همکاری خطیر و نکونام با این همه مشکل و اختلاف تا کجا ادامه پیدا می کند؟
90460
آقای مدیر به درب خروج نزدیک تر است!
05 شهريور 1402 09:54
علی خطیر که با انتخاب و حمایت حمید سجادی و حسین قربانزاده وزیر سابق ورزش و رییس وقت سازمان خصوصی سازی بر مسند کار نشست، قابل پیش بینی بود که با جدایی این دونفر از بدنه ورزش، برای اداره باشگاه دچار مشکل می شود.

روزنامه گل

علی خطیر که با انتخاب و حمایت حمید سجادی و حسین قربانزاده وزیر سابق ورزش و رییس وقت سازمان خصوصی سازی بر مسند کار نشست، قابل پیش بینی بود که با جدایی این دونفر از بدنه ورزش، برای اداره باشگاه دچار مشکل می شود. سرپرست مدیرعاملی سابق و مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال تا اینجا کمترین کارکرد و حداقل میزان تاثیرگذاری را داشته است. وضعیت نقل و انتقالات باشگاه که مشخص است و در فاصله حدودا 4 روز مانده به پایان نقل و انتقالات مدیریت باشگاه هنوز نتوانسته است به وعده خودش مبنی بر جذب بازیکن خارجی عمل کند. بازیکن مصری که گفته می شد با استقلال تمام کرده طبق ادعای رسانه های قبرسی راهی لیگ این کشور اروپایی شده و مهاجم آرژانتینی هم حضورش منتفی است. در این رابطه گفته می شود که اصرار خطیر برای حضور بازیکن خارجی از کانال خودش و مخالفت جواد نکونام با دخالت مدیرعامل در امور فنی باعث شده تا پرونده حضور بازیکن خارجی تا کنون به جایی نرسد. از طرف دیگر تداوم مشکلات مالی و پرداخت نشدن مطالبات فصل گذشته بازیکنان و همچنین قراردادهای فصل جدید باعث شده تا بازیکنان علیه مدیریت باشگاه شوند و شایعه اعتصاب تیم بعد از بازی با استقلال خوزستان به گوش می رسد. پیشکسوتان باشگاه نیز به صورت علنی علیه خطیر هستند و تکلیف هواداران هم روشن است و خواهان برکناری مدیرعامل باشگاه هستند و حتی چندبار علیه خطیر دست به تجمع زده و علیه او شعار حیا کن و رها کن سر دادند. در روزهای اخیر نیز خبرهایی مبنی بر احتمال برگزاری تجمع هایی در مقابل باشگاه و حتی وزارت ورزش به گوش می رسد. درمجموع خطیر که با سلام و صلوات پا در باشگاه استقلال گذاشت، امروز تقریبا در بدنه باشگاه از کادر فنی و بازیکنان گرفته تا پیشکسوتان و هواداران نه تنها حامی و پشتیبانی ندارد بلکه اکثریت مخالف و منتقد او هستند.

در چنین شرایطی خبر می رسد که کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان در صورتی که از مجلس رای اعتماد بگیرد، برای جلب رضایت بخش قابل توجهی از هواداران فوتبال که هواداران استقلال باشند، دست به تغییرات در این باشگاه خواهد زد. آنچه که تا به امروز مشخص است، ادامه همکاری خطیر و نکونام با این شرایط ممکن و مقدور نیست چون تا این لحظه هیچ کدام از طرفین دعوا حاضر نشده کوتاه بیاید و کرنش کند. عملکرد خطیر و نکونام هم نشان می دهد که سرمربی استقلال موفق تر بوده و اگر قرار بر حذف یکی از آنها باشد وزارت ورزش چاره ای جز دست گذاشتن روی خطیر ندارد، مگر اینکه عامدانه بخواهد با استقلالی ها سرشاخ شود! تنها راهی که ادامه همکاری خطیر و نکونام را میسر می سازد حل و فصل شدن معجزه وار مشکلات مالی و نقل و انتقالاتی درطی روزهای باقی مانده است. هرچند عملکرد خطیر و خط مشی او در این مدت نشان داده است که نباید روی این گزینه چندان حساب باز کرد، مگر اینکه وزارت ورزش خودش برای حل و فصل مشکلات دست به کار شده و چاره و تدبیری کند که هم استقلال بتواند اسپانسر بگیرد، هم خطیر کوتاه آمده و اجازه دهد بازیکنان خارجی مد نظر نکونام جذب شوند و خودش قید خرید یا بهتر است بگوییم تحمیل بازیکن به کادرفنی را بزند و فقط روی مسائل مدیریتی تمرکز کند. باید دید طی یکی دو هفته آینده تحولات و اتفاقات در باشگاه استقلال به کدام سمت و سویی می رود؟


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها