قلعه‌نویی نباید جلوی تیم درجه سه، شماره یکش را بازی می‌داد
91098
شاه‌محمدی: مهاجم 35 ساله بعد فسیل‌شدن آمده ایران !
21 شهريور 1402 10:51
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد سرمربی تیم ملی باعث مصدومیت بیرانوند شده است چون دربازی با تیم درجه 3 اروپایی باید بازیکنی که بازی نکرده را امتحان کند نه شماره یک تیم ملی را !

روزنامه گل

آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد سرمربی تیم ملی باعث مصدومیت بیرانوند شده است چون دربازی با تیم درجه 3 اروپایی باید بازیکنی که بازی نکرده را امتحان کند نه شماره یک تیم ملی را !

جمشید شاه‌محمدی مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس که از مصدومیت بیرانوند بسیار ناراحت بود امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی را باعث‌وبانی این مصدومیت می‌داند. او با توضیح بیشتر در این خصوص گفت: من واقعاً از امیر قلعه‌نویی گله‌دارم. مگر در بازی با تیم درجه 3 اروپایی که بازیکن فیکس و امتحان پس داده را بازی می‌دهند. بازی دوستانه برای این است که شما بازیکنانی که کمتر بازی کردند یا نکردند را امتحان کنید درواقع این دسته از بازیکنان باید بازی کنند که تجربه بین‌المللی کسب کنند نه اینکه شما بازیکن فیکس تیم ملی را بازی دهید. قلعه‌نویی باید از ابتدا نیازمند یا اخباری را بازی می‌داد، نه بیرانوندی را که باید 10 روز دیگر در یک بازی مهم بین‌المللی برای پرسپولیس به میدان می‌رفت.

شاه‌محمدی در ادامه در خصوص بازی تیم ملی مقابل بلغارستان گفت: تیم بلغارستان بسیار ضعیف بازی کرد. این تیم در حال حاضر یک تیم در جه 3 اروپایی به شمار می‌رود. متأسفانه مقابل این تیم خوب بازی نکردیم. شما بازی ژاپن و آلمان را وقتی می‌بینید متوجه می‌شوید کار برای تیم ملی در آسیا خیلی سخت است. از سوی دیگر فلسفه بازی دوستانه این است که شما بازیکنانی را بازی دهید تا به شرایط تیمت پی ببری نه اینکه بخواهید آمار بردهایتان را بالا ببرید. شکست در بازی دوستانه مهم نیست مهم این است که شما در مسابقات رسمی نبازی. متأسفانه مربیان ملی ما چه کی‌روش و چه الان امیر قلعه‌نویی در بازی‌های دوستانه به دنبال برد هستند و رد مسابقه رسمی که می‌رسیم می‌بازیم و بعد سرافکنده به خانه‌بر می‌گردیم.

شاه‌محمدی در ادامه از سرمربی پرسپولیس و مدیرعامل باشگاه هم در خصوص مصدومیت بیرانوند گله می‌کند و می‌گوید: اشتباه امیر قلعه‌نویی جای خود اما چرا سرمربی پرسپولیس و مدیریت باشگاه در این مدت به دنبال جذب گلر دوم نبودند؟ من عقیده دارم یحیی هم به‌اندازه خودش در این اتفاق مقصر است. او باید به باشگاه زور می‌کرد بعد از رفتن گوهری یک گلر خوب می‌خریدند. در یک تیم فوتبال گلر اصلی باید بهترین گلر باشد و گلر دوم باید یک پله از گلر اول ضعیف‌تر باشد تا در صورت مصدومیت یا محرومیت گلر اول درون دروازه بایستد تاکسی نگران دروازه نباشد. الآن همه نگران دروازه پرسپولیس در بازی با النصر هستند. گلر دوم پرسپولیس الان 20 سال سن دارد که گویا گلر تیم جوانان و یا امید است. این گلر باید گلر سوم تیم باشد نه گلر دوم ! متأسفانه با او در روز بازی با النصر روز سختی خواهیم داشت. امیدوارم اینکه می‌گویند بیرانوند می‌رسد درست باشد و او به این بازی برسد. من می‌دانم بیرو اهل این نیست خودش را به مصدومیت بزند و اگر مصدومیت او قابل برطرف شدن باشد خودش را می‌رساند. متأسفانه تا آنجایی که من اطلاع دارم کشیدگی عضله ران پا بین 10 تا 15 روز استراحت می‌خواهد آن‌هم بدون اینکه شما تمرین سنگین انجام دهید. برای همین اگر او به بازی برسد کار سختی خواهد داشت و باید مواظب باشد تا دوباره مصدوم نشود.

جمشید شاه‌محمدی در ادامه در خصوص جذب مهاجم 35 ساله اکوادوری که سابقه بازی در منچستر سیتی و اینتر را دارد گفت: مهاجم 35 ساله آیا با همین سن در منچستر ستی یا اینتر بازی کرده ؟ مسلماً نه. او در سن جوانی و اوج فوتبالش در منچستر و اینتر بازی کرده است الان فسیل این بازیکن به ایران میاید ! واقعاً باید به دلال‌ها تبریک گفت که چنین بازیکنی را به ایران می‌آورند. بازیکن 35 ساله که نمی‌تواند بدود. 10 نفر دیگ باید به خاطر این آقا بدوند تا شاید او گل بزند. بازیکن 35 ساله کار خودش را انجام داده و به درد فوتبال ما نمی‌خورد. به نظر من باید یک مهاجم 27 تا 30 اله جذب می‌کردند تا به درد تیم بخورد.

شاه‌محمدی در پاسخ به این سؤال که مهاجم جوان و درعین‌حال درجه‌یک پول زیاد می‌خواهد گفت: مگر در این کشور پول کم داریم. پول هست و ما یک کشور پولدار در منطقه هستیم اما مدیریت خرج کردن نداریم و بلد نیستیم درست خرج کنیم.

در ادامه وقتی به سقف قرارداد اشاره کردیم گفت: سقف قرارداد هم از همان قانون‌های من‌درآوردی است . الان شما به من بگویید کدام طی رعایت کرده است. همه زیرمیزی با بازیکنانشان پول داده‌اند. همین سپاهان را نگاه کنید. این هم یک معضل جدید برای فوتبال ماست.

شاه‌محمدی در ادامه در مورد بازی بدون تماشاگر مقابل النصر در ورزشگاه آزادی گفت: این فاجعه است. متأسفانه این موضوع به ضرر پرسپولیس است. در مقابل تیم النصر دیگر زیر فشار هوادار نخواهد بود و خیلی راحت بازی می‌کند. واقعاً مثل یک بازی در زمین بی‌طرف است. متأسفانه کار خیلی سخت است و امسال بعید است تیم‌های ما در آسیا مقامی به دست بیاورند. البته نه‌تنها تیم‌های باشگاهی بلکه تیم ملی هم در آسیا هیچی نمی‌شود.

#پیج رسمی روزنامه گل #آرش جعفری #پرسپولیس #یحیی گل محمدی #رضا درویش #علیرضا بیرانوند #تیم ملی فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها