توانایی کادرفنی تیم امید همین اندازه بود
91220
درخشان: من و سایرین جا نزدیم، انتخاب دوستان عنایتی بود!
26 شهريور 1402 09:47
 آرش جعفری - سرمربی سابق تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران و پرسپولیس عقیده دارد اگر در فوتبال پایه به درستی سرمایه گذاری نکنیم و برنامه ریزی مناسب نداشته باشیم فاصله ما با فوتبال روز دنیا بیشتر از این خواهد شد.  

روزنامه گل

آرش جعفری - سرمربی سابق تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران و پرسپولیس عقیده دارد اگر در فوتبال پایه به درستی سرمایه گذاری نکنیم و برنامه ریزی مناسب نداشته باشیم فاصله ما با فوتبال روز دنیا بیشتر از این خواهد شد.

حمید درخشان در خصوص حذف تیم ملی امید گفت: متاسفانه این برای فوتبال ما خیلی بد بود که در مرحله مقدماتی حذف شود. درخشان می گوید توان فنی کار فنی همین بوده و برای همین نباید از آن ها خرده بگیریم.

درخشان در مورد اینکه عنایتی گفته او تنها کسی بوده که هدابت تیم امید را به عهده گرفته چون کسی حاضر نبوده این تیم را تحویل بگیرد گفت: چنین چیزی صحت ندارد و نه تنها او بلکه چند مربی دیگر هم حاضر بودند سرمربی شومد اما انتخاب فدراسیون در نهایت عنایتی بود.

تیم امید حذف شد نظر شما در مورد بازی های تیم امید و حذف از این مسابقات چیست ؟

واقعا برای فوتبال ما بد است که در مرحله مقدماتی حذف شویم. البته من عقیده دارم کادر فنی تیم امید هم نمی خواست که در این مرحله حذف شود اما علیرغم اینکه کلی زحمت کشیدند نتوانستند موفق باشند. تیم امید بازیکنان خوبی داشت بسیار توانمند بودند و بسیار زحمت کشیدند اما در نهایت موفق نشدند. من فکر می کنم تدارکات خوبی برای آماده سازی نداشتیم. درثانی توانایی کادر فنی همین بود و نمی توان از آن ها بیشتر از این انتظار داشت.

یعنی تیم امید می توانست بهتر از این نتیجه بگیرد ؟

بله من عقیده دارم بهتر می شد از توانایی بازیکنان استفاده کرد و متعاقبا نتایج بهتری هم کسب کرد. درست است فوتبال ما در آسیا از ژاپن و کره و حتی عربستان عقب افناده است امادیگر اینقدر ضعیف نشده ایم که نتوانیم ازبکستان را ببریم و یا حتی مساوی کنیم. ما اگر مساوی می کردیم به مرحله بعد صعود می کردیم. البته بازهم تاکید می کنم کادر فنی هم نمی خواست بازنده بزرگ باشد و نتیجه ضعیف بگیرد اما نتوانستند از پتانسیل تیم به بهترین نحو استفاده کنند چون ظرفیت فنی کادر فنی همینقدر بود.

رضا عنایتی طی مصاحبه ای در بازگشت به ایران گفته که او تنها کسی بوده که در این شرایط حاضر شده هدایت تیم امید را قبول کنه چون مربی دیگری حاضر نبوده تیم امید را تحویل بگیرد آیا این درست است چون شما هم یکی از گزینه های تیم امیدبودید

الان دیگر گذشته و تیم امید هم حذف شده و این حرف ها هیچ دردی را دوا نمی کند. اما اینطور که عنایتی گفته نیست . لااقل در مورد من صدق نمی کند. من جزو کاندید های سرمربیگری تیم امید بودم اما دوستان تشخیص دادند که ایشان سرمربی تیم شود. گفتم الان مهم نیست که ایشان سرمربی شد یا من نشدم و به حرف های عنایتی هم کاری ندارم. حالا که شکست خوردیم از همین امروز به دنبال این باشیم برای دوره بعد تیمی قوی و خوب بسازیم.

پس می گوید شما خودتان را کنار نکشیدید ؟

بله من جزو کاندیدها بودم و برنامه دادم و برنامه ام خیلی قوی بود اما روز آخر عنایتی را انتخاب کردند. درثانی من تنها نبودم بودند مربیان دیگری که می توانستند به تیم امید کمک کنند. اما انتخاب نهایی عنایتی بود. پس کسی جا نزد و این حرف درست نیست.

شما فکر می کنید برای اینکه دوره بعد به همین راحتی حذف نشویم باید چکار کنیم؟

ببینید باید از همین الان برای 4 سال بعد برنامه ریزی کنیم. حتی من عقیده دارم از الان باید برای تیم ملی جوانان برنامه ریزی کنیم که 4 سال بعد با توجه به شرایط سنی که دارند یک تیم امید خوب داشت باشیم. در این 4 سال بازیکنان نباید رها شوند. باید اردوهای مناسب و نیز بازی های تدارکاتی خوب داشته باشند. اگر این کار را نکنیم بازهم همین خواهد شد و بازهم حسرت می خوریم. شما نگاه کنید ژاپنی ها از 15 سال پیش برنامه ریزی کردند والان دارند نتیجه سرمایه گذاریشان را می بینند. این تیم دیگر به آسیا فکر نمی کند هدف آن ها جهانی است. ما هم اگر می خواهیم در فوتبال پیشرفت کنیم ودر آسیا بازهم حرف اول را بزنیم باید برنامه ریزی کنیم تا موفق شویم.

سرمربی تیم امید را امیر قلعه نویی انتخاب کرد دراقع او عنایتی را تایید کرد او را در این شکست مقصر می دانید ؟

من کسی را مقصر نمی دانم. نظر قلعه نویی ایشان بوده و من هم ناراحت نیستم. درواقع هیچ اشکالی ندارد که من نشدم. اما این را بدانید هرکس را باید به اندازه توانایی هایش ارزیابی کرد. شما نباید عنایتی را هم مقصر بدانید او به اندازه توانایی هایش کار کرد و توانایی او همینقدر بوده است. اینکه تصمیم قعله نویی اشتباه بوده یا نه و اینکه چرا او را تایید کرده من نباید جوابگو باشم باید دیگران و کارشناسان جواب دهند. بازهم تاکید می کنم کار تمام شده رفته و الان وقت این است که جلوی ضرر را از همین امروز بگیریم و با یک برنامه ریزی درست برای 4 سال بعد موفق باشیم.

تیم ملی نوجوانان در گروه سختی قرار گرفته است. برزیل و انگلیس حریفان تیم ملی نوجوانان در جام جهانی هستند این بازی ها را چطور می بینید؟

تیم نوجوانان در گروه سختی قرار گرفته است. متاسفانه فاصله ما با فوتبال روز دنیا خیلی زیاد شده است و همین کار را خیلی سخت می کند. الان بازی با آسیایی ها خیلی سخت است چون به خوبی پیشرفت کردند و اگر ما سرمایه گذاری نکنیم و برای تیم های پایه هزینه نکنیم مطمِن باشید بازهم عقب می مانیم و حتی فاصله بیشتر می شود. ما پتانسیل خوبی در فوتبال داریم استعدادها زیاد هستند اما باید این استعدادها را پروش دهیم تا به نتیجه برسیم.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #تیم ملی امید #حمید درخشان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها