بازی با تیم 77 دنیا چقدر به ایران کمک کرد؟
90987
بلغار بی‌بخار
19 شهريور 1402 11:10
تیم ملی ایران نخستین دیدار تدارکاتی‌اش در این پنجره فیفا را با برتری یک بر صفر در برابر بلغارستان پشت سر گذاشت. تنها گل تیم ملی در این دیدار را محمد محبی در نیمه اول به ثمر رساند.

روزنامه گل

تیم ملی ایران نخستین دیدار تدارکاتی‌اش در این پنجره فیفا را با برتری یک بر صفر در برابر بلغارستان پشت سر گذاشت. تنها گل تیم ملی در این دیدار را محمد محبی در نیمه اول به ثمر رساند. با هم به مرور چند نکته در مورد این مسابقه می‌پردازیم.

دفاع بلغاری یا پنیر سوییسی؟

آیا این بازی کمکی به فوتبال ما کرد؟ حتی پیش از آغاز مسابقه هم با توجه به کیفیت بلغارستان و افول طولانی‌مدت فوتبال ملی این کشور، هشدار داده می‌شد که نبرد با چنین تیمی نمی‌تواند آنقدرها مفید و سودمند باشد. اگر کادرفنی تیم ملی ناراحت نمی‌شود، در عمل هم صحت این گزاره به تأیید رسید؛ جایی که دیدیم بلغارها مخصوصا در فاز دفاعی تا چه اندازه شلخته و سردرگم بودند. به جرأت می‌توان گفت برخی اشتباهات آماتور مدافعان و دروازه‌بان این تیم حتی بین تیم‌های متوسط به بالای لیگ برتر ایران هم کم‌سابقه است. اساسا روی یکی از همین اشتباهات هم بود که تیم ملی به گل رسید. این برد به کارنامه امیر قلعه‌نویی کمک کرده و وزن آماری آن را بالاتر برده، اما حقیقتا بهتر است تیم ملی در میدان‌های بزرگ‌تری محک بخورد. تحت فشار قرار‌گرفتن از سوی رقبای جدی‌تر، خیلی بهتر از آن است که ما با امثال کنیا، آنگولا، افغانستان و بلغارستان بازی کنیم و مشغول پرکردن ستون بردهای سرمربی تیم باشیم.

سماجت سامان

البته که سهم اصلی را در به ثمر رسیدن گل ایران، اشتباه ناشیانه و باورنکردنی مدافع بلغارستان داشت اما نباید از پیگیری و سماجت سامان قدوس هم غافل شد. شاید مهم‌ترین خاصیت این پنجره و این بازی، بازگشت قدوس به تیم ملی بود؛ بازیکنی که طی هفته‌های گذشته شایعه خداحافظی‌اش از یوزها به گوش می‌رسید اما حالا روشن شده در برنامه‌های قلعه‌نویی جا دارد و چه‌بسا این حضور فیکس و ارسال پاس گل نیز او را برای آینده دلگرم‌تر کند.

بوشهری غمگین

نمی‌توان به بازی تیم ملی در برابر بلغارستان اشاره کرد و از نمایش محو و کم‌اثر مهدی طارمی غافل شد؛ بازی بدی که به‌نظر می‌رسد در امتداد نمایش‌های ضعیف اخیر او با پیراهن پورتو بوده است. طارمی در این بازی گل نزد و کار خاصی هم انجام نداد. حالا مدت زمان ناکامی او در گشودن دروازه رقبا از 400دقیقه تجاوز کرده ‌و حتی رویارویی با تیم آسانی مثل بلغارستان هم به شکستن این طلسم کمک نکرد هرچند هنوز آنگولا برای طارمی باقی مانده است. به وضوح روشن است که شایعات بسیار زیاد نقل‌وانتقالاتی در مورد این مهاجم و عدم‌انتقال او به میلان در لحظه پایانی، در افول کیفی طارمی تأثیرگذار بوده است.

بوشهری خندان

بازی با بلغارستان اما برای دیگر مهاجم بوشهری تیم ملی یعنی محمد محبی مفید بود. این بازیکن که بار دیگر در ترکیب اصلی تیم قلعه‌نویی قرار گرفته بود، تنها گل بازی را به ثمر رساند که البته در این مسیر کار چندان سختی پیش رو نداشت. محبی که ابتدای فصل از استقلال به روستوف کوچ کرده، اصلا شروع خوبی در لیگ روسیه نداشته، هیچ گلی نزده و در اغلب مسابقات تیمش نمرات ضعیف گرفته است. با این حال، این گل ملی شاید برای او روحیه‌بخش بوده باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #تیم ملی #امیر قلعه نویی #فوتبال #فوتبال ایران
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها