تیم امید با این مدل فوتبال 100 سال دیگه هم به المپیک نمی‌رود
91293
کرمانی مقدم: رونالدو جلوی پرسپولیس روز خوبی نخواهد داشت!
27 شهريور 1402 10:30
آرش جعفری - هافبک و مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارداین تیم مقابل النصر حریف دست و پا بسته ای نیست و در خانه نتیجه خوبی کسب خواهد کرد.

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک و مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارداین تیم مقابل النصر حریف دست و پا بسته ای نیست و در خانه نتیجه خوبی کسب خواهد کرد.مرتضی کرمانی مقدم درخصوص بازی پرسپولیس و النصر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: مطمنا بازی راحتی برای هیچ یک از دوتیم نخواهد بود. هم پرسپولیس در خانه به دنبال پیروزی است و هم اینکه النصر نمی خواهد دست خالی از تهران برود. اما درعین حال عقیده دارم فوتبال یک بازی تیم تیمی است و یک نفر نمی تواند سرنوشت بازی را تعیین کند. البته منکر این نیستم که بازیکنی مثل رونالدو تاثیر گذار نباشد اما او به تنهایی نمی تواند بازی کند. درمقابل پرسپولیس خیلی تیم تر است چرا که این بازیکنان چند سال است در کنار هم دارند بازی می کنند و بسیار هماهنگ هستند به خوبی یکدیگر را در زمین پیدا می کند. برای همین با توجه به اینکه پرسپولیس در خانه بازی می کند می تواند شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد مهاجم تازه خریداری شده پرسپولیس و آمار ضعیفی که دارد گفت: طبق معمول در خرید مهاجم خوب عمل نکردیم. من هم مثل شما در اخبار خواندم که طی یکی دوسال گذشته آمار خوبی نداشته و حتی فصل گذشته در قطر گل نزده است اما با یکی از دوستانم و از طریق یک منبع که درباره او تحقیق کردم دیدم دوسال قبل در تیمی که بوده عملکرد بسیار خوبی داشته و حتی آقای گل شده اما بعد از آن خوب نبوده است. متاسفانه اینگونه بازیکنان مثل هندوانه دربسته می مانند باید امیدوار باشیم امسال در پرسپولیس سال خوبش باشد و بتواند گلزنی کند. البته این بازیکن به بازی با النصر نمی رسد که اوراببینیم اما امیدوارم در بازی های بعدی بازی کند و بتواند به پرسپولیس کمک کند.

کرمانی مقدم درخصوص اینکه نتیجه این بازی را با بیرانوند و بدون بیرانوند چگونه پیش بینی می کند و اینکه بازهم امیدوار است که پرسپولیس بدون بیرانوند نتیجه خوب بگیرد، گفت: ببینید من عقیده دارم پرسپولیس در هر صورت و هر اتفاقی که رخ دهد مقابل النصر تیم دست و پا بسته ای نیست و اگر قرار است تیمی در زمین به مشکل بخورد این النصر است که مقابل پرسپولیس به مشکل خواهد خورد. اما درمورد بیرانوند و حضورش در بازی باید بگویم همه می دانیم که بیرانوند یک بازیکن تاثیر گذار است. گلر خوب در هر تیم 50 درصد تیم است و بیرانوند هم از این قضیه مثتثنی نیست. مطمنا اگر باشد تیم با خاطری آسوده تر بازی می کند و مدافعان روز راحت تری را سپری می کنند. البته این آرامش به هواداران هم بر می گردد. اما اگر هم نبود نباید با حرف هایمان باعث ازبین رفتن روحیه و انگیزه گلر دوم و جوان تیم بشویم. باید به او روحیه و انگیزه بدهیم و مطمنا او هم می تواند روز خوبی را سپری کند. بالاخره گلر خوبی بوده که به پرسپولیس آمده است.

کرمانی مقدم در ادامه در مورد اینکه این روز ها اینقدر که به رونالدو اهمیت داده شده و در کانون توجه بوده به تیم النصر پرداخته نشده و آیا این موضوع مشکل ساز خواهد شد، یا نه گفت: ببینید رونالدو بازیکن قابل احترامی است. بالاخره در تمام دنیا هواداران خاص خودش را دارد. ما هم متعاقبا بایدبه او احترام بگذاریم و رفتار خوبی داشته باشیم چون بالاخره مهمان ما است. اما نباید تمام تمرکز ما بر روی او باشد. این تیم النصر است که به ایران می آید و نباید حواس ما به او پرت شود و از اصل ماجرا عقب بمانیم. رونالدو هم مثل سایر ورزشکاران یک ورزشکار خوب است که به این کشور آمده است مثل ژاوی و یا خیلی های دیگر پس نباید موضوع را خیلی بزرگ کنیم. من به شما قول میدهم رونالدو روزخوبی مقابل پرسپولیس نخواهد داشت. وقتی او بیش از اندازه در کانون توجه باشد نمی تواند خوب کار کند ونیز پرسپولیسی ها به خوبی می دانند بازی او را چگونه خراب کنند تا دیده نشود.

کرمانی در ادامه درمورد حذف تیم امید و اینکه این تیم اصلا خوب کار نکرد گفت: متاسفانه بازی آخر این تیم را دیدم و باید بگویم اصلا خوب نبودند. متاسفانه در زمین راه می رفتند و مدام سر هم غر می زدند و به هم درست پاس نمی دادند و بهتر بگویم اصلا هماهنگ نبودند. به نظر من رضا عنایتی باید بیشتر با این بازیکنان کار می کرد. من مطمن هستم اگر به مرحله بعد هم صعود می کردند نمی توانستند خوب کار کنند و با نتایج بدتری می باختند . همان بهتر که به مرحله بعد صعود نکردند.

کرمانی در مورد اینکه حالا حسرت المپیک 50 ساله شد گفت: شما مطمئن باشید این حسرت 100 ساله هم می شود. وقتی برنامه ریزی درست نیست و بر روی فوتبال پایه سرمایه گذاری نمی کنیم هیچ وقت به المپیک نخواهیم رفت.

مرتضی کرمانی مقدم در مورد نقش امیر قلعه نویی در خصوص حذف تیم امید با توجه به انتخاب عنایتی از سوی او گفت: نمی شود به قلعه نویی زیاد ایراد گرفت. بلاخره انتخاب مربی سلیقه ای است. قلعه نویی حتما فکرمی کرده با عنایتی نتیجه می گیرد. اما من عقیده دارم ای کاش به جای عنایتی یک مربی با تجربه داخلی و یا حتی یک مربی خوب خارجی انتخاب می کردند. عنایتی مربی خوبی است اما تجربه نداشت. او شاید در آینده تجربه کسب کند و مربی خوبی شود اما همانطور که گفتم دراین مقطه بهتر بود مربی خارجی یا مربی باتجربه داخلی انتخاب می کردند. الان با این شکست کارنامه او خراب شد.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها