یحیی با پیشکسوتها خوب است شاید شرایط جواب دادن تلفن بهروزرا نداشته
90838
کرمانی مقدم: عیسی بی معرفتی کرد اما یحیی بزرگی کند و او را ببخشد
13 شهريور 1402 19:15
آرش جعفری - هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده  دارد، با توجه به مشکلاتی که این تیم با آن گریبانگیر بوده است تا پایان هفته چهارم نتایج خوبی گرفته و با ادامه این روند بازهم بخت نخست قهرمانی است.

روزنامه گل

مرتضی کرمانی مقدم می گوید پرسپولیس تیم یک دست خوبی دارد که وابسته به ستاره ها نیست. همین یک دست بودن رمز موفقیت این تیم است. کرمانی در ادامه در مورد یحیی و عملکرد او می گوید: 4 بازی و 10 امتیاز نتیجه خوبی برای پرسپولیس است. مطمنا تیم در ادامه بهتر از این خواهدشد. هافبک ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد تعطیلی لیگ فقط به ضررپرسپولیس نیست بلکه همه تیم ها حتی سپاهان است.

بازی با فولاد را چطور دیدید ؟

بازی خوبی بود. پرسپولیس بسیار هوشمندانه بازی کرد. فولاد بعد از 3 باخت پی درپی آمده بود تا با بازی بسته در خانه حداقل یک امتیاز را بگیرد و برای همین شما دیدید پرسپولیس در نیمه اول هرچقدر فشار آورد با دفاع فشرده فولاد مواجه شد. البته این طبیعی بود که فولاد در خانه نخواهد ببازد. اما در نیمه دوم پرسپولیس با چند تغییری که داشت بهتر از نیمه اول بازی کرد و در نهایت موفق شد به گل برتری دست پیدا کند. بعد از گل فولاد باز بازی کرد و پرسپولیس گل دوم را زد. من عقیده دارم اگر کمی بیشتر فرصت بود پرسپولیس گل های سوم و چهارم راهم می زد. البته باید این را هم اضافه کنم پرسپولیس تا قبل از گل اول کمی استرس داشت و عجول بازی می کرد تا به گل برسد اما بعداز زدن گل این استرس از بین رفت.

عملکرد پرسپولیس را در 4 هفته ابتدایی چگونه ارزیابی می کنید ؟

ببینید پرسپولیس از شروع این فصل چه در زمان نقل و انتقالات و چه در حین بازی ها مشکلات زیادی داشته و هنوز هم دارد. مشکلات مالی از یکسو، عدم پرداخت به موقع پول بازیکنان که بخش از آن مربوط به فصل گذشته می شود. نخریدن بازیکن مورد نیاز کادر فنی و .... همه و همه باعث می شود که شما تمرکز لازم را نداشته باشید. برای همین من عقیده دارم پرسپولیس با این همه مشکل عملکرد خوبی داشته است . 3 پیروزی و یک تساوی و کسب 10 امتیاز در 4 بازی اول بد نیست. من عقیده دارم پرسپولیس رفته رفته بهتر از این هم می شود.

پرسپولیس مقابل فولا بدون مهاجم بازی را شروع کرد شما این ترکیب را چطور دیدید ؟

پرسپولیس بدون مهاجم هم نبود. محمد عمری و وحید امیری و حتی مهدی ترابی را در محوطه جریمه حریف به مراتب دیدیم. در نیمه دوم هم که شهاب زاهدی به تیم اضافه شد. یحیی با ترکیبی که چیده بود و نیز تاکتیکی برای تیمش تعریف کرده بود ما به کرات دیدیم که بازیکنان تهاجمی مثل امیری ، ترابی و حتی سعید صادقی به دفعات با استفاده از درها به تو می زند و نقش مهاجم را به خوبی بازی می کردند. حتی در این خصوص می توانم بگویم بدون مهاجم بهتر هم بازی کردیم.

بیشتر پیشکسوتها با توجه به شرایط این روزهای پرسپولیس از نتایج وعملکرد راضی بودند اما بهروز رهبری فرد از یحیی و تیم خیلی ایراد گرفته است و می گوید که یحیی جواب تلفن او را نمی دهد،. نظر شما چیست آیا عملکرد یحیی قابل دفاع نیست ؟

ببینید من نباید در این مورد نظر بدهم. شاید مشکلی بین یحیی و بهروز باشد. یحیی بهتر از هر کسی می تواند جوابگو باشد. شاید هم شرایط فراهم نبوده که جواب تلفن بدهد. اما درکل من عقیده دارم یحیی خوب کار کرده و پرسپولیس در این چند سال با او خوب نتیجه گرفته است.

با توجه به شناختی که از یحیی گل محمدی دارید و حتی چند بار سر تمرین رفته اید آیا رابطه او با پیشکسوت ها خوب بوده و نیز به توصیه ها گوش کرده است ؟

یحیی بچه خیلی خوبی است . او با احترام با پیشکسوت ها رفتار می کند. من تا به الان جز احترام از یحیی ندیده ام. من چند بار حتی با فرشاد پیوس سرتمرین پرسپولیس رفتیم و نه تنها یحیی بلکه بازیکنان هم احترام زیادی برای ما قائل بودند. حتی می توانم بگویم هرکسی بر سرتمرین رفته به خوبی و گرمی با او رفتار کردند. در مورد توصیه هم باید بگویم اگر توصیه منطقی باشد و نیز پیشنهادی داشته باشیم یحیی با جان و دل گوش می کند و حتی از این توصیه ها برای پیشرفت و نتیجه گرفتن تیم استفاده می کند. البته اگر به توصیه ها هم عمل نکند ایرادی به او نیست. یحیی سرمربی تیم است و از هر کسی بهتر از شرایط آگاهی دارد. برای همین او تصمیم نهایی را می گیرد. باور کنید بعضی مواقع از اشکلات تیمش به او گفتیم که او هم تائید کرد و می گفت راهکاری برای رفع اشکال پیدا خواهد کرد و حتی نظر ما را هم می پرسید.

لیگ حداقل تا دوهفته تعطیل خواهد بود و حتی شاید این تعطیلی 3 هفته و یا بیشتر شود به نظر شما این به ضرر پرسپولیس نخواهد بود ؟

این تعطیلی فقط به ضرر پرسپولیس نیست بلکه به ضرر همه تیم ها به خصوص سپاهان است. متاسفانه امسال هم بازی های آسیایی ، هم انتخابی المپیک و هم جام ملت های آسیا را در پیش داریم. برای همین تعطیلات زیا خواهد بود و به همه تیم ها ضربه می زند. متاسفانه تیم ها باید چند بار بدن سازی کنند و این به ضرر همه خواهد بود.

یحیی ومتعاقبا پرسپولیس نسبت به فصول قبل لیگ را بهتر شروع کرده اند فکر می کنید با ادامه این روند و نیز رقیب سرسختی مثل سپاهان بازهم قهرمان لیگ شود ؟

ببینید پرسپولیس تیم خیلی خوبی دارد. یحیی اسکلت تیمش را حفظ کرده و به خوبی چند بازیکن هم بر اساس نیازهایش به تیم اضافه کرده است. همین باعث شده پرسپولیس نسبت به فصل قبل تیم تر باشد. وقتی تیم شما یک دست باشد بهتر نتیجه می گیرید. این تیم الان یک دست این و نزدیک به 4 سال است همه در کنار هم بازی می کنند و با جو و شرایط پرسپولیس آشنا هستند و از سوی دیگر باید بگویم و قتی شما تیمی یک دست باشید و به ستاره محتاج نباشید بهتر نتیجه می گیرید. البته این را هم باید اضافه کنم با توجه به همه خوبی هایی که پرسپولیس دارد در نوک خط حمله یک بازیکن تخصصی و گلزن می خواهد درواقع با این مهاجم جنس پرسپولیس جور می شود. برای همین با قاطعیت و قدرت می گویم پرسپولیس بازهم بخت نخست قهرمانی است. حتی این تیم می تواند در آسیا هم نتیجه خوبی بگیرد و به قول معروف آبرومندانه بازی کند.

عیسی آل کثیر بی میل نیست به پرسپولیس برگردد اما یحیی از دست او عصبانی است به نظر برگشت او به پرسپولیس خوب است یا نه و اینکه برگرد همان بازیکن سابق می شود ؟

عیسی بازیکن خوبی است ودر انتهای فصل گذشته بازیهای خوبی انجام داد و گل های حساسی هم به ثمر رساند. از سوی دیگر باید بگویم یحیی و باشگاه پرسپولیس یک سال پشت او ایستادند و با اینکه مصدوم بود از او حمایت کردند. اما وقتی خوب شد به خاطر پول بیشتر رفت. به عقیده من او در حق یحیی ، پرسپولیس و مهمتر از همه در حق هواداران بی معرفتی کرد ! واقعا کار او درست نبود. اما در عین حال و با توجه به شرایط موجود هم اینکه او تیم ندارد و هم اینکه پرسپولیس مهاجم می خواهد من فکر می کنم یحیی می تواند او را ببخشد. هوادارهای پرسپولیس هم دل بسیار بزرگ و رعوفی دارند و میتوانند او را ببخشند. درثانی او با زدن چند گل می تواند باعث تغییر ذهن هواداران شود. برای همین امیدوارم یحیی بزرگی کند و او را ببخشد چون راه دوری نمی رود. بازهم تاکید می کنم کار عیسی درست نبود. درست است فوتبال حرفه ای شده و بازیکن باید به فکر آینده اش باشد اما پرسپولیس هم به او کم پول نمی داد. امیدوار همه چیز به نفع پرسپولیس شود.

#مرتضی کرمانی مقدم #پیشکسوت پرسپولیس #پرسپولیس #عیسی آل کثیر #آرش جعفری #اختصاصی گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها