ورزش كشور در مسيرتوسعه پايدار
90920
مجلس بايد به برنامه كيومرث هاشمي راي اعتماد بدهد!
18 شهريور 1402 12:23
ورزش عامل نشاط و شادابي و سلامت جامعه است.ورزش در توسعه فرهنگي،سياسي،اقتصادي نقش آفرين است.

روزنامه گل

مجيد سعيدی - ورزش عامل نشاط و شادابي و سلامت جامعه است.ورزش در توسعه فرهنگي،سياسي،اقتصادي نقش آفرين است.ورزش به عنوان يك صنعت پولساز در اقزايش توليد ناخالص ملي تاثير مثبت دارد، به شرطي كه زير ساخت هاي آن فراهم باشد.ورزش براي تبديل كردن منابع به منافع بايد برنامه جامع و مانع داشته باشد.در ايران به موازات رشد جمعيت ،توسعه شهر نشيني،افزايش دامنه زندگي ماشيني (كه كم تحركي بسلامت مردم را به خطر انداخته)زير ساخت هاي ورزش و اساسا فضاي ورزشي رشد معنادار و قابل قبولي نداشته داشت.توسعه بايد متوازن باشد و پايدار. عليرغم مطالعات و پژوهش هاي فراوان -نظير مطالعات سرزميني -توسعه ورزش مثل عدم توزيع ثروت در كشور متناسب نبوده است !؟نه در زير ساخت ها و نه منابع مالي و البته انساني.

بي دليل چنين ادعايي ندارم! سهم ورزش همگاني در سلامت جامعه و كاهش هزينه درمان و دارو چقدر است؟سهم آموزشگاهها در ورزش قهرماني و ايضا قهرماني در حرفه اي چقدر؟اگر در دولت نهم كيومرث هاشمي در مقام معاون ورزش و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش مبادرت به استخدام ١٥ هزار فارغ التحصيل رشته تربيت بدني براي صيانت از زنگ ورزش مدارس و توسعه ورزش دانش آموزي نمي كرد، آيا غير از اين بود كه امروز بايد در آلبوم خاطرات بدنبال زنگ ورزش مي گشتيم؟مگر غير از اين است كه درصد بالايي از قهرمانان و مدال آوران در دهه هاي ٤٠-٥٠-٦٠ از آموزش و پرورش شناسايي و رشد يافتند؟ امروز نقش اين منبع سرشار از انرژي و استعداد در زنجيره تامين چه ميزان است؟ورزش در جهان بدليل جذابيت ِ فوتبال به اين رشته متمركز شده ؟ قبول! در كشورهاي توسعه يافته نيزتوجه به دو سه تيم صورت مي گيرد؟ پذيرفتني! توجه ما به استقلال و پرسپوليس چقدر بوده و هست؟ چرا با حضور سازمان خصوصي سازي همچنان با استانداردها فاصله دارند و البته مشكل بنيادي؟

كيومرث هاشمي كه ثابت كرده از جمله مديران ريسك پذير است و عملكرد او چه در سازمان تربيت بدني و چه كميته المپيك گوياي هر واقعيتي است، اينك در بدترين و سخت ترين شرايط كشور در حالي پادر ساختمان سئول گذاشته كه ورزش در آستانه حضور در مهم ترين رخداد ورزشي قاره كهن( بازيهاي آسيايي) قرار دارد.او كه پيشتر با حضور در كميته انتقالي فوتبال سايه تحريم و محروميت را از سر فوتبال برداشت تا فوتبال ايران در جام جهاني و جام ملت ها حسرت به دل نشود ، اينك نيز همانقدر كه با ضريب هوشي و هوش هيجاني بالا در همين مدت بسيار كوتاه اسباب افزايش اعتبارات ورزش در برنامه هفتم توسعه را فراهم كرده و موانع پخش تلويزيوني و ورود VAR را از سرراه ِ فوتبال برداشت ، عنقريب طي مراسمي پاداش معوقعه قهرمانان ملي را پرداخت خواهد .

كيومرث هاشمي كه دانش آموخته تربيت بدني است و بيش از سه دهه در اركان مختلف مديريت در ورزش داراي تجربه موثر است، بهتر از هركس مي داند از نگاه مردم ،بدليل دامنه فرا استاني بودن استقلال و پرسپوليس، (با احترام به طرفداران ساير تيم ها )فوتبال يعني آبي و قرمز و ساير ورزش ها نيز يعني رشته هاي مدال آور در المپيك!بنابراين ،اقاي هاشمي طبق نظريه جيم كالينز در كتاب خوب به عالي به عنوان مدير سطح پنجم(عالي ) در تخصيص منابع نبايد از محصولات سودآور و با ارزش افزوده بالا كه رضايت ذينفعان و صاحبان سهام را فراهم آورد غافل شود.

ختم كلام اينكه -نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه اين روزها دوران پاياني اين دوره را مي گذارند ! اگر واقعا دغدغه سلامت مردم را دارند و اگر نسبت به عدم نفع در ورزش و فوتبال ايراد دارند و قص عليهذا… بايد به برنامه هاي كيومرث هاشمي كه تقديم مجلس خواهد شد راي اعتماد بدهند. زيرا وزير پيشنهادي ورزش اولا از زمره شايسته ترين مديران ورزش است و ثانيا برنامه او مبتني بر اخلاق حرفه اي با مشي فرهنگي اسلامي است و ثالثا رويكرد توسعه متوازن و پايدار دارد.اقاي هاشمي براي تامين زنجيره ارزش در ورزش (از سطح آموزشگاهها تا حرفه اي) ، گسترش فضاي ورزشي مبتني بر استانداردهاي بين المللي و حتي رهايي آيي و قرمز از بلاتكليفي در قالب پيمان مديريت برنامه دارد.

مجلسي ها اگر شعاري برخورد نمي كنند، بسم الله! اين گوي و اين ميدان. كيومرث هاشمي با همه توان وارد ميدان شده است تا ورزش كشور را به ريل برگرداند و قطار توسعه را به پيش براند.اگر مرد عمل مي خواهيد به هاشمي اعتماد كنيد.

#پیج رسمی روزنامه گل #کیومرث هاشمی #وزارت ورزش
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها