نگاهی به 10 لژیونر دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران
90877
چشم امیر به درخشش ستاره‌های کم فروغ شده!
16 شهريور 1402 08:56
با تعطیل شدن رقابت های لیگ برتر به خاطر دو بازی تیم ملی، حالا اما چشم انتظار عملکرد شاگردان امیر قلعه نویی در تقابل با بلغارستان و آنگولا هستند تا ارزیابی جدیدی از این تیم در آستانه مسابقات رسمی پیش رو داشته باشند.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - با تعطیل شدن رقابت های لیگ برتر به خاطر دو بازی تیم ملی، حالا اما چشم انتظار عملکرد شاگردان امیر قلعه نویی در تقابل با بلغارستان و آنگولا هستند تا ارزیابی جدیدی از این تیم در آستانه مسابقات رسمی پیش رو داشته باشند. نگاهی به لیست امیرقلعه نویی برای این دو بازی دوستانه در فیفا دی نشان می دهد که از جمع بازیکنانی که او به این اردو دعوت کرده، 10 بازیکن ما در خارج از فوتبال ایران بوده و جزو لژیونرهای کشورمان به حساب می‌آیند. بازیکنانی که فصل جدید فوتبالی خودشان را امسال با عملکردی که تا به اینجای کار داشته اند متفاوت از سال قبل آغاز کرده اند و به همین نگاهی به شرایط آنها در این اردو و برای این دو بازی پیش رو داریم.

مهدی طارمی و ماجرای گل نزدن های آقای گل پرتغال

بدون شک چهره ویژه اردوی تیم ملی در این اردو، بازیکنی نیست جز مهدی طارمی! بازیکنی که فصل گذشته را با آقای گلی در پرتو و لیگ برتر پرتغال به پایان رساند و امسال هم عجیب ترین روزها را در نقل و انتقالات تابستانی تجربه کرد. شرایطی که در نهایت او را مجاب کرد تا پایان قرارداد خودش در پرتو بماند و این فصل هم به جای ایتالیا و انگلیس و اسپانیا و دیگر کشورهایی که مدام نام آنها را در هر فصل نقل و انتقالاتی فوتبال می‌شنویم، در پروتو بماند. شاید همین شرایط عجیب و غریب برای مهدی باعث شد او آنچنان که باید و شاید برای شروع کار در لیگ پرتغال تمرکز کافی را نداشته باشد و با اینکه در دیدارهای گذشته این تیم در سوپرجام و لیگ فیکس بوده، اما نتوانسته گلی به ثمر برساند. حالا باید دید این طلسم را دعوت امیر قلعه نویی به تیم ملی و دو بازی او به عنوان اصلی ترین نفر تیم سرمربی فوتبال کشورمان خواهد شکست.

تیم ملی سکوی پرتاب احتمالی برای علیرضا جهانبخش

این فصل هم مثل لیگ گذشته هلند برای علیرضا جهانبخش در فاینورد خوب شروع نشده و این بازیکن بازهم باید مثل مسابقات سال قبل باید خودش را به ترکیب تیم تحمیل کند تا تکرار کند چند بازی تحسن برانگیزی که در فصل پیشین به نمایش گذاشت. علیرضا در بازی سوپرجام به طور کامل در زمین بود و نتوانست مانع از شکست تیمش برابر PSV شود. او در هفته‌های اول و دوم لیگ که مدافع عنوان قهرمانی به 2 تساوی قناعت کرد 14 و 45 دقیقه در زمین حاضر بود و سپس به نیمکت تبعید شد. بازی نکردن علیرضا طی این 2 هفته مصادف شد با 2 برد پرگل 5-1 و 6-1 برای تیم تحت هدایت آرنه اسلوت. حالا به نظر می‌رسد بازی کردن دوباره جهانبهخش برای تیم باشگاهی‌اش بسیار سخت باشد.

احسان حاج‌صفی همچنان گزینه

میلاد، روی نیمکت می‌نشیند چون احسان گزینه اول سرمربی آرژانتینی آاِک در سمت چپ خط دفاعی محسوب می‌شود. کاپیتان تیم ملی ایران در تمام دیدارهای حساس نماینده یونان در مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و در جریان 2 دیدار رفت‌وبرگشت برابر آنتورپ که منجر به حذف آتنی‌ها شد جزو بهترین بازیکنان تیمش بود. احسان در لیگ هم اکثرا حضور داشته و جزو نفرات اصلی تیم به حساب می‌آید. بدون شک کاپیتان تیم ملی کشورمان یکی از ارکان تیم قلعه نویی هم خواهد بود و روی عملکرد خوب این بازیکن می تواند حساب ویژه ای بکند.

سعید عزت‌اللهی بازی کرد و دعوت شد

یکی از ایرانی های شاغل در خارج از کشور در فوتبال اروپا سعید عزت اللهی است که به هیچ وجه لیگ برای او با توجه به شرایط قراردادی اش در دانمارک خوب شروع نشد. سعید تابستانی پرحادثه را پشت سر گذاشت و قصد داشت در فاصله 6 ماه تا پایان قراردادش با وایله از این تیم دانمارکی جدا شود اما ماجرا بین او و باشگاه دانمارکی بابت مبلغ رضایتنامه حسابی بیخ پیدا کرد تا در نهایت سکونشینی و ترس خط خوردن از تیم ملی او را وادار به تمدید قرارداد تا پایان فصل کند. سعید که در پنج هفته اول بازی تیمش نتوانسته بود از سکوها کاری برای این تیم انجام دهد بعد از تمدید قرارداد در هفته بعد به بازی گرفته شد و در نخستین بازی خودش با این تیم توانست طعم برد را با همبازیانش تجربه کند و به شکست های متوالی وایله پایان دهد. حالا بدون شک این اتفاق می تواند هم بار را از روی سعید بردارد و هم امیر قلعه نویی که دعوت از او بدون هیچ بازی و آمادگی برایش می توانست در صورت آماده نبودن عزت اللهی تبعاتی به همراه بیاورد.

صادق آماده برای اجرای برنامه‌های قلعه نویی

یکی از بازیکنان لژیونر تیم ملی که باشد او را بتوان جزو آماده ترین فوتبالیست های ایرانی شاغل در خارج از کشور قلمداد کرد، صادق محرمی است. برای صادق خیلی زودتر از دیگر بازیکنان، فصل کاری او در کرواسی و با تیم دیناموزاگرب استارت خورد. مدافع راست تیم ملی ایران همراه با تیمش قهرمان سوپرجام کرواسی شد. او در انتخابی لیگ قهرمانان اروپا دروازه آستانه قزاقستان را گشود اما در ادامه نتوانست به کمک هم‌تیمی‌هایش نه به دور نهایی چمپیونزلیگ و نه لیگ اروپا راه پیدا کند. صادق در آخرین بازی آبی‌پوشان در لیگ کرواسی برابر اوسیک یک پاس گل داد و آغازکننده کامبک بزرگ تیمش بود. با این اوضاع قطعا او یکی از مهره هایی است که امیر قلعه نویی روی او برای دو تقابل مقابل بلغارستان و آنگولا باز کرده است.

علی کریمی جور حسینی را هم می کشد

در لیست 10 لژیونری که امیر قلعه نویی به تیم ملی دعوت کرده یکی از این بازیکنان علی کریمی است که در کایسری اسپور در لیگ برتر ترکیه کارش را در کنار مجید حسینی، دیگر ایرانی این تیم ادامه می دهد که فعلا شرایط بازی ندارد. با این اوصاف علی کریمی یک مهره مهم برای کایسری‌اسپور در چهار هفته ابتدایی سوپرلیگ ترکیه بوده است. این تیم که هنوز باختی در کارنامه نداشته و با سه تساوی و یک برد، به کارش ادامه می‌دهد در حضور هافبک ایرانی خود و همچنین با درخشش مامه بابا تیام، ستاره اسبق استقلال عملکرد قابل توجهی در فصل جدید داشته‌ است و با آمادگی بالا به استقبال اردوی تیم ملی آمده است.

احمد نور همچنان مهره ای معتمد

یکی از لژیونرهای آماده تیم ملی کشورمان در این دو بازی پیش رو مقابل بلغارستان و آنگولا بدون شک بعد از صادق محرمی، احمد نوراللهی است. بازیکنی که به خاطر مصدومیت اردوهای قبلی تیم ملی را از دست داده بود، همراه با الوحده در مسابقات جام باشگاه‌های عرب سه بازی انجام داد و نهایتا در یک‌چهارم نهایی و در ضربات پنالتی باخت به الشباب را تجربه کرد. نوراللهی در این مسابقه پنالتی خود را تبدیل به گل کرد. احمد در ادامه و در لیگ و لیگ‌کاپ امارات هم با تیمش به مصاف رقبا رفت که ماحصل آن ارسال یک پاس گل بود. نوراللهی به خوبی با فوتبال امارات خودش با وفق داده و همانند دوران حضورش در شباب الاهلی، اینجا هم جزو ارکان اصلی خط میانی به حساب می‌آید و این خبر خوبی برای سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بابت داشتن این بازیکن برای استفاده در میانه میدان است.

میلاد محمدی و قصه غصه بازی نکردنش در یونان

برخلاف همبازی اش در یونان شرایط خوبی ندارد. این ماجرای میلاد محمدی همبازی احسان حاج صفی در تیم آ اِ ک یونان است. میلاد در آستانه 30 سالگی شرایط خوبی در یونان ندارد و همانند گذشته یک گزینه نیمکت‌نشین و آلترناتیو برای سمت چپ خط دفاعی آاِک به حساب می‌آید که کاملا در اختیار احسان حاج صفی است. ماتیاس آلمیدا فقط در یک مسابقه لیگ به مدافع سرعتی و ایرانی خود اعتماد کرده و در مسابقات حساس خبری از میلاد در ترکیب زردومشکی‌ها نیست و حالا باید دید با این شرایط دعوت او به تیم ملی چه شرایطی را در آینده فوتبالی اش در یونان رقم خواهد زد و اصلا قلعه نویی می تواند روی او و عملکردش حساب باز کند.

سلام سامان بعد از خداحافظی!

یکی از بازیکنان دیگری که امیر قلعه نویی به تیم ملی دعوت کرده و جزو لیست 10 لژیونر تیم ملی کشورمان به حساب می آید، سامان قدوس است. سامان در پایان فصل گذشته با برنت فوردی ها در انگلیس خداحافظی کرد اما این خداحافظی زیاد زمان نبرد. در شرایطی که انتظار می‌رفت که او را در لیگ و تیمی جدید ببینیم، دوباره طرفین برای ادامه همکاری با یکدیگر به توافق رسیدند و سامان به جمع بازیکنان توماس فرانک بازگشت. وینگر ایرانی زنبورها در جریان بازی برابر بورن‌موث از روی نیمکت شاهد فرار تیمش از شکستی خانگی بود. او حالا پس از صفر دقیقه بازی در دیدارهای این فصل به اردوی تیم ملی ملحق می‌شود و باید دید امیر قلعه نویی چه برنامه ای برای این بازیکن دارد.

محمد محبی و روند سینوسی در روسیه

محمد محبی و مهدی قائدی دو مهره مهم استقلال در فصل گذشته بودند که یکی به روسیه رفت و دیگری به کارش در فوتبال امارات در کنار فرهاد مجیدی دوباره ادامه داد. قایدی به تیم ملی دعوت نشد اما امیر قلعه نویی در این اردو برای بازی با آنگولا و بلغارستان از محبی دعوت به عمل آورد. بازیکنی که تیمش طی هفت بازی برگزار شده در لیگ روسیه، 2 برد به دست آورده و چهار مرتبه طعم تلخ شکست را چشیده تا با هفت امتیاز در رتبه یازدهم بایستد. وینگر ایرانی این تیم از هفته دوم به ترکیب اضافه شد و بارها شاهد وارد و خارج شدن او از ترکیب اصلی بوده‌ایم. این ستاره بوشهری در آخرین بازی تیمش برابر دینامو از ابتدای نیمه دوم به میدان آمد و روی تنها گل تیمش تاثیر گذاشت اما موفق نشد مانع از شکست روستوف شود. حالا باید دید تیم ملی ایران می تواند به روند سینوسی این بازیکن در فوتبال روسیه پایان دهد و این دعوت برای او خوش یمن باشد.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #امیر قلعه نویی #تیم ملی #مهدی طارمی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها