90653
درخشان: هافبک‌های پرسپولیس زاهدی را به خوبی تغذیه نمی‌کنند/ نباید فولاد را به خاطر ۳ بازی گذشته، دست کم گرفت
08 شهريور 1402 14:07
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خط هافبک پرسپولیس شرایط خوبی برای گلزنی شهاب زاهدی مهیا نکرده‌ است.

روزنامه گل

حمید درخشان ، درباره روز بد پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته سوم لیگ برتر اظهار داشت: بازیکنان پرسپولیس در این دیدار روز خوب‌شان نبود و نتوانستند عملکرد همیشگی خودشان را به نمایش بگذارند. یک روز ممکن است ناهماهنگی سراغ تیم آماده هم بیایید و این موضوع طبیعی است. همچنین نمی‌توانید بگویید که همه چیز کنار هم گذاشته شده، پس ۱۰۰ درصد درست از آب درمی‌آید، اصلاً اینگونه نیست. اگر در بازی خط هافبک‌تان خوب کار نکند، تمام شاکله و سازماندهی تیم خوب‌تان کار نخواهد کرد. اما قرار نیست این ناهماهنگی همیشه تکرار شود و قطعاً کادرفنی تمهیدات و بازبینی برای هفته بعد خواهند داشت تا تیم از عدم نتیجه‌گیری بیرون بیایید. امکان دارد با تغییرات در نفرات، روند رو به رشد تیم آغاز شود و به مسیر موفقیت بازگردد.

وی در مورد دیدار پرسپولیس با فولاد خوزستان در هفته چهارم لیگ برتر به میزبانی اهواز گفت: گرمای هوا در اهواز کار را برای پرسپولیس دشوار خواهد کرد، اما با این حال می‌تواند با نتیجه دلخواهش از این بازی دشوار بیرون بیایید. البته نباید فولاد را به خاطر ۳ بازی گذشته که واگذار کرده، دست کم گرفت. پرسپولیس تیم قدرتمندی است که اگر هوشیارانه بازی کند حداکثر امتیاز خارج از خانه را به دست خواهد آورد. تیمی که مدعی قهرمانی است نیاز به کسب ۳ امتیاز هر بازی دارد تا از رقیبانش عقب نماند.

*هنوز هماهنگی مناسبی بین زاهدی و خط هافبک پرسپولیس ایجاد نشده

پیشکسوت فوتبال در خصوص کمبود مهاجم در پرسپولیس تاکید کرد: قطعاً پرسپولیس نیاز مبرم به مهاجم ششدانگ و حرفه‌ای دارد و برای تکمیل ترکیبش باید حتماً فوروارد جذب کند. حضور یک مهاجم فقط برای شرکت در مسابقات لیگ برتر نیست و باید در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کند و به کمک پرسپولیس بیایید.

درخشان درباره عملکرد شهاب زاهدی در خط حمله پرسپولیس عنوان کرد: زاهدی بازیکن خوبی است، اما هافبک‌ها شرایط خوبی را برای گلزنی او مهیا نکردند. چون هنوز هماهنگی مناسبی بین او و بازیکنان خط هافبک ایجاد نشده تا او را به راحتی در زمین حریف پیدا کنند و برای گلزنی تغذیه‌ شود.

*عبدی چند سال در پرسپولیس بود، اما خیلی خوب نبود

وی در مورد جدایی مهدی عبدی از پرسپولیس و گلزنی‌اش در اولین بازی‌ برای تراکتور، تصریح کرد: عملکرد بازیکن را فقط نباید با یک بازی قضاوت کرد. عبدی چند سال در پرسپولیس بود، اما آیا به یک‌باره معجزه شده است؟ یک جمله کلیشه‌ای وجود دارد که مربی باید از بازیکن بازی بگیرد. عبدی چندین سال برای پرسپولیس بازی کرد و چند هفته به بازی گرفته نشد، اما در بقیه هفته‌ها به او شانس بازی داده شد و خوب نبود. هیچ مربی دوست ندارد بازیکنش را بیرون بگذارد. بازیکنی که خوب است باید تلاش کند تا هفته به هفته بهتر شود. اگر بازیکن به مربی ثابت کند در حال رشد و پیشرفت است، هیچ‌گاه مربی آن بازیکن را بیرون نمی‌گذارد و بیشتر شانس بازی به او می‌دهد. حتی مربی کمک می‌کند تا بیشتر بازی کند، پس بازیکن است که توانایی و شایستگی‌های خودش را به مربی ثابت می‌کند.

*امثال عبدی نباید فقط در باشگاهشان خوب بازی کنند

درخشان در پایان خاطرنشان کرد: مهدی عبدی در اولین بازی‌اش برای تراکتور با انگیزه بازی کرد و گل زد، باید این موضوع تداوم داشته باشد و خودش را بیشتر نشان دهد. اگر همین روند را ادامه دهد برای فوتبال‌مان هم خوب است و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. چون نگاه‌مان این نیست که امثال عبدی فقط در باشگاهش خوب بازی کند، بلکه نگاه‌مان این است که در سطح بالاتر و به تیم ملی فوتبال ایران کمک کند. تمام تلاش باشگاه‌ها ساختن مهره‌های ارزشمند است تا تحویل تیم ملی بدهند و تیمی قوی داشته باشیم.

#حمید درخشان #پیشکسوت پرسپولیس #پرسپولیس
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها