محرومیت این هافبک فرانسوی، جایگزینی در نقل و انتقالات ژانویه به خدمت بگیرند. یکی از گزینه‌های محبوب سران بیانکونری، پیر امیل هویبیرگ، هافبک تاتنهام است که با ورود آنژ پوستکوعلو به این تیم جایگاه خود را در ترکیب ثابت اسپرز از دست داده است. هویبیرگ ۲۸ ساله، سال ۲۰۲۰ از ساوتهمپتون به تاتنهام منتقل شد و در این مدت ۱۱۳ بازی برای سفید پوشان لندنی انجام داده است. این هافبک ۲۸ ساله و دانمارکی در فصل جاری در ۵ بازی در لیگ برتر به عنوان یار جانشین به میدان رفته و در مجموع تنها ۸۰ دقیقه برای اسپرز بازی کرده است.
یک مورد مشابه
آخرین پرونده دوپینگ در سطح اول فوتبال ایتالیا، سال گذشته و مربوط به خوزه لوئیس پالومینو، مدافع آتالانتا بود. در تست این مدافع آرژانتینی، ماده ممنوعه کلاستبول رویت شده بود و او 4 ماه اجازه انجام فعالیت‌های ورزشی را نداشت. با این‌حال او از اتهام دوپینگ تبرئه شد و بلافاصله به ترکیب تیمش بازگشت.

#دوپينگ
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها