نگاهی به 24 بازیکن دعوت شده به تیم ملی ایران
90710
سورپرایزهای قلعه نویی از دروازه تا نوک خط حمله!
11 شهريور 1402 10:31
سیدیاسر رضوی  - بالاخره با پایان هفته چهارم لیگ، انتظارها به پایان رسید و امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تازه ترین لیست ملی پوشان ایران را برای دو بازی فیفا دی تیم کشورمان مقابل بلغارستان و آنگولا اعلام کرد.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - بالاخره با پایان هفته چهارم لیگ، انتظارها به پایان رسید و امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تازه ترین لیست ملی پوشان ایران را برای دو بازی فیفا دی تیم کشورمان مقابل بلغارستان و آنگولا اعلام کرد. براساس برنامه ریزی انجام گرفته از سوی فدراسیون فوتبال قرار است تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفا دی ماه سپتامبر در گام نخست عازم بلغارستان شدند تا در شانزدهم شهریورماه دیداری دوستانه را با تیم ملی این کشور برگزار کنند.

برهمین اساس تیم ملی بعد از بازی با بلغارستان به ایران بازخواهد گشت و در 21 شهریورماه میزبان تیم ملی کشور آنگولا در ورزشگاه آزادی خواهد بود. دو بازی پیش رو که قبل از آن گمانه زنی در مورد حضور بازیکنان در لیست تیم ملی زیاد بود اما بالاخره امیر قلعه نویی با رونمایی از لیست خود با همه حدس و گمان ها پایان داد.

این لیست بروزرسانی خواهد شد

در حالی تیم ملی فوتبال کشورمان آماده انجام دو بازی تدارکاتی مقابل بلغارستان و آنگولا می شود که این لیست 24 نفره اعلام شده نهایی نبوده و شاید نفرات جدیدی به آن اضافه شود. براساس اعلام انجام گرفته با توجه به مصدومیت سامان فلاح، الهیار صیادمنش، محمدامین حزباوری و یاسین سلمانی در تیم امید ایران، نفرات یاد شده در این اردو حضور نخواهند داشت اما بعد دوئل استقلال خوزستان و تراکتور قرار است لیست امیر قلعه نویی شاید منتظر نفرات جدیدی باشد. هرچند باید به این نکته هم اشاره داشت که امید نورافکن، مجید حسینی و محمد کریمی هم به خاطر مصدومیت در این دو بازی برای تیم ملی همراه شاگردان قلعه نویی نخواهند بود.

کنعانی زادگان تاوان داد

در مورد لیست تیم ملی این دوره که قلعه نویی به نظر می رسد سورپرایز های زیادی داشته، یکی از این موارد به دعوت نشدن محمدحسین کنعانی زادگان بر می گردد. بازیکنی که طبق اعلام انجام گرفته و اخبار منتشر شده، به واسطه مسائل انضباطی در بازی با ازبکستان جریمه شده و در این اردو حضور نخواهد داشت.

سردار نیامد...

یکی از سورپرایز های این لیست امیر قلعه نویی بدون شک عدم دعوت از سردار آزمون است. بازیکنانی که چندی پیش از آلمان به ایتالیا رفت و شاگرد مورینیو در آ.س رم شد. بازیکنی که بعد از پیوستنش خیلی در خبرها پیچید که قرار نیست تیم ملی کشورمان را در جام ملت های آسیا همراهی کند. با این حال نبودن در این اردو شاید شروع این اتفاق باشد که سردار آزمون به واسطه اعلام مصدومیت و تصمیم کادرفنی در دو بازی پیش رو تیم ملی را همراهی نخواهد کرد.

6 گل انگلیس و تاوانی که هنوز حسینی باید بدهد؟

در جدیدترین لیستی که امیر قلعه نویی اعلام کرده، سیدحسین حسینی بازهم قرار نیست شاگردان سرمربی تیم ملی کشورمان را در این دو بازی تدارکاتی همراهی کند و به جای در کنار علیرضا بیرانوند که همچنان شماره یک تیم ملی خواهد بود، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری در این اردو حضور داشته باشند. نکته جالب خط خوردن نام حسن پورحمیدی از لیست این دوره است. دروازه بانی که تراکتور با اسم رمز آینده و پدیده لیگ امسال از روی اسم اخباری گذشت تا به شدت شاهد گل درشت های او در چارچوب دروازه این فصل تراکتور باشد و در نهایت قلعه نویی هم از کنار اسم او به راحتی عبور کند. این در حالی است که امیر قلعه نویی معلوم نیست چرا حتی با عملکرد خوب سیدحسین حسینی در این چند هفته، این دروازه بان را دعوت نکرد و اخباری را به جای او به لیست جدید اضافه کرد. هرچند که حسینی گویا قرار است تیم امید ایران را در بازی های پیش رو همراهی کند اما نبودن در دو لیست پیاپی از سوی قلعه نویی شاید نشان این باشد که هنوز شماره یک آبی های پایتخت تاوان 6 گل جام جهانی را می دهد و دیگر نباید انتظار حضور فهرست تیم ملی بزرگسالان را داشته باشد؛ آنهم وقتی در صورت بروز مشکل برای بیراوند اصلی ترین رقیب او یعنی نیازمند فرصت را قطعا به کسی نخواهد داد.

کار بزرگشت کنعانی زادگان سخت شد

امیر قلعه نویی در این اردو در خط دفاعی خود دو تغییر داشت که یکی ناخواسته و دیگری به واسطه مسائل انضباطی بود تا نشان دهد در اردوی او بازیکن سالاری و از این مباحث که همیشه بعضی ها باید حتما در لیست باشند، جایی ندارد. سرمربی تیم ملی در خط دفاعی با توجه به مصدومیت مجید حسینی و البته کنار گذاشتن محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل مسائل انضباطی تصمیم گرفته تا از مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی و محمدحسین مرادمند دعوت کند که حضور دانشگر و مرادمند در فهرست جدید تیم ملی در نوع خود جالب‌توجه است. در پست دفاع راست، بازهم صادق محرمی و رامین رضاییان به اردوی ملی فراخوانده شده‌اند و در دفاع چپ هم میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی که در آاِک آتن هم‌تیمی هستند باید برای حضور در ترکیب تیم ملی هم با یکدیگر رقابت داشته باشند.

سرلک بالاخره راحت شد

بدون شک یکی از اسامی این لیست که اهالی فوتبال به خصوص پرسپولیسی ها منتظر انتشار نام او بودند به میلاد سرلک بر می گشت. بازیکنی که به واسطه شرایط خدمتی خود اگر در این لیست نامش قرار نمی گرفت پرسپولیس دیگر نمی توانست از او استفاده کند و باید به خدمت سربازی می رفت. دعوتی که به قولی خیال هواداران سرخ و یحیی گل محمدی را راحت کرد. با این حال جالب است بدانید که در خط میانی تیم ملی قلعه نویی در حالی این تصمیمات جدید را گرفت که محمد کریمی در اردوی قبلی تیم ملی حضور داشت و همراه تیم به مسابقات کافا رفت اما برای دو بازی دوستانه پیش‌رو، هافبک سپاهان به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در این اردو حضور پیدا کند. به همین خاطر سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت تا به جای محمد کریمی از علی کریمی برای حضور دوباره در تیم ملی دعوت کند تا هافبک کایسری‌اسپور ترکیه به جمع ملی‌پوشان بازگردد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با توجه به مصدومیت امید نورافکن و دوری سعید مهری از میادین، این دو بازیکن از فهرست جدید تیم ملی حذف شده و جای خود را به احمد نوراللهی و میلاد سرلک داده‌اند تا رسماً معافیت سربازی هافبک پرسپولیس تمدید شود. سعید عزت‌اللهی و علیرضا علیزاده دیگر هافبک‌های دفاعی دعوت‌شده به اردوی جدید تیم ملی هستند.

چرا قایدی نیامد اما قدوس برگشت؟

یکی از سورپرایزهای قلعه‌نویی در این لیست اخیر تیم ملی برای دو بازی دوستانه برای تقابل با بلغارستان و آنگولا به پست وینگر و هافبک تهاجمی بر می گردد که به واسطه آن تصمیمات جالب‌توجهی گرفته است. در فهرست منتشره از سوی کادرفنی تیم ملی نام مهدی قایدی به چشم نمی‌خورد که حذف این ستاره خوش‌تکنیک در نوع خود عجیب و غیرمنتظره بود که این روزها در کنار فرهاد مجیدی شرایط بدی در فوتبال امارات ندارد. در نقطه مقابل، محمد محبی همچنان در جمع چهره‌های موردعلاقه امیر قلعه‌نویی قرار دارد و وحید امیری، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش دیگر وینگرهای دعوت‌شده به اردوی جدید تیم ملی هستند اما در این بین قطعا بزرگترین سورپرایز سرمربی تیم ملی، دعوت دوباره از سامان قدوس است؛ آن‌هم در شرایطی‌که قدوس در ماه‌های گذشته از میادین به دور بوده اما قلعه‌نویی تصمیم گرفته تا به او در تیم ملی اعتماد کند.

زوج طارمی و شهریار در خط حمله تیم ملی

سرمربی تیم ملی ایران کمترین تغییر را در فهرست خود در خط حمله انجام داده است. با توجه به حضور صیادمنش در اردوی تیم امید و مرخصی آزمون برای عدم حضور در اردوی جدید تیم ملی، امیر قلعه‌نویی دستِ بازی برای انتخاب بازیکن جدید نداشت و همین مسئله باعث شده تا در خط حمله، قلعه‌نویی از شهریار مغانلو و رضا اسدی در کنار مهدی طارمی دعوت کند تا اردوی پیش‌روی تیم ملی حضور پیدا کنند تا تکلیف 24 بازیکن دعوت‌شده به اردوی تیم ملی مشخص شود. گفته می‌شود که بعد از برگزاری دیدار استقلال خوزستان و تراکتور تبریز احتمال دعوت از بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده و امیرحسین حسین‌زاده وجود دارد اما فعلاً در این‌باره کادرفنی تیم ملی تصمیمی نگرفته است.

فهرست 24 نفره تیم ملی فوتبال ایران

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، صادق محرمی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا علیزاده، محمد محبی، وحید امیری، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، رضا اسدی، شهریار مغانلو و مهدی طارمی

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #تیم ملی #امیر قلعه نویی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها