دلیل درویش برای خرید مهاجم بی کیفیت توجیه است، گران بود نمی‌خریدید !
91501
درخشان: ضعیف نبودیم ، مقابل بازیکنان بزرگ النصر ترسیده بودیم
03 مهر 1402 10:39
آرش جعفری - سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد، با باخت به النصر هیچ‌چیز تمام نشده و پرسپولیس می‌تواند با یک بازنگری در نوع بازی‌هایش حتی به‌عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند.

روزنامه گل

آرش جعفری - سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد، با باخت به النصر هیچ‌چیز تمام نشده و پرسپولیس می‌تواند با یک بازنگری در نوع بازی‌هایش حتی به‌عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند.

حمید درخشان در خصوص بازی تیم فوتبال پرسپولیس با النصر عربستان و شکست خانگی در لیگ قهرمانان آسیا گفت: من عقیده دارم در این شکست یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که بازیکنان پرسپولیس مقابل بازیکنان بزرگ النصر ترسیده بودند و برای همین کیفیت همیشگی خودمان را نداشتیم. من عقیده دارم که ترس بر کیفیت تیم پرسپولیس غلبه کره بود . مطمئن باشید اگر خودمان بودیم هرگز به این شکل بازی نمی‌کردیم و درنهایت به النصر نمی‌باختیم. من حتی به جرات می‌توانم بگویم نگاه به 2 یا 3 بازیکن بزرگ حریف باعث شد بازی خودمان را فراموش کنیم. البته این تنها علت باخت نبود در کنار این موضوع مهم یک سری عوامل مهم هم‌دست به دست هم داد و مزید بر علت شد که نتیجه لازم را نگیریم 1- مصدومیت ترابی 2- اخراج سرلک که باعث شد شیرازه تیم از هم پاچیده شود.

درخشان در ادامه در خصوص بازی ضعیف پرسپولیس گفت: برای من خیلی جالب بود در طول نود دقیقه بازی یک شوت و یا یک ضربه بر روی دروازه النصر نداشتیم. البته این تنها صحبت من نیست بلکه آمار و ارقام بازی می‌گویند که ما خیلی بد بازی کردیم و ضعیف ظاهر شدیم درحالی‌که ما تیم ضعیفی نیستیم. ما همان تیمی هستیم که النصر را بردیم و به فینال آسیا رفتیم. متأسفانه عوامل تأثیرگذاری که از آن‌ها نام بردم باعث شد نتوانیم مثل قبل بازی کنیم و نتیجه لازم را بگیریم.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص تعویض اجباری ترابی و حضور شهاب زاهدی و اینکه آیا بهتر نبود که یک وینگر به جای او به زمین می‌آمد گفت: شما به من بگوید مگِر ما بر روی نیمکت وینگر خیلی تاپی داشتیم که یحیی به زمین نفرستاد؟ یاسین سلمانی هافبک نفوذی و پلی میکر است. عالیشاه هم که تازه مصدومیتش تمام‌شده بود. در ثانی وینگر هایی هم که داخل زمین بودند کدامشان در طول نود دقیقه توانستند دفاع های کناری النصر را جا بگذارند و یک توپ سالم بر روی دروازه حریف بریزند؟ ما تنها کار خوبی که در طول نود دقیقه بودن هیچ اشکالی انجام دادیم پاس رو به عقب بود! فقط می‌توانستیم به‌خوبی پاس رو به عقب بدهیم و درنهایت هم توپ را به علیرضا بیرانوند برسانیم که او هم به زیر توپ بزند. ما مقابل النصر هیچ توانایی دیگری نداشتیم. البته نه اینکه این بچه نتوانند خوب بازی کنند بلکه متأسفانه مقابل النصر مسخ‌شده بودند.

درخشان در مورد بازی ضعیف شهاب زاهدی و اینکه چرا تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند گفت: من از نوع بازی شهاب زاهدی خیلی تعجب می‌کنم. او باید یک نوع بازبینی در بازی خودش انجام دهد. من نمی‌دانم چرا نمی‌تواند توانایی‌های خودش را نشان دهد. شاید او در قالبی قرارگرفته است که به نوع سبک بازی او نمی‌خورد و در این صورت باید با سرمربی تیم صحبت کند که جای بازی او را عوض کند تا بتوان توانایی‌هایش را نشان دهد. شهاب بازیکن خوبی است اما او هم باید ببینید چه برایش پیش‌آمده که این‌قدر ناتوان شده است.

سرمربی سابق پرسپولیس در مورد بازی رونالدو و اینکه چرا مقابل پرسپولیس نتوانست روز خوبی داشته باشد گفت: رونالدو به‌خوبی مهارشده بود و بازیکنان ما نگذاشتند او کارایی لازم را داشته باشد. در ثانی رونالدو، رونالدوی سابق نیست که در رئال بازی می‌کرد. او در بازی با پرسپولیس چیزی نشان نداد درواقع اسم او تأثیر خودش را گذاشت.

درخشان در مورد کار درویش در خصوص استقبال از رونالدو گفت: من کار درویش را تائید نمی‌کنم. ما می‌توانستیم استقبال و پذیرایی بهتری از رونالدو انجام بدهیم. متأسفانه بی‌نظمی در استقبال از رونالدو موج می‌زد.

سرمربی سابق پرسپولیس در ادامه با اشاره به حضور دختر درویش و اینکه به‌عنوان مترجم در مراسم حضورداشته گفت: این موضوع هم توجیه خوبی برای حضور دختر درویش در مراسم نبود. باشگاه روابط عمومی و مهم‌تر از همه مدیر روابط بین‌الملل دارد. اگر قرار به ترجمه گفتگو و یا حتی مصاحبه بود باید مدیر روابط بین‌الملل این کار را انجام می‌داد نه دختر درویش. به عقیده من درویش توجیه خوبی برای حضور دخترش نداشت.

درخشان در مورد اینکه پرسپولیس با این اوضاع می‌تواند به جدول مسابقات برگرد یا نه گفت: مطمنا پرسپولیس می‌تواند دوباره به جدول برگردد. با یک بازی نباید همه‌چیز را تمام‌شده بدانیم. من گفتم پرسپولیس تیم خوبی دارد. بازیکنان توانایی بالایی دارند. مطمنا با یک ریکاوری مناسب شرایط دوباره خوب می‌شود و پرسپولیس با چند با نتیجه خوب حتی م می‌تواند به‌عنوان سرگروه از گروه خودش به مرحله بعد صعود کند.

حمید درخشان در مورد جذب نبیل یاهویی مهاجم جدید و دورگه مراکشی سوئدی پرسپولیس گفت: این هم یکی دیگر از عجایب فوتبال ایران است. مدیر باشگاه بدون هماهنگی با سرمربی بازیکن جذب می‌کند! بدتر از همه توجیه مدیرعامل در جذب مهاجم جدید تیم است. درویش گرفته چون ارزان بوده او را جذب کردیم و مهاجمی که یحیی می‌خواسته گران بوده است! این چه توجیهی است. حالا که مهاجم مدنظر سرمربی گران بود لازم نبود به خاطر پول کمتر بروید مهاجم بی‌کیفیتی که مربی قبول ندارد بخرید. خب اصلاً مهاجم نمی‌خریدید.

درخشان در مورد اینکه آیا دوره یحیی تمام‌شده و اینکه پرسپولیس به سرمربی بهتری نیاز دارد یا نه گفت: این دیگر از کجا درآمد؟ شما به من بگوئید باشگاه چه به یحیی داده است که انتظار بالا از او دارید؟ فوتبالی که یک زمین چمن مناسب ندارد، فوتبالی که شما به خاطر قوانین من‌درآوردی اجازه نمی‌دهید بازیکن باکیفیت بخرد چون گران است و از سقف عبور می‌کند و هزار مشکل دیگر بعد از مربی می‌خواهید در این آشفته‌بازار شق‌القمر کند؟ مشکل از یحیی نیست مشکل از ساختار خراب فوتبال ماست. اگر ساختار درست بود فوتبال ملی نابود نمی‌شد . در ساختاری که فوتبال ملی نتیجه نمی‌گیرد از باشگاه چه انتظاری دارید؟ در ساختار فوتبالی که بازیکن جدید در آن متولد نمی‌شود و بازیکنان به‌صورت چرخشی در تیم‌ها جابه‌جا می‌شوند شما انتظار موفقیت دارید ؟ بنابراین نباید از مربی ایراد بگیرد باید از ریشه مشکل فوتبال را حل کنید. یحیی با این بضاعت خوب کارکرده است و باید از او حمایت کرد تا در آینده موفق‌تر باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #پرسپولیس #آرش جعفری #یحیی گل محمدی #رونالدو #النصر
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها