حضور 6 هافبک دفاعی لیست تیم ملی
90722
چالشی به نام دعوت سرلک!
11 شهريور 1402 10:57
میدرضا درخشان - درست یک هفته قبل و به صورت دقیق تر 6 روز قبل از انتشار لیست جدید تیم ملی بود که  امیر قلعه نویی  در رابطه با حاشیه‌های دعوت از میلاد سرلک هافبک تیم پرسپولیس  به تیم ملی و مطرح شدن موضوع معافیت این بازیکن با عضویت در تیم ملی، گفته بود: «مطمئن باشید که هر بازیکنی لیاقت حضور در تیم ملی را داشته باشد از آن دعوت خواهیم کرد.

روزنامه گل

حمیدرضا درخشان - درست یک هفته قبل و به صورت دقیق تر 6 روز قبل از انتشار لیست جدید تیم ملی بود که امیر قلعه نویی در رابطه با حاشیه‌های دعوت از میلاد سرلک هافبک تیم پرسپولیس به تیم ملی و مطرح شدن موضوع معافیت این بازیکن با عضویت در تیم ملی، گفته بود: «مطمئن باشید که هر بازیکنی لیاقت حضور در تیم ملی را داشته باشد از آن دعوت خواهیم کرد؛‌ در گذشته از این اتقافات رخ داده و خیلی‌ها از این روند استفاده کرده اند؛ ما در این رابطه تصمیم گیری نکرده ایم؛ نامه نگاری‌های همیشه در فدراسیون انجام می‌شده و قبل ما نیز اتفاق انجام شده است. لیست دعوت شدگان به تیم ملی را دهم اعلام می‌کنیم و تمامی بازیکنانی که به اعتقاد ما شایستگی کافی دارند در این لیست خواهند بود که در این مسیر نیز ادعاهای فضای مجازی برایمان مهم نیست

سرانجام لیست تیم ملی اعلام شد و همان طور که سرمربی تیم ملی در لابه لای صحبت هایش تاکید کرده بود، در مورد دعوت یا عدم دعوت از سرلک اهمیتی بازخوردهای فضای مجازی و یا همان افکار عمومی نمی دهد. اینکه سرلک در 4 هفته سپری شده از لیگ برتر چه عملکردی داشته است که برخلاف اردوی قبلی حالا چشم کادرفنی تیم ملی این بازیکن را گرفته و او را سزاوار حضور در اردو دانسته اند موضوعی است که اهل فن باید درباره آن نظر بدهند و اصولا هم این قبیل چیز ها در مربیگری کاملا سلیقه است و از محمد مایلی کهن و علی اکبر استاد اسدی محبوب اش گرفته گرفته تا محمد ربیع خواه برانکو در پرسپولیس و محمدرضا خانزاده کارلوس در تیم ملی، تقریبا تمام مربیان از دیدگاه دیگران احتمالا کج سلیقگی هایی دارند!

در مورد لیست جدید تیم ملی نکته ای بسیار عجیب است حضور همزمان 6 هافبک دفاعی تخصصی در یک لیست 23 نفره است؟! علی کریمی، سعید عزت الهی، روزبه چشمی، علیرضاعلیزاده، احمد نورالهی و سرانجام میلاد سرلک هافبک دفاعی های تخصصی حاضر در اردوی تیم ملی هستند. به این جمع می توان احسان حاج صفی، رضا اسدی و حتی مرتضی پورعلی گنجی را هم اضافه کرد که در همین تیم ملی سابقه و توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را دارند و در روز مبادا مربیان می توانند برای این پست روی آنها حساب باز کنند. اگر همه چیز معمولی و عادی پیش برود نورالهی و عزت الهی هافبک دفاعی های فیکس تیم ملی هستند و در صورت لزوم چشمی و کریمی جای آنها را در ترکیب می گیرند. حالا اگر یکی از این نفرات برای بازی با بلغارستان یا آنگولا محروم احیانا مصدوم شد، هم از بین علیزاده و سرلک یکی جانشین او می شود و تازه جاج صفی و اسدی هم هستند. علاوه بر این در چنین شرایطی فرصت برای بازیکن جانشین وجود دارد. حالا مشخص نیست که قلعه نویی برمبنای کدام دیدگاه فنی یا سلیقه ای 6 هافبک دفاعی تخصصی را به اردو دعوت کرده است و هرکدام از این نفرات به ویژه سرلک قرار است چه کاری انجام دهند که از توان و ظرفیت و عهده 5 نفر دیگر خارج است؛ اصلا قرار است در 2 بازی تدارکاتی نسبتا آسان از 6 هافبک دفاعی بازی گرفته شود؟ دست کم این موضوع به حرف و حدیث ها و شابعات درمورد دعوت شدن سرلک به اردوی تیم ملی دامن زده است! ازطرف دیگر طبق قانون جدید سرلک هرزمانی که به اردوی تیم ملی دعوت نشود باید به سربازی برود، اگر در دعوت از این بازیکن مصلحت اندیشی شده یا توصیه ای صورت گرفته باشد، قلعه نویی یا فدراسیون فوتبال تا کجا می توانند این روال را ادامه داده و احتمالا دیگر مصلحت های موجود را بر مصلحت تیم ملی ترجیح دهند؟

#پیج رسمی روزنامه گل #میلاد سرلک #تیم ملی #امیر قلعه نویی #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها