ترسی ندارم که بگویم حامی تیم ملی هستم و برای سرمربی‌اش آرزوی موفقیت دارم
90989
مایلی کهن: با این سبک یارگیری،حالا پرسپولیس با کدام گلر به مصاف النصر می‌رود؟!
19 شهريور 1402 11:14
نظرات محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص عملکرد این تیم مقابل بلغارستان و در مجموع آینده تیم ملی با امیرقلعه نویی خواندنی است.

روزنامه گل

مرتضی صفایی - نظرات محمد مایلی کهن سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص عملکرد این تیم مقابل بلغارستان و در مجموع آینده تیم ملی با امیرقلعه نویی خواندنی است.روز گذشته فرصتی دست داد با حاجی مایلی تماس بگیریم.گفتگویی که بدون تردید،سورپرایزمان کرد.چرا؟ انتظار داشتیم مایلی کهن درخصوص بازی های دوستانه تیم ملی،میانگین سنی بازیکنان،تعدد دستیاران قلعه نویی و.....جملاتی انتقادی را بر زبان بیاورد،امااو در مصاحبه باگل باحمایت از ملی پوشان و تیم ملی،برای آنها آرزوی موفقیت کرد....

آقای مایلی کهن بازی تیم ملی مقابل بلغارستان را دیدید؟

کامل ندیدم.بخش هایی از آن را دیدم و به نظرم بازی خوبی بود.

عملکرد بازیکنان را چطور ارزیابی کردید؟

درخدمت تیم بودند و وظایفی که به آنها محول شده بود را در زمین اجرا کردند.همدیگر را خوب پیدا می کردند و به تک تک آنها خسته نباشید می گویم.

میانگین سنی تیم ملی بالا نیست؟

اگر هم باشد مگر ایرادی دارد؟!

از نظر شما ندارد؟

اصلا.میانگین سنی تیم ملی بالاست و این سلیقه مربی را نشان می دهد.اما نمی توانیم به این موضوع خرده بگیریم یا نقد کنیم.سرمربی تیم ملی تشخیص می دهد از بازیکنان باتجربه استقاده کند و قابل احترام است.چه بسا یک سرمربی دیگر دوست دارد از بازیکنان پایه در تیم ملی استفاده کند.

اما با این شرایط،ما نمی توانیم امیدوار باشیم که برای آینده تیم ملی بازیکن سازی کردیم و....

خوشبختانه کشور ما سرشار از استعداد و بازیکن جوان و جویای نام است.به موقع از داشته های مان استفاده خواهیم کرد.شما فرمودید میانگین سنی تیم ملی بالاست،من هم گفتم بله.اما اشکالی در این بالابودن سن نمی بینم.

قبول دارید بازی های دوستانه تیم ملی می تواند با تیم های بهتر و قوی تری باشد؟

خیر.قبول ندارم.ببخشید مگر بلغارستان تیم کوچکی است.یک تیم باقدرت بدنی بالا و بازیکنان جسور و دونده که خوشبختانه محک خوبی برای تیم ملی بود.

بهرحال وقتی می بینیم تیم های آسیایی با تیم های قوی تر بازی می کنند،این سوالات هم به ذهنمان می رسد..

بله.اما همین عربستان که کلی در فوتبال هزینه کرده،مگر با چه تیمی بازی کرده؟! کاستاریکا.یعنی بلغارستان از کاستاریکا ضعیف تر است.ببینید،فلسفه بازی های دوستانه این است که تیم در شرایط مسابقه و بازی باشد.با آمادگی لازم.یک تیم به خصوص تیم ملی که بازیکنان شان زمان زیادی در کنار هم نیستند،ابتدا باید بازی دوستانه خودرا با تیم های متوسط،در مرحله دوم تیم های متوسط بالا و در آخر هم با تیم های منسجم و قوی برگزار کنند تا در شرایط مسابقه قرار بگیرند.قطعا کادرفنی تیم ملی هم برای بازی های دوستانه آینده هم برنامه ریزی کرده و قطعا در دستور کارشان قرار دارد.

سامان قدوس توسط کی روش به تیم ملی دعوت می شد اما به بازی گرفته نمی شد.حتی در اوج نیاز تیم ملی به او در جام جهانی.اما قلعه نویی بعد از مدتها اورادعوت کرد و بازی اش داد و به گفته خیلی از کارشناسان ستاره بازی با بلغارستان بود....فکر می کنید چرا کی روش از او بازی نگرفت اما قلعه نویی به خوبی از پتانسیل قدوس استفاده کرد....

خب مربیگری سلیقه ای است.شاید کی روش خیلی قدوس را در تمرینات آماده ندیده و شاید هم به او اعتقاد نداشته.البته اگر به او اعتقاد نداشت به تیم ملی دعوتش نمی کرد.اما بصورت کلی سلیقه مربی حال حاضر تیم ملی،استفاده از آقای قدوس بوده است.اتفاقا جواب هم داد و تیم ملی با اثر گذاری قدوس به گل رسید.

در مجموع آینده تیم ملی فوتبال کشورمان با قلعه نویی راچطور می بینید؟

خوشبختانه تیم ملی خوبی داریم و برای سرمربی آن و بازیکنان آرزوی موفقیت دارم. موفقیت تیم ملی بزرگترین آرزوی من است.حالا با هر مربی که می خواهد باشد.بدون اغراق،نفرات خوبی داریم که من رابه آینده و جام ملت ها امیدوار کرد.باید از این تیم ملی حمایت شود.امکانات و تدارک لازم برای هرچه بهتر شدن تیم مهیا شود.خود من به عنوان کسی که عاشق مملکتش و تیم ملی ش هست،از تیم ملی و سرمربی آن حمایت می کنم و برای آنها بهترین آرزوها رادارم.مطمئن باشید اگر از تیم ملی حمایت شود،در جام ملت ها می توانیم خوشحالی رابه مردم هدیه دهیم.امیدوارم سرمربی تیم ملی با این تیم بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران رابدست آورد و در جام ملت ها هم موفق شویم و قهرمان

راستی علیرضا بیرانوند هم با مصدومیت ش احتمالا بازی با النصر را از دست بدهد..

خب دیگر.کار پرسپولیس سخت بود.سخت تر هم شد؟! با این سبک یارگیری حالا پرسپولیس با کدام گلر می خواهد به مصاف النصر برود؟!

#محمد مایلی کهن #پیج رسمی روزنامه گل #تیم ملی #امیر قلعه نویی #پرسپولیس #علیرضا بیرانوند
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها