بازیکنان چندپسته کلیدی تراکتور و سپاهان
90674
اصفهان – تبریز؛ رقابت شکارچیان!
09 شهريور 1402 13:46
سیدیاسر رضوی  - با شروع آماده سازی تیم ها برای نقل و انتقالات لیگ بیست و سوم، دو تیمی که بیش از همه باشگاه ها از جمله استقلال و پرسپولیس خوب در بازار با قدرت وارد شدند، تراکتورسازی و سپاهان اصفهان بودند.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - با شروع آماده سازی تیم ها برای نقل و انتقالات لیگ بیست و سوم، دو تیمی که بیش از همه باشگاه ها از جمله استقلال و پرسپولیس خوب در بازار با قدرت وارد شدند، تراکتورسازی و سپاهان اصفهان بودند. دو تیمی که آنقدر بازیکنان اسم و رسم دار جذب کردند که آنها را کهکشانی‌های لیگ نامیدند اما در شروع عملکردی متفاوت این دو تیم داشتند. سپاهان هر چهار بازی خودش را با برد شروع کرد تا نشان دهد با مورایس امسال مدعی اول قهرمانی است اما تراکتور روندی متفاوت داشت. شاگردان خمس با دو باخت مقابل سپاهان و پرسپولیس و بعد شکست برابر الشارجه که منجر به حذف آنها از لیگ شد، کارشان را شروع کردند و بالاخره نفت مسجدسلیمان را بردند تا از بحران خارج شوند. با این حال نگاهی به بازیکنان جذب شده در این دو تیم نشان می دهند حسابی دست مورایس و خمس در جذب بازیکنان زیادی که داشتند باز است و هر بازیکن می تواند در چند پست بازی کند. به همین بهانه نگاهی به شرایط جذب بازیکنان چند پستی این تیم داریم.

سپاهان

در لیگ امسال سپاهان جدا از اینکه به عنوان یکی از پرسروصداترین تیم ها در جذب بازیکن بود، در داشتن بازیکن چند پسته هم دست بالاتر را دارد و این یعنی قدرتی که خیال مورایس را برای داشتن یک تیم قوی و هجومی راحت می کند. سپاهان امسال هم مثل فصل گذشته یکی از بازیکنان کلیدی که در اختیار دارد، امید نورافکن است. بازیکنی که فصل گذشته را به عنوان مدافع چپ شروع کرد و در ادامه به هافبک دفاعی منتقل شد. بازیکنی که در این حد مورایس برای او قائل نبود و در تغییرات تاکتیکی که داشت این بازیکن را در هافبک میان یو حتی وینگر چپ به بازی گرفت و حتی در چند بازی که سپاهان با سه دفاع به میدان آمد نقش دفاع وسط را هم داشت.

زردهای نصف جهان امسال دو بازیکن چند پسته دیگر هم به خدمت گرفتند. یکی از این بازیکنان رضا اسدی بود. بازیکنی که به عنوان هافبک دفاعی کارش را در فوتبال ایران با هافبک دفاعی شروع کرد و در بعضی بازی ها هم در پست مدافع وسط کار کرد. این بازیکن فصل گذشته به عنوان مهاجم نوک برای تراکتور به میدان رفت و اتفاقا یکی از گلزن ترین مهاجم لیگ گذشته هم لقب گرفت. او به جز هافبک میانی قرار است امسال گویا بیشتر به عنوان هافبک هجومی برای سپاهان کار را دنبال کند. یکی دیگر از بازیکنان هم رضا شکاری است، بازیکنی که در پست وینگر و هافبک هجومی بازی کردن و او هم قابلیت هایی همچون رضا اسدی و فرشاد احمدزاده را دارد که قطعا می توانند حسابی در لیگ امسال برای سپاهان مورایس در مسیر مدعی بودن بابت قهرمانی نقش آفرینی کنند.

تراکتور در تعقیب سپاهان

دیگر تیمی که گفته شد در لیگ امسال حسابی دست به جیب بود و بازیکنان اسم و رسم دار زیادی را در کنار سپاهان به خدمت گرفت، تراکتور تبریز است. این تیم هم در داشتن چند بازیکن چند پسته برای لیگ امسال دست کمی از سپاهان ندارد. یکی از این بازیکنان گوستاو واگنین است که فصل گذشته برای تراکتور در مقاطعی در پست دفاع بازی کرد و بعد در وینگر چپ و راست به میدان رفت و امسال هم هافبک میانی طبق نیاز خمس کار را در تیم قرمزپوش تبریزی دنبال می کند. به این بازیکن اضافه کند امیرحسین حسین زاده را که در استقلال وینگر بود و امسال به عنوان هافبک هجومی کار را دنبال می کند. به این بازیکنان اضافه کنید سیامک نعمتی را که به جز وینگر و مهاجم بودن بالاتر از واگنین و حسین زاده در دفاع راست هم تجربه بازی دارد و عملکرد خوبی خودش در پرسپولیس بابت بازی در این پست نشان داد. محمد نادری و محمد آقاجانپور هم دیگر بازیکنان کلیدی امسال تراکتور خمس هستند. دو بازیکنی که به تراکتور فرصت بازی با سیستم سه دفاعه و چهار دفاعه را می دهد. نادری در مدافع میانی و چپ بازی می کند و آقاجانپور در دفاع راست و میانی قابلیت بازی دارد. دو بازیکنی که در صورت بازی سه دفاعه به پست دفاع میانی رفته و در سیستم چهار دفاعه به عنوان مدافعان کناری تیم پاکو خمس تبدیل می شوند.

#پیج رسمی روزنامه گل #سیدیاسر رضوی #تراکتور #سپاهان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها