خودروسازان ، مسی ها و نفتی ها مدعیان صعود
91393
صدر جدول در تسخیر نارنجی پوشان
29 شهريور 1402 13:28
آرش جعفری -دو تیم نارنجی‌پوش لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران درپایان هفته سوم این رقابت ها به رکورد صد درصدی  پیروزی خود طی 3 هفته برگزارشده ادامه دادند تا صدر جدول در تسخیر این دو تیم  باشد، هرچند که یک تیم زرد پوش هم سخت در تعقیب این دوتیم است تا آن ها را به زیر بکشد.  

روزنامه گل

آرش جعفری -دو تیم نارنجی‌پوش لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران درپایان هفته سوم این رقابت ها به رکورد صد درصدی پیروزی خود طی 3 هفته برگزارشده ادامه دادند تا صدر جدول در تسخیر این دو تیم باشد، هرچند که یک تیم زرد پوش هم سخت در تعقیب این دوتیم است تا آن ها را به زیر بکشد.

رقابت های لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران همچون سال های گذشته با حواشی و مشکلات ریز و درشت زیادی شروع شد. عمده مشکلات تیم ها مشکلات اقتصادی است تا جاییکه تیمی مثل خوشه طلایی در هفته دوم به خاطر بدهی هایی که داشت کارت های بازیکنانش تحویل داده نشده تا این تیم یک شکست انضباطی در همین شروع لیگ برایش ثبت شود. این تیم اگر یک بازی دیگر در زمین حضور پیدا نکند از گردونه رقابت ها کنار گذاشته می شود.

البته در این میان خوشه طلایی تنها نیست تیمی مثل نفت مسجد سلیمان تازه سقوط کرده به لیگ یک هم مشکلات مالی زیادی دارد و هر هفته با تعهد پا به میدان می گذارد. بدهی 7 میلیاردی این تیم به بازیکنان قبلی برای نفتی ها درد سر ساز شده است.

اما از مشکلات که بگذریم باید بگویم تیم های مدعی هم شروع خوبی داشتند و از همین ابتدا با بردهای پی درپی به دنبال این هستند که بتوانند با قرارگرفتن در میان دوتیم اول و دوم جدول در نهایت ضمن قهرمانی یا کسب مقام دوم به لیگ برتر برسند.

شش تیم سایپا، مس سونگون، پارس جنوبی جم، نفت و گاز گچساران، آریواسلام شهر و چادر ملو تیم هایی هستند که شانه به شانه هم در جدول حرکت می کنند و از مدعیان اصلی صعود به حساب می آیند. البته در این میان تیم های بودند که از آن ها به عنوان مدعی نام برده می شد اما در 3 هفته ای که از مسابقات می گذرد هنوز چهره مدعی ندارند. خیبر خرم آباد، مس کرمان و فجر سپاسی از جمله این تیم ها هستند که با سرمایه گذاری مناسب و حضور مربیان با تجربه بسیار پر نوسان نشان داده اند و نتوانسته اند آن طورکه باید و شاید نتیجه لازم را بگیرند وبه قولی انتظار هوادارانشان را برآورده نکرده اند.

در انتهای جدول هم 3 تیم استقلال ملاثانی که پسوند آبی پوش را هم به نامشان اضافه کردند به همراه مس شهر بابک و خلیج فارس ماهشهر هنوز موفق نشدند هیچ امتیازی کسب کنند و با صفر امتیاز رده های شانزده تا هجدهم جدول را به خود اختصاص داده اند تا از آن ها به عنوان کاندید سقوط نام برده شود مگر اینکه در ادامه لیگ با برطرف کردن نقطه ضعف هایشان و کسب امتیازات لازم از ته جدول جدا شوند و فانوس سقوط را به دست تیم های دیگر بدهند.

همانطور که گفتیم دوتیم نارنجی پوش لیگ و تیم پارس جنوبی با پیروزی در هر 3 بازی ابتدایی خود و کسب امتیاز کامل از مدعیان صعود به شمار می روند.

تیم صدرنشین سایپا در هفته سوم موفق شد، با ارائه یک بازی برتر و درعین حال سخت و نزدیک با نتیجه 2 بر یک در خانه از سد تیم مدعی فجر سپاسی بگذرد. فجر سپاسی در 3 هفته اول بسیار پرنوسان نشان داده است این تیم با یک برد و دو شکست در میان جدول قرار گرفته است. سایپا هم با کسب سومین برد با تفاضل گل بهتر نسبت به مس سوگون و پارس جنوبی جم در صدر جدول باقی ماند.

تیم تازه صعود کرده مس سونگون که با قهرمانی در گروه خود به عنوان تیم اول به لیگ یک صعود کرده در ادامه موفقیت های خود اینبار در خانه با یک گل از سد تیم مدعی خیبر خرم آباد گذشت تا با کسب سومین برد پی درپی 9 امتیازی شود و با اختلاف تفاضل گل کمتر نسب به سایپا در مکان دوم جدول قرار بگیرد. مس به دنبال این است بعد قهرمانی در لیگ دسته دوم حالا با قهرمانی در لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کند کاری که سال ها پیش نفت تهران انجام داد و با دوقهرمانی پی درپی در لیگ دسته دوم و سپس لیگ یک به لیگ برتر رسید. در آن سوی میدان شاگردان رضا مهاجری در تیم خیبر بسیار پرنوسان نشان داده اند با یک برد و دو شکست و کسب 3 امتیاز در میانه پائینی جدول قرار گرفته اند. خیبر و فجر اگر می خواهند در ادامه راه در جرگه مدعیان قرار بگیرند باید شیوه بازی خود را عوض کنند.پارس جنوبی جم که با امید روانخواه فصل را بسیار خوب شروع کرده است بعد از دو پیروزی پیایپی در هفته سوم در خانه تیم شهرداری آستارا را با یک گل شکست داد تا از دو صدر نشین دیگر عقب نماند . تیم فوتبال پارس جنوبی جم با تفاضل گل کمتر نسبت به دوتیم مدعی دیگر در رده سوم قرار گرفته است.

آریو اسلام شهر که باخرید امتیاز تیم ون پارس اصفهان قدم در رقابت های لیگ دسته یک گذاشته است در ادامه روند خوب خود موفق شد در هفته سوم در مسجد سلیمان از سد تیم نفت بگذرد تا با این پیروزی 7 امتیازی شود و در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد . البته شاگردان جواد زرینچه موقتا با تفاضل گل بهتر در این مکان قراردارند. در آن سوی میدان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که تازه از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کرده و به لحاظ مالی هم حال و روز خوشی ندارد نخستین شکست فصل خود رادر خانه تجربه کرد و با این شکست از جمع مدعیان بالای جدول دور شد. نفتی های مسجد سلیمان با 4 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرارگرفتند.

تیم فوتبال نفت و گاز گچسارن دیگر تیم تازه صعود کرده به لیگ دسته یک، در ادامه شروع خوب خود در هفته سوم در خانه مقابل تیم دریای بابل بدون گل متوقف شد تا ضمن کسب امتیاز هفتم با تفاضل گل کمتر در رده پنجم جدول قرار بگیرد. نفتی های گچساران که بعد از صعود مقتدرانه از لیگ دسته دوم به لیگ دسته یک داریوش یزدی سرمربی خود را برکنار و پیروز قربانی را جانشین او کردند شروع خوبی در این رقابت ها داشتند و حالا می خواهند با ادامه این روند و صعود به لیگ برتر هم یاد تیم نفت تهران را زنده کنند و هم از آن ها به عنوان شگفتی ساز لیگ دسته یک نام ببرند.

تیم فوتبال چادرملوهم با پیروزی مقابل تیم مس شهر بابک 7 امتیازی شد تادر زمره تیم های مدعی قرار بگیرد این تیم با این پیروزی و تفاضل گل کمتردر مکان ششم قرار گرفت.

اما تیمی که با برد پرگل در هفته نخست آن هم خارج از خانه، ازآن به عنوان مدعی صعود نام برده می شد در ادامه با دو شکست پی در پی حالا در صدد است در کادر فنی خود تغییراتی ایجاد کند و آن تیم مس کرمان است. مس کرمان برخلاف مس سونگون که هر 9 امتیاز سه دیدار ابتدایی لیگ یک را کسب کرده، دومین شکست خود طی سه هفته اخیر را متحمل شد و با سه امتیاز، در رده دهم جدول قرار دارد. مس کرمان در هفته سوم به خوشه طلایی باخت، تیمی که هفته گذشته یک باخت انضباطی در در کارنامه اش ثبت شد بوده.

تیم شهرراز شیراز هم که از تیم های تازه وارد لیگ دسته یک به شمار می آید بعد از کسب دو تساوی پی درپی بالاخره در هفته سوم نخستین برد فصل خود را کسب کرد تا 5 امتیازی شود. شهرراز شیراز با خرید امتیاز تیم آرمان گهر سیرجان قدم به این رقابت ها گذاشته است و هدایت این تیم را ستارزارع ملی پوش سابق شیرازی تیم برق این شهر به عهده دارد. شیرازی ها با نتیجه 3 بر صفر یک برد پرگل مقابل خلیج فارس ماهشهر کسب کردند.

دو تیم آبی پوش شمال و جنوب یعنی داماش گیلانیان و استقلال آبی پوش ملاثانی هم در هفته سوم در رشت به تساوی بدون گل رضایت دادند. داماش اولین امتیاز خودرا کسب کرد اما استقلال ملاثانی که سومین تساوی خود را کسب کرده بود بازهم در انتهای جدول قرار گرفت چون این تیم با 3 امتیاز منفی با توجه به حکم کمیته انضباطی لیگ را شروع کرده است.

نتایج هفته سوم مسابقات لیگ دسته اول به شرح زیر است:

داماش گیلانیان صفر - استقلال آبی‌پوش ملاثانی صفر

خوشه طلایی ساوه 2 - مس کرمان یک

سایپا 2 - فجر سپاسی شیراز یک

مس سونگون یک - خیبر خرم‌آباد صفر

چادرملوی اردکان یک - مس شهر بابک صفر

شهر راز شیراز 3 - خلیج فارس ماهشهر صفر

نفت مسجدسلیمان یک - آریو اسلامشهر 2

نفت و گاز گچساران صفر - دریا کاسپین بابل صفر

پارس جنوبی جم یک - شهرداری آستارا صفر

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها