وضعیت نامناسب سه مهاجم تیم ملی در مسابقات لیگی
91421
رکود قاتل‌ها
30 شهريور 1402 23:09
با بسته شدن پنجره بازی‌های ملی و از سر‌گیری دوباره مسابقات باشگاهی، لژیونرهای ایرانی در اروپا هم بار دیگر در چالش تعیین وضعیت و نشان دادن ارزش‌های خود قرار گرفته‌اند.

روزنامه گل

با بسته شدن پنجره بازی‌های ملی و از سر‌گیری دوباره مسابقات باشگاهی، لژیونرهای ایرانی در اروپا هم بار دیگر در چالش تعیین وضعیت و نشان دادن ارزش‌های خود قرار گرفته‌اند. با وجود این، حقیقت تلخ آن است که در مجموع وضع برای این دسته از بازیکنان خیلی خوب پیش نمی‌رود و دست‌کم 3عنصر تهاجمی تیم ملی در شرایط برزخی به‌سرمی‌برند.

فقط یک لمس توپ

در این تابستان سردار آزمون غیرمنتظره‌ترین و شیرین‌ترین انتقال فوتبال ایران را رقم زد. او در لورکوزن دوران موفقی نداشت و زمزمه‌های فراگیری در مورد احتمال بازگشتش به لیگ روسیه به گوش می‌رسید، با این حال سردار در انتقالی ناگهانی به یک تیم بزرگ‌تر به نام رم رفت و همه را خوشحال کرد. این انتقال همان‌قدر که ناگهانی و لذتبخش بود، شرایط دشواری را هم پیرامون سردار برای رقابت با سایر مهاجمان رم، ازجمله لوکاکو ایجاد کرده است. به‌طور جدی بیم آن می‌رود که آزمون نتواند به اندازه کافی در رم بازی کند. این نگرانی‌ها به‌ویژه زمانی تشدید شد که ژوزه مورینیو سرمربی باشگاه ایتالیایی در مصاحبه‌ای گفت: «آزمون می‌تواند یک گزینه خوب برای نیمکت باشد.» این یعنی ظاهرا کادرفنی رم خیلی روی سردار حساب نمی‌کند. یکشنبه‌شب رم یکی از پرگل‌ترین پیروزهای تاریخش را به دست آورد و با 7گل امپولی را درهم کوبید اما سردار در این بازی فقط در 7دقیقه پایانی فرصت حضور در زمین را پیدا کرد و فقط یک لمس توپ داشت. حقیقتش آن است که نگران تداوم این شرایط و خارج شدن سردار از فرم بازی هستیم. آزمون 162روز است که در مسابقات باشگاهی گل نزده.

علی جهان و گلی که شاید به دادش برسد

وضعیت علیرضا جهانبخش هم در فاینورد اصلا خوب نیست. او که یکی از کاپیتان‌های تیم ملی ایران به‌شمار می‌آید، در 3مسابقه اخیر فاینورد به‌طور کامل نیمکت‌نشین بوده و تیم هلندی هر 3دیدار را با پیروزی‌های قاطع و پرگل پشت سر گذاشته است. فاینورد در این 3بازی 17گل زده. وقتی فاینورد در یک مسابقه با 3یا 4گل اختلاف پیش می‌افتد و باز مربی به بازیکنی مثل جهانبخش فرصت حضور در زمین را نمی‌دهد، یعنی کمی باید نگران باشیم. وینگر ایرانی در 2بازی ابتدایی فاینورد یک‌بار به‌عنوان بازیکن ذخیره و یک مرتبه به‌عنوان بازیکن فیکس به بازی گرفته شد که این تیم هیچ‌کدام از آن دو مسابقه را نبرد. آیا کادرفنی فاینورد به‌طور کامل تغییر استراتژی داده و دست از جهانبخش شسته است؟ نکته امیدوارکننده این که جهانبخش در مسابقه این هفته تیمش برابر سلتیک در لیگ قهرمانان اروپا به زمین آمد و یکی از دو گل فاینورد را به ثمر رساند؛ گلی که شاید معادلات را در مورد او تغییر بدهد.

همچنان در حسرت گل

نهایتا باید به محمد محبی اشاره کرد که همچنان موفق نشده نخستین گلش را برای روستوف به ثمر برساند. او 7بازی با پیراهن تیم جدیدش انجام داده و نتوانسته توپی از خط دروازه رقبا بگذراند. بازیکن پیشین استقلال این هفته هم در برابر تیم قعرنشین مسابقات یعنی بالتیک به میدان رفت و با وجود حضور 83دقیقه‌ای در زمین اثرگذاری چندانی برای تیمش نداشت. روستوف در این بازی با تساوی 2-2 متوقف شد و بعید نیست با ادامه این شرایط، جایگاه محبی به خطر بیفتد. همه اینها درحالی است که او در مسابقه تیم ملی در برابر آنگولا گل زد اما خودتان بهتر می‌دانید که این بازی‌ها را مقابل چنین رقبایی نباید آنقدرها جدی گرفت.

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها