فولاد خوزستان و پرسپولیس از دریچه آمار
90635
شاگردان یحیی به دنبال بیستمین برد در اهواز
08 شهريور 1402 11:33
آرش جعفری - پرسپولیس و فولاد خوزستان قهرمان چند دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند  که معمولا این جدال با حواشی همراه است و همین مسئله باعث حساس شدن این دیدار شده است.

روزنامه گل

آرش جعفری - پرسپولیس و فولاد خوزستان قهرمان چند دوره لیگ برتر فوتبال ایران هستند که معمولا این جدال با حواشی همراه است و همین مسئله باعث حساس شدن این دیدار شده است.حالا این دوتیم در آخرین بازی هفت چهارم لیگ برتر بیست و سوم در اهواز به مصاف هم می روند. فولاد خوزستان در شروع این فصل حال و روز خوبی ندارد و از 3 هفته ابتدایی هیچ امتیازی دشت نکرده است تا بدون امتیاز در انتهای جدول قرار داشته باشد. همین موضوع باعث شد که مدیران فولاد سرمربی خودشان یعنی علیرضا منصوریان را اخراج کنند تا این مربی اولین اخراجی لیگ برتر بیست وسوم باشد.

پرسپولیس هم از 3 بازی خود 7 امتیاز کسب کرده و برای اینکه از دو رقیب سنتی خود یعنی سپاهان و استقلال عقب نماند باید از اهواز دست پر به تهران برگردد. فولاد هم که دوران بحرانی را پشت سر می گذارد به دنبال نخستین امتیاز در خانه است که همین دو مسئله باعث شده این دیدار حساس تر از قبل شود.

رویارویی با میزبانی که اولین اخراجی لیگ 23 را ثبت کرده و ضعیف‌ترین شروع تاریخ لیگ برتری خود را در 3 هفته ابتدایی رقم زده است نمی تواند حریف سختی برای پرسپولیس باشد. حال نگاهی گذار بر تقابل های رو در روی این دوتیم داشتیم که با هم می خوانیم.

نخستین بازی

اولین بازی دو تیم در تاریخ دوم مهر ماه ۱۳۷۷ در لیگ آزادگان در تهران برگزار شد که با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس و با گلزنی بهنام سراج مهاجم خوزستانی سرخ پوشان تهرانی پایان یافت.

برتری دو برابری پرسپولیس

پرسپولیس و فولاد تا کنون 51 مرتبه در مسابقات رسمی از لیگ آزادگان گرفته تا لیگ برتر و جام حذفی به مصاف هم رفته اند که 25 مرتبه پرسپولیس برنده بازی بوده و 14 مرتبه هم فولاد برنده شده است و 12 دیدار دوتیم با تساوی به پایان رسیده است.

پرسپولیس گلزن تر است

در رویارویی مستقیم پرسپولیس و فولاد 110 گل تا کنون به ثمر رسیده است که سهم پرسپولیسی ها 66 گل بوده است و فولادی هم 44 گل به ثمر رسانده اند. بدین ترتیب باید گفت رقابت این دوتیم همیشه پرگل و جذاب بوده است.

بهنام سراج برترین گلزن تقابل فولاد و پرسپولیس

برترین گلزنان رویارویی دو تیم پرسپولیس و فولاد به ترتیب بهنام سراج با 5 گل، علی کریمی با ، وحید امیری، سیانک نعمتی و مهدی طارمی با 3 و پریرا معروف به شیمبا از فولا با 3 گل بوده اند. در این بین وحیدی امیری که هم اکنون کاپیتان پرسپولیس است این شانس را دارد که آمار گلزنی خودرا بهبود ببخشد و به بهنام سراج برسد.

یحیی و سروش بازماندگان فولاد و پرسپولیس

بازیکان زیادی پیراهن دو تیم را در اداور مختلف لیگ برترن کرده اند که در این میان یحیی گل محمدی که هم برای فولاد بازی کردهاست وهم برای پرسپولیس الان در قامت سرمربی پرسپولیس مقابل فولاد قرارمی گیرد. سروش رفیعی هم پیراهن دوتیم را بر تن کرده که در بازی امروز حضور دارد و اینبار برای پرسپولیس بازی می کند. یحیی گل‌محمدی، نعیم سعداوی، محمدرضا خانزاده، سوشا مکانی، حسین کعبی، بهنام سراج، محمد قاضی، سروش رفیعی، محسن مسلمان، عادل کلاه کج، پژمان جمشیدی و فرشاد احمدزاده از معروف ترین بازیکنانی هستند که در دوتیم بازی کرده اند و حتی موفق به گلزنی هم شده اند.

فولاد برنده آخرین تقابل

فولاد که فصل بسیار بدی را سپرس می کند و در اوضاع بحرانی قراردارد در 8 دیدار آخر خود مقابل پرسپولیس فقط یک برد دارد که این تک برد هم به آخرین دیار دوتیم در فصل گذشته مربوط می شود که فولاد در اهواز با تک گل فرنادو تورس از سد پرسپولیس گذشت.

ورزشگاه قهرمانی !

پرسپولیس در فولاد آره نا ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان فقط یکبار با دست خالی ورزشگاه را ترک کرده که آن هم به آخرین تقابل دو تیم در فصل گذشته بر می گردد که پرسپولیس بازی را با یک گل واگذار کرد. در سایر دیدار ها پرسپولیس در این ورزشگاه امتیاز گرفته و حتی قهرمان جام حذفی شده است.

یحیی راه بردن فولاد را بلد است

یحیی گل محمدی که خودش سابقه پوشیدن پیراهن فولاد را بر تن دارد در 20 رویارویی به عنوان مربی مقابل فولاد موفق شده 9 پیروزی ، 8 تساوی و 3 شکست به دست بیاورد که نشان از این دارد گل محمدی به خوبی این تیم را می شناسد و راه بردن و امتیاز گرفتن از فولاد را بلد است.

پرسپولیس به دنبال برد بیستم

فولاد خوزستان با سه شکست پیاپی فصل را شروع کرده تا بحرانی ترین فصل خود را پشت سر بگذارد و حالا دراین اوضاع بحراین باید مقابل تیمی قرار بگیرد که در لیگ برتر بیشترین باخت را مقابل ان دارد. فولا خوزستان در لیگ برتر 19 بار مقابل پرسپولیس شکست خرده که بیشترین شکست فولاد مقابل یک تیم در لیگ برتر است. درمقابل پرسپولیس هم به دنبال بیستمین برد خود مقابل فولاد در لیگ برتر است.

پرسولیس و سه بازی آخر بدون گل زده !

سه بازی آخر فولاد و پرسپولیس که یک بازی در سوپر جام بوده است و دوبازی دیگر دیگر در لیگ برتر برای پرسپولیسی هم خوب نبوده است و در مقابل برای فولاد بسیار خوب بوده است. ابتدا در سوپر جام این فولاد بود که با تک گل کولیبالی برنده شد. سپس در لیگ برتر در تهران بدون گل مساوی شدذند و در نهایت در بازی برگشت فصل گذشته در اهواز این فولتاد بود که برنده شد و باری همین باید گفت پرسپولی سدر 3 بازی آخر نه تنها گلی به ثمر نرسانده بلکه از 3 دیدار 2 باخت و یک مساوی بدون گل نصیبش شده که آمار جالبی نیست و حالا یحیی و شاگردانش به دنبال جبران مافات در اهواز هستند. از سوی دیگر باید گفت دیدار این دوتیم در 3 بازی آخر فقط 2 گل داشته که زننده هر دو گل هم فولاد بوده است.

#پرسپولیس #فولاد خوزستان #آرش جعفری #لیگ برتر #یحیی گل محمدی #علیرضا منصوریان
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها