ادامه سریال شکایت و شکایت‌کشی در لیگ بیست و سوم
91191
بی‌قانونی در دایره قانون!
24 شهريور 1402 11:34
لیگ برتر بیست و سوم تا پایان هفته چهارم خود درحالی با صدرنشینی سپاهان اصفهان دنبال می‌شود که زردهای نصف جهان این روزها بدجور درگیر ماجرای ثبت قراردادهای بازیکنان و موضوع سقف قراردادها هستند.

روزنامه گل

لیگ برتر بیست و سوم تا پایان هفته چهارم خود درحالی با صدرنشینی سپاهان اصفهان دنبال می‌شود که زردهای نصف جهان این روزها بدجور درگیر ماجرای ثبت قراردادهای بازیکنان و موضوع سقف قراردادها هستند. سپاهان از سوی چهار تیم استقلال، تراکتور، پرسپولیس و پیکان متهم به قانون گریزی و عبور از سقف بودجه و عدم رعایت قوانین جدید نقل و انتقالات است و روز گذشته هم جلسه بررسی این موضوع با حضور نمایندگان سپاهان و چهار تیم دیگر در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

سپاهان که قرارداد دو بازیکن خود از جمله آل کثیر را هنوز نتوانسته ثبت کند و به شدت درگیر این موضوع است بابت اتهامات زده شده شدیدا دنبال ارائه اسناد و ادله محکمه‌پسند است تا این اتهام را از خود رفع کرده وتا شاگردان مورایس به بهترین شکل لیگ امسال را در مسیر قهرمانی طی کنند. موضوعی که بدون شک اگر با برد تیم حقوقی باشگاه سپاهان همراه باشد یک شکست بزرگ برای مدعیان خواهد بود اما این ماجرا یک روی دیگر هم دارد؛ آنجا که اگر کمیته انضباطی به این نتیجه برسد که این باشگاه اصفهانی در ثبت قراردادهای خود از قانون تخطی کرده، آن وقت شاهد یک شکست سنگین برای شاگردان مورایس هستیم که بدجور امسال به دنبال قهرمانی هستند.

در این میان یکی از مواردی که مدیران حقوقی باشگاه سپاهان آن را در کنار جمع آوری ادله و اسناد برای اقناع کمیته انضباطی دنبال کردند، پاسخ و واکنش به اظهاراتی بود که طی این مدت علیه این تیم و اقدامات انجام گرفته آنها صورت گرفت. به شکلی که در در هفته‌های گذشته شاهد نمایش سریال شکایت‌های این تیم اصفهانی از مدیران و مربیان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بودیم که آخرین آن بعد از برنامه فوتبال برتر بود. جایی که بعد از سه شکایت حالا سپاهان چهارمین شکایت خودش را از رضا درویش مدیرعامل پرسپویلس به ثبت رساند تا شاهد خلق یک رکورد در این زمینه باشیم.

رضا درویش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی نسبت به فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی باشگاه سپاهان و قانون‌گریزی آن‌ها موضع گرفت. بخش جنجالی اظهارات درویش مرتبط با مذاکره با عیسی آل‌کثیر بود؛ جایی‌که مدیرعامل پرسپولیس مدعی شد که با این مهاجم جنوبی برای بازگشت به پرسپولیس مذاکره داشته اما آل‌کثیر عنوان کرده با وجود عدم ثبت قراردادش، از باشگاه سپاهان بخشی از قراردادش را دریافت کرده و همین مسئله باعث شده تا او نتواند به جمع سرخ‌پوشان پایتخت بازگردد.

باشگاه سپاهان دقایقی بعد از این اظهارات درویش در اطلاعیه‌ای به اظهارات مدیرعامل باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد و نوشت: «در پی سخنان بی‌پایه و سراسر کذب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی شبکه سوم سیما در بامداد روز سه‌شنبه بیست و یکم شهریور، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از وی به کمیته اخلاق شکایت کرد. بر خلاف صحبت‌های کذب و بی‌پایه و اساس نامبرده، سپاهان هیچگونه قرارداد ارزی با بازیکنی منعقد نکرده است و اعلام عددهای دروغ توسط ایشان تکذیب می‌گردد؛ ضمناً باشگاه سپاهان سقف بودجه را بر اساس دستورالعمل رعایت نموده است».

سپاهانی‌ها در ادامه اطلاعیه خود با گلایه از عدم واکنش کمیته اخلاق به حواشی به‌وجود آمده توضیح داده‌اند: «متاسفانه کمیته اخلاق در اعلام آرای تخلفات ایشان، سکوت کرده و اقدام لازم را صورت نمی‌دهد. متأسفانه مدیرعامل پرسپولیس بر خلاف قانون، تخلف واضح صورت داده و با بازیکنی که طرف قرارداد یک باشگاه است، مذاکره می‌کند و مستقیماً این موضوع را اعلام می‌کند که ادعای ایشان اقرار به گناه است و امیدواریم کمیته اخلاق به قید فوریت در خصوص این موضوع رسیدگی لازم را صورت دهد».

مدیران باشگاه اصفهانی در بخش پایانی اطلاعیه خود به عدم بیانیه‌نویسی علیه باشگاه‌های دیگر اشاره کرده و گفته‌اند: «باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، پاسخ همه اتهامات مطرح شده را دارد و مستندات لازم در این خصوص‌ را به فدراسیون و سازمان محترم لیگ ارائه کرده است اما با توجه به توصیه فدراسیون مبنی بر عدم پاسخ‌های باشگاهها به یکدیگر، عدم صدور بیانیه و مواردی از این دست، از ارائه پاسخ شفاهی به صحبت‌های مطرح شده، خودداری می‌کند

#پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها