آن‌ها خرج کردند و ما تماشا کردیم
91454
جنگ بدون فشنگ
02 مهر 1402 08:38
همه جنگ‌ها نیاز به در کردن توپ و تیر ندارد، لشکرکشی و تحمیل و تحمل تلفات هم نمی‌خواهد. بعضی جنگ‌ها از جنس دیگری است. 

روزنامه گل

همه جنگ‌ها نیاز به در کردن توپ و تیر ندارد، لشکرکشی و تحمیل و تحمل تلفات هم نمی‌خواهد. بعضی جنگ‌ها از جنس دیگری است. مثل این یکی؛ از کشوری که تا دیروز در همه تریبون‌های رسمی و افراطی ایرانی فحش می‌خورد، بعد از هشت سال یک تیم فوتبال به تهران می‌آید، برای چهل‌وهشت ساعت کلیه اخبار مملکت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، هزاران نفر را مشتاقاته به خیابان‌ها می‌کشد و آخرش هم شیک و سرافراز به خاک خودش برمی‌گردد.

عربستان وقتی بازی را از ما برد که فوج فوج از مردم ایران پیراهن النصر را به تن کردند و پشت اتوبوس این تیم دویدند. آنها وقتی بردند که کودک ایرانی جلوی دوربین برای ملاقات با ستاره نصر ضجه می‌زد و طرف عربی سطر به سطر این اخبار را با ولع برای جهانیان مخابره می‌کرد. ستاره‌ای که آنها به ایران آوردند، در قامت یک قهرمان دلربا آرزوی دیرین بچه‌های ما را برآورده کرد؛ فتح و ظفر، بزرگتر از این؟ بله، همه اینها به خاطر رونالدو بود، اما او امروز در استخدام کیست؟

متاسفانه کار رسیده به جایی که مجری تلویزیون سعودی با طعنه به وضعیت ورزشگاه آزادی و تصاویر ارسال شده از ایران، خدا را بابت زندگی در عربستان شکر می‌کند. آنها دویست میلیون یورو ستاره را با جت اختصاصی به ایران آوردند و ما حتی یک تکه چمن صاف برای بازی این فوتبالیست‌ها نداشتیم؛ کدام آدم وطن‌دوستی پیدا می‌شود که قلبش از این شرایط به درد نیاید؟ این مردم سزاوار بهترین‌ها هستند.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها