چالش جدید جواد؛ صعود امیدها در هانگژو
91285
کار کردن نکونام با حداقل‌ها!
27 شهريور 1402 10:04
با برگزاری اردوی تیم ملی و تعطیلی مسابقات لیگ برتر بیست و سوم به خاطر دو بازی تدارکاتی شاگردان قلعه نویی مقابل بلغارستان و آنگولا که هر دو به نفع یوزهای ایرانی به پایان رسید، ترمز رقابت های امسال فوتبال کشورمان در هفته چهارم کشیده شد.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - با برگزاری اردوی تیم ملی و تعطیلی مسابقات لیگ برتر بیست و سوم به خاطر دو بازی تدارکاتی شاگردان قلعه نویی مقابل بلغارستان و آنگولا که هر دو به نفع یوزهای ایرانی به پایان رسید، ترمز رقابت های امسال فوتبال کشورمان در هفته چهارم کشیده شد. تعطیلی ای که دستخوش ماجراهای زیادی بود که یکی از آنها کشیدن سپاهان از صدر جدول با کسر 4 امتیاز و صدرنشینی پرسپولیس یحیی گل محمدی بود. با این حال شاید این تعطیلات به ضرر تیم های مدعی بوده باشد اما در یک بعد برای استقلال که حالا با شرایط سپاهان در رتبه دوم جا خوش کرده به نظر می رسد، خوب باشد. نکونام که حالا به سختی تیمش را آماده می کند و در خاموشی محض کار را دنبال می کند.

اگر به یاد داشته باشید استقلال در لیگ بیست و یکم با فرهاد مجیدی یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند و بدون باخت توانست مقام قهرمانی این رقابت ها را به دست بیاورد و نوار قهرمانی های سریالی پرسپولیس را پاره کند. قهرمانی ای که تنها به لیگ خودمان منتج شد و مشکلات مالی و پرونده های آبی های پایتخت در آسیا به خصوص در مورد استراماچونی آنها را به خاطر عدم کسب مجوز حرفه ای از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد و امسال تنها در رقابت های داخلی کار را برای قدرت نمایی و جولان با سرمربی جدیدشان دنبال کنند.

سکوت، سکوت و همچنان سکوت

درگیری های مدیریتی در استقلال یک بعد آن اگر اخبار را دنبال کرده باشید به عدم ثبت قرارداد باشگاه با تیم رسانه ای مدنظر نکونام بر می گشت. اتفاقی که سبب شد نکونام به واسطه این اتفاق اجازه ورود دیگر افراد را به تمرینات تیمش ندهد و همین امر باعث شد هیچ خبری این روزها از تمرینات این مربی به بیرون مخابره نشود. تیمی که حالا در سکوت کامل و با کوهی از مشکلات کارش را در کنار نکونام برای شروع دوباره لیگ دنبال می کند تا از این فرصت به دست آمده سرمربی استقلال به نحو احسن استفاده کند.

کار کردن نکونام با حداقل‌ها

بعد از برگشت روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند و صالح حردانی از اردوی تیم ملی که حالا به واسطه تصمیم نکونام در استراحت به سر می برند، این مربی سیدحسین حسینی و امیرارسلان مطهری و همچنین تورانیان را به واسطه حضور در اردوی تیم امید در هانگژو در اختیار ندارد. به این شرایط اضافه کنید مصدومیت آرمین سهرابیان که باعث شده تعداد غایبان این روزهای تمرینات استقلال افزوده شود و کار را برای نکونام سخت تر از گذشته کند. هرچند که آمدن بلانکو و مهرداد محمدی و اضافه شدنشان به تمرینات آبی‌ها توانسته تا حدودی دست کادرفنی استقلال را باز کند و بهتر بتوانند کارهای تمرینی خودشان را برنامه ریزی کنند.

این سکوت خوش یمن

تعطیلی لیگ و تمرینات فشرده استقلال با همه کم و کاستی ها باعث نشد که نکونام برنامه های آماده سازی تیمش را متوقف کند. در این مدت که تیم زیر نظر نکونام برای هماهنگی بیشتر کار را دنبال می کند، استقلال توانسته چند بازی تدارکاتی خوب و پرگل را پشت سر بگذارد. یکی از این بازی ها در همین چند روز گذشته مقابل نفت آبادان بود که در این تقابل دوستانه با شاگردان عبدالله ویسی تیم نکونام توانست با سه گل رضاوند، محمدی و بابایی برنده از زمین خارج شود. به نظر می رسد در این سکوت روزهای سپری شده برای تیم نکونام پربرکت بوده و شاگردان او با روحیه بالا کار را دنبال می کنند.

تمرین آرایش جدید خط حمله بازهم در سکوت

همان طور که در بالا اشاره شد تمرینات استقلال به واسطه برخی اتفاقات رخ داده بین باشگاه و تیم رسانه ای مدنظر نکونام، با دستور سرمربی آبی ها در سکوت کامل خبری پیش می رود. با این حال شنیده می شود با اضافه شدن بلانکو و محمدی به تمرینات، جواد نکونام به دنبال آزمون و خطاهای جدیدی در خط حمله خودش است و با لغو هفته پنجم و ششم به واسطه حضور نمایندگان ایران در آسیا بعد از اردوی تیم ملی، می خواهد آرایش جدید هجومی تیمش را بیازماید. فرصتی مناسب که شاید ناخواسته تیم نکونام را بهتر در مسیر اماده شدن و اضافه شدن نفرات غایب قرار دهد.

وای اگر تیم امید صعود کند!

استقلالی‌ها طبق برنامه‌ریزی اولیه سازمان لیگ باید در هفته پنجم به مصاف پرسپولیس می‌رفتند و سپس در هفته ششم مقابل هوادار تهران قرار می‌گرفتند اما فشردگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و حضور بازیکنان دو تیم پرطرفدار پایتخت در اردوهای ملی باعث لغو دربی پایتخت شد و مصاف آبی‌پوشان پایتخت با هوادار تهران هم به دلیل حضور 3 عضو تیم استقلال در اردوی تیم امید به زمان دیگری موکول شود. در حال حاضر روی کاغذ، دیدار بعدی استقلال مقابل مس رفسنجان برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که پانزدهم مهرماه قرار است به انجام برسد اما در صورت صعود تیم امید به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو، این مسابقه هم لغو خواهد شد که در این‌صورت، آبی‌پوشان پایتخت بعد از رویارویی با استقلال خوزستان در ششم شهریورماه، تا پنجم آبان‌ماه که باید مقابل آلومینیوم اراک در هفته هفتم لیگ برتر به میدان بروند، مسابقه‌ای را برگزار نم

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #جواد نکونام #استقلال
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها