90698
هیجان؛ نقطه صفر
10 شهريور 1402 20:54
قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد. 

روزنامه گل

قرعه‌کشی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۴-۲۰۲۳ انجام شد و تیم‌های شرکت کننده در این تورنمنت، رقیبان خود را شناختند. به همین بهانه، نگاهی می‌اندازیم به نکات آماری جالبی که از این قرعه‌کشی‌ به دست آمده‌است.
۱) بازیکنان لانس فرانسه در سزمینی ناشناخته
از بین تمام ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۳/۲۴، لانس تنها تیمی است که هیچ یک از بازیکنان آن سابقه بازی در این تورنمنت را در کارنامه ندارند. آماری عجیب و بی سابقه در این رقابت ها.
۲) پاری سن ژرمن طلسم‌شکنی می‌کند؟
در یکی از سخت‌ترین گروه‌های فصل جدید لیگ قهرمانان، پاریسی‌ها با میلان هم‌گروه شده‌اند. پاری سن ژرمن تاکنون ۴ مرتبه با میلان در لیگ قهرمانان مصاف داده اما هیچ‌گاه موفق به کسب پیروزی نشده است‌ (۲ تساوی و ۲ شکست). پاریسی ها که هریال مدعی قهرمانی هستند امیدوارند این طلسم را بشکنند.
۳) نیوکسل و تجربه اولین‌ها
زاغ‌ها پس از نزدیک به دو دهه غیبت، به لیگ قهرمانان بازگشتند و دست تقدیر آن‌ها را در گروه مرگ قرار داد. نیوکاسل که با تیم‌های پاری سن ژرمن، میلان و دورتموند هم‌گروه است، برای نخستین بار در تاریخ خود مقابل هریک از این ۳ تیم صف‌آرایی خواهد کرد و تونالی نیز به مصاف تیم سابق خود خواهد رفت.
۴) مصاف بارسلونا با بلژیکی‌ها پس از مدت‌ها
بارسلونا برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ در لیگ قهرمانان به مصاف یک تیم بلژیکی خواهد رفت. بلوگرانا در گروه H با تیم‌های رویال آنتورپ، شاختار دونتسک و پورتو رو به رو خواهد شد. همچنین مصاف بارسلونا و رویال آنتورپ تکرار تقابل دو تیم در سال ۱۹۶۵ به حساب می‌آید، دیداری که در قالب فرمت قدیم لیگ قهرمانان برگزار شده بود.
۵) اولین تقابل های کهکشانی‌ها
پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان در گروه C به مصاف ناپولی، اونیون برلین و براگا خواهد رفت‌. به جز ناپولی، دو تیم دیگر برای اولین بار در تاریخ خود در قالب یک جدال اروپایی برابر رئال مادرید قرار خواهند گرفت. ناپولی تاکنون چهار مرتبه به مصاف لوس بلانکوس رفته اما هیچ‌گاه موفق به کسب پیروزی نشده است (۳ شکست و یک تساوی).
۶) شکست ناپذیری نراتزوری
اینتر که در گروه D با بنفیکا هم‌گروه شده است، تاکنون ۵ بار به مصاف این تیم رفته و هیچ شکستی متحمل نشده است (۳ پیروزی و ۲ تساوی). بنفیکا که فصل قبل این رقابت ها عملکرد خوبی داشت حالا به دنبال انتقام حذف خود در فصل قبل توسط افعی هاست.
۷) تلخی و شیرینی تقابل دو غول
منچستریونایتد تاکنون ۴ مرتبه برابر بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان شکست خورده و تنها برابر بارسلونا آمار بدتری از این حیث داشته است (۵ شکست برابر بارسلونا). یکی از دو پیروزی شیاطین سرخ برابر باواریایی‌ها در تاریخ این تورنمنت، به فینال سال ۱۹۹۹ باز می‌گردد که شاگردان فرگوسن با پیروزی لحظه آخری، جام قهرمانی را بالای سر بردند. حالا هم دوباره پس از چندین سال این دو تیم به مصاف هم می‌روند.
۸) خاطرات شیرین برای کپنهاگن
اولین پیروزی تاریخ کپنهاگن در لیگ قهرمانان به سال ۲۰۰۶ و برد برابر منچستریونایتد باز می‌گردد. تیم دانمارکی در آن سال در خانه با ۱ گل شیاطین سرخ را شکست داد و امسال هم با یادآوری این خاطره خوش به مصاف این تیم خواهد رفت.
۹) آلمانی‌ها به دنبال انتقام از انگلیسی‌ها
در قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان، در سه گروه نمایندگانی از هر دو کشور آلمان و انگلیس حضور دارند: A: بایرن مونیخ و منچستریونایتد، F: دورتموند و نیوکاسل، G: لایپزیش و منچسترسیتی. در فصل گذشته لیگ قهرمانان، در ۱۰ تقابلی که تیم های آلمانی و انگلیسی داشتند، سهم آلمانی‌ها تنها یک پیروزی بود.
۱۰) برادرکشی در میلان و پاریس
در تقابل پاری سن ژرمن و میلان در گروه F، برادران هرناندز رو به روی یکدیگر قرار خواهند گرفت، تئو برای روسونری توپ می‌زند و لوکاس اخیرا با پاریسی‌ها قرارداد امضا کرده‌است. بازگشت دوناروما به سن سیرو نیز پس از جدایی جنجالی‌اش از دیگر نکات جالب توجه این تقابل به حساب می‌آید.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها