رقابت با تیم ثروتمند دنیا یک فرصت است
91337
محصص: پرسپولیس بهتر است فشرده بازی کند
28 شهريور 1402 01:47
وحیدرضا عبدی نژاد - با توجه به در پیش بودن رقابت‌های داغ و حساس نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان و البته ورود جذاب سوپر استاری همچون رونالدو و سایر ستارگان هم تیمی اش به کشورمان و همینطور بازماندن ناباورانه تیم امید ایران از رقابت‌های المپیک بر آن شدیم که با کارشناس خوشنام و مطرح کشورمان یعنی مرتضی محصص گفتگویی را ترتیب دهیم ....

روزنامه گل

به عنوان شروع گفتگوی مان،علت باز ماندن تیم امید ایران در مسیر المپیک از نظر شما و در ادامه اینکه عنایتی و کادر فنی اش چقدر در این شکسته تلخ سهم دارند؟

اولاً چون تازه همین الان از سفر مالزی برگشتم و به علت مسافرت کاری که داشتم بازی‌های تیم المپیک را به طور کامل نظاره گر نبودم اما نباید کادر فنی را محاکمه کنیم و باید به جای شماتت و انتقادهای تند، به فکر راهکار و راه حل باشیم و برای آینده برنامه بچینیم ، قبل از اینکه هر دوره از بازی‌ها شروع می‌شود باید یک برنامه ۴ ساله کارساز داشته باشیم، سوال بسیار مهم اینجاست که آیا ما برنامه های مشخص و اصولی برای هر تورنمت خاص داریم ؟ چه چیزی در گذشته کاشتیم که الان انتظار برداشت آنرا داریم؟! یادم می‌آید روزی که ژاپنی‌ها درخشش فوتبال امروز را نداشتند ولی موفقیت‌های امروز را دیروز ترسیم کردند؛ با آوردن بزرگانی مثل زاکرونی و غیره به فوتبالشان و اهمیت دادن به برنامه ها و فوتبال پایه در گذشته، آینده را برای خود تضمین کردند.

صحبت ما این است که مثلاً چرا دنبال مربی بزرگتری نرفتیم و احتمالا با مربی باتجربه تر و اسمی تر میشد که شانس موفقیت ما بیشتر شود و اینکه آیا رضا عنایتی را زود نسوزاندند؟

ببینید همین الان مربیان داخلی موفق در کشورهای آسیایی مثل ژاپن کره و سایرین مگر داخلی نیستند و از سرمایه‌های داخلی خود بهترین استفاده را نبرده اند آنها که مربیان داخلی‌شان از کره دیگری نمی‌آیند پس نمی‌شود گفت ما مربیان جوان داخلی را فعلاً وارد عرصه نکنیم که نسوزند، اتفاقا باید با یک پلن حساب شده به سراغ همین مربیان و سرمایه‌های جوان داخلی رفت و با حمایت‌هایی که از آنها می‌شود به آنها فرصت کافی داد تا موفقیت را برایمان به ارمغان بیاورند.

به سراغ سوژه داغ این روزهای فوتبال مان می‌رویم یعنی تقابل پرسپولیس ایران با النصر پرستاره عربستان و ورود یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال جهان به ایران؛ کریس رونالدو، پرسپولیس در این دیدار حساس چقدر شانس موفقیت دارد؟

ببینید قطعاً کار تیم پرسپولیس در جدال پیش رو نفسگیر و سخت است و فشار کار زیادی روی تیم و کادر فنی است اما یحیی گل محمدی لایق و تواناست، این بار ما جنبه‌های مثبت را در نظر بگیریم ؛ رقابت با این تیم ثروتمند دنیا یک فرصت است پس باید دستاورد مثبت و موثری برای فوتبال ما داشته باشد نکته مهم اینست: اینکه تیم النصر تبدیل به یکی از قدرتمندترین تیمهای باشگاهی آسیا می‌شود با این روند خاص و ستارگان زیادی که به خود تزریق کرده جای شکی نیست ولی این تغییر و تحول مستلزم گذر زمان است تا آنها به اهداف اصلی خود برسند پس هنوز کمی کار دارند ولی در کل این باعث خوشحالی و خوشبختی فوتبال ماست که ستارگان نامی دنیا وارد آزادی می‌شوند و پیکار می‌کنند و در آخر اینکه با درایت گل محمدی و بازیکنان خوبی که داریم حتی موفقیت در دسترس است ، مقابل النصر عربستان پرستاره ، حتی امکان درخشش پرسپولیس هست؛ چرا که نه!

اگر شما جای سرمربی پرسپولیس بودید چه راهکاری را برای نمایش بهتر و موفقیت مقابل این تیم پرستاره ارائه می‌کردید؟*

اگر به عنوان یک علاقمند و کارشناس فوتبال نظرم را می‌خواهید باید بگویم که بهتر است بازی فشرده را در دستور کار قرار بدهند و یک خط دفاعی منسجم و البته با اعتماد به نفس بالا و باروحیه مقابل رقیب به میدان برود ضمنا بازیکنان پرسپولیس، این نکته را واقف باشند که علیرغم پرستاره بودن النصر این تیم گلر آنچنان بزرگی ندارد و همین میتواند باعث امیدواری ما و پاشنه آشیل رقیب باشد و واقعا گل زدن دور از دسترس مان نیست....

به نظرتان اگر بیرانوند به این بازی حساس و خاص نرسد، چطور باید با این داستان کنار آمد؟

اولاً باید امیدوار باشیم که بیرانوند به این بازی برسد که احتمالش هم کم نیست اما در غیر این صورت هم ما امیدوارانه باید وارد میدان شویم و یادمان نرود که میزبان بازی ما هستیم و از این حالت نهایت استفاده را ببریم هرچند که این بازی بدون تماشاگر است ولی در زمین خودمان است.

شما در سفر بودید و سعی می‌کنیم مصاحبه را کوتاه‌تر کنیم در مجموع پرسپولیس چقدر شانس موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا پیش رو را دارد.

به نظرم پرسپولیس باید کاملاً با امید به موفقیت و کسب نتیجه مطلبوب پای به رقابت‌ها بگذارد و حتی فینالیست شدنش هم دور از دسترس نیست ، حقیقتا این روزها اسم‌ها تعیین کننده نیستند و یک تیم منسجم می‌تواند سرنوشت ساز باشد و این تیم‌ها هستند که نتایج را رقم می‌زنند و همه چیز در زمین مشخص می‌شود .

پس نمایندگان مان به صعود و درخشش در ای سی ال (قهرمانان آسیا) کاملا دل ببندند؟

مسلما همینطور است، چه پرسپولیس ایران و چه سایر نمایندگان ایرانی باید امیدوارانه شروع کنند و ادامه دهند طبیعتا اگر امیدی به صعود و حتی موفقیت در مراحل حذفی نیود که اصلاً نباید در همان ابتدا در مسابقات شرکت می کردند ، پس امیدواریم حتی تا روزهای پایانی این لیگ قهرمانان‌....

#مرتضی محصص #مصاحبه #اختصاصی گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها