بهانه درویش برای حضور دخترش عذر بدتر از گناه بود
91422
فتح‌آبادی: همانطور که برانکو رفت،الان هم نوبت یحیی است!
31 شهريور 1402 13:19
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد یکی از بی برنامه ترین بازی های پرسپولیس را طی این سال ها مقابل النصر مشاهده کرده است.

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد یکی از بی برنامه ترین بازی های پرسپولیس را طی این سال ها مقابل النصر مشاهده کرده است.غلام فتح آبادی می گوید پرسپولیس بسیار بی برنامه بازی کرد و طی 90 دقیقه بازی نتوانست یک حمله درست و حسابی بر روی دروازه النصر انجام دهد. متاسقانه بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند و در حد خودشان بازی نکردند.

ارزیابی شما از نخستین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر چیست ؟

متاسفانه پرسپولیس بازی خوبی مقابل النصر انجام نداد من فکر می کنم برای اولین بار پرسپولیس از نام یک تیم به نام النصر ترسیده بود و این ترس به گونه ای بود که هیچ برنامه ای برای حمله نداشتند و در طول نود دقیقه نتوانست مقابل دروازه حریف خلق موقعیت کند. من واقعا مانده ام چرا پرسپولیس هیچ برنامه ای نداشت.

برخی معتقدند که مصدومیت بد موقع ترابی باعث شد که برنامه پرسپولیس عوض شود و بیرون رفتن او بر روی بازی پرسپولیس نتیجه منفی گذاشت؟

بله من هم عقیده دارم که مصدومیت ترابی در دقایق ابتدایی ضربه بزرگی به تیم زد. اما پرسپولیس بازیکن خوب بر روی نیمکت کم نداشت. مصدومیت ترابی از یک سو و تعویض بد یحیی گل محمدی هم از سوی دیگر باعث شد که تیم افت بیشتری کند.

یعنی شما عقیده دارید شهاب زاهدی نباید به بازی می آمد ؟

بله من عقیده دارم شهاب نباید به بازی می آمد. شما یک وینگر تاثیر گذار را از دست دادید و باید یک وینگردیگر بازی می دادید. حالا اگر شهاب خوب بود و او را به زمین آوردید پس چرا دوباره او را تعویض کردید ! من برای همین می گویم یحیی درکنار زمین محو بازی شده بود و دستیارانش نتوانست به او کمک کنند.

به نظر شما کدام بازیکن می توانست جایگزین ترابی شود؟

من عقید دارم یاسین سلمانی و یا امیدعالیشاه باید جای ترابی به زمین می آمدند. یا حتی سروش رفیعی که درمیانه زمین بازی سازی کند. متاسفانه تعویض یحیی اصلا خوب نبود. شمانگاه کنید وقتی یاسین سلمانی یا عالیشاه وقتی به زمین آمدند شرایط چقدر تغییر کرد. بنابراین یحیی باید زودتر این بازیکنان را ب زمنی می آورد.

هر دوتیم از زمین ناراضی بودند به نظر شما زمین چقدر بر روی بازی تاثیر داشت ؟

زمین واقعا افتضاح بود. این برای فوتبالل ما بسیار زشت است که یک زمین با کیفیت و خوب ندارد. زمین بازی باعث شد ابتدا بازیکن تاثیر گذار ما مصدوم شود و بیرن برود و سپس یک بازیکن دیگر ما زمین بخورد و اخطار بیخود به خاطر لمس توپ با دست بگیرد. اگر زمین خوب بود این اتفاق ها رخ نمی داد. واقعا روز بدی همه چیز به ضرر پرسپولیس بود و باید بگویم شانس اوردیم در این روز بد فقط با دو گل بازی را واگذار کردیم.

رونالدو و سادیومانه را در این بازی چطور دیدید آیا توانستند تاثیر خاصی داشته باشند ؟

من فکر می کنم مانه بهتر از رونالدو درون زمین بازی کرد اما رونالدو از قبل از بازی تاثیر خودش را به لحاظ روحی روانی بر تیم گذاشته بود و شما دیدید که علیرغم اینکه درزمین زیاد خوب نبود توانست با یک جنگ روحی روانی تاثیر مثبتی بر روی تیم خودش بگذارد و به قول معروف کار خودش را کرد و در نهایت برنده بازی شدند. رونالدو به خوبی حواس ها را به خودش پرت کرده بود.

خیلی ها اعتقاد دارند نوع استقبال از رونالدو خوب نبود چرا که درشان مردم ما نبود ولی بعضی ها هم گفتند این نوع رفتار در برابر حضور یک ستاره طبیعی است ؟

ببینید استقبال پر شور از چنین ستاره ای طبیعی است. رونالدو و یا مسی وقتی در رئال و بارسلون بودند به شهر ها و کشورهای زیادی رفتند و استقبال از آن ها بسیار خوب بوده است اما در آن کشور ها و یا شهر ها برنامه ریزی خوبی برای استقبال انجام شده بود و ما شاهد چنینی بی نظمی هایی نبودیم. بنابراین استقبال باید با برنامه باشد. اینکه دنبال اتوبوس رونالدو بدویم کار خوبی نیست و مطمنادر شان ایران و ایرانی هم نیست . مسئولان می توانستند در طول مسیر حرکت اتوبوس او جایی را درنظر بگیرند و مردم بایستند و رونالدو را تماشا و تشویق کنند و او هم به ابراز احساسات مردم پاسخ دهد. متاسفانه نوع استقبال خوب نبود.

خیلی ها هم از کار رضا درویش مدیر عاما باشگاه پرسپولیس ایراد گرفتند و مدعی شدند حضور او در فرودگاه به همراه دخترش در شان باشگاه پرسپولیس و یک مدیرعامل نبوده است ؟

دقیقا همینطور است. من بیش از 30 سال است که رضا درویش و خانواده او را می شناسم ، او از دوستان خوب من است. برای همین از رفتار او خیلی تعجب کردم. من تا به حال ندیده ام مدیرعامل یک باشگاه چنین کاری انجام دهد. حضور دختر ایشان اصلا خوب نبود و بدتر از حضور دخترش توجیه حضور او بوده است. مسئول روابط بین الملل باشگاه کنار ایشان ایستاده بنابراین اگر قصد ترجمه شفاف و درست داشتند ایشان می توانست برای آقای درویش انجام دهد. متاسفانه بهانه ایشان خوب نبود. این کار برای ایشان تبعات زیادی داشت.

بعضی ها اعتقاد دارند دوره یحیی گل محمدی بعد از 3 قهرمانی در لیگ و حضور در فینال آسیا در پرسپولیس تمام شده و او دیگر چیزی ندارد که به پرسپولیس یاد بدهد نظر شما چیست آیا دوره یحیی گل محمدی تمام شده است ؟

با تمام احترامی که برای یحیی گل محمدی قائل هستم من هم عقیده دارم دوره یحیی دیگر در پرسپولیس تمام شده و این تیم الان به یک خون تازه در روی نیکمت احتیاج دارد تا این تیم متحول شود. یحیی هرچه داشته به این تیم یاد داده است. شما نگاه کنید برانکو بعد از حضوری 4 ساله و 3 قهرمانی در لیگ و نایب قهرمانی در آسیا خودش رفت چون دیگر چیزی برای ارائه نداشت. بنابراین الان هم یحیی خودش برود خیلی بهتر است. او اگر بماند و نتیجه نگیرد تمام افتخاراتش را تحت الشعاع قرار می دهد. من عقیده دارم او با این روش در این فصل حتی نمی تواند در لیگ قهرمان شود چه برسد در آسیا.

اشاره به زمین خوردن سرلک داشتید و سپس اخطار بچه گانه ای که گرفت چقدر او در این شکست تاثیر داشت ؟

سرلک بازیکن خوبی است اما من فکر می کنم او هنوز تحت تاثیر مشکلات سربازی اش قرارداشت. او اصلا در این بازی تمرکز نداشت و برای همین با اشتباه بچه گانه ای که داشت به تیم ضربه زد. درست است چمن خراب بود و زمین خورد اما نباید توپ را با دست می گرفت. پشت او چند بازیکن حضور داشتند. بنابراین اشتباه بدی کرد. در ادامه در نیمه دوم هم رونالدو با زرنگی از او خطا گرفت و در نهایت کارت زد دوم و سپس اخراج شد. او می توانست در بین دونیمه گزینه تعویض باشد.

شهاب زاهدی را چطور دیدید ؟

شهاب در این بازی نشان داد اصلا درحد پرسپولیس نیست. یک مهاجم خوب باید بتوان به درستی استپ کند در زمین حریف توپ نگه دارد و به درستی به توپ ضربه بزند. اما ما هیچ یک از این ها را در شهاب زاهدی ندیدم. او یک ضربه سر هم زد که به هوا رفت به جای اینکه در چارچوب باشد.

بیرانوند به رغم آسیب دیدگی چطور بود ؟

بیرانوند بازی خوبی انجام داد ولی نشان داد که هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. او خیلی محتاط بازی کرد و دیگر از پرتاپ های دست او خبری نبود. او بر روی گل اول مقصر نبود اما بر روی گل دوم می تئانست عملکرد بهتری داشته باشد. بازیکن حریف توپ را خیلی میلیمتری به کنج دروازه زد.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها