شانسی که نکونام و هواداران استقلال آوردند
90459
از نمایش ضعیف پورحمیدی تا درخشش حسینی
05 شهريور 1402 09:53
در بحبوحه نقل و انتقالات بود که خبر مذاکره باشگاه با حسین پورحمیدی آب از دهان هواداران استقلال راه افتاده بود و با ذوق و شوق اخبار و شایعات مربوط این خرید احتمالی را دنبال می کردند و با بدرقه سرد و تلخ از حسین حسینی به بدرقه گلر تیم آلومینیوم اراک می رفتند و برای خریدش لحظه شماری می کردند.

روزنامه گل

محسن دولابی - در بحبوحه نقل و انتقالات بود که خبر مذاکره باشگاه با حسین پورحمیدی آب از دهان هواداران استقلال راه افتاده بود و با ذوق و شوق اخبار و شایعات مربوط این خرید احتمالی را دنبال می کردند و با بدرقه سرد و تلخ از حسین حسینی به بدرقه گلر تیم آلومینیوم اراک می رفتند و برای خریدش لحظه شماری می کردند. در نهایت شرایط آن طور که استقلالی ها می خواستند پیش نرفت تا نه پورحمیدی دوباره استقلالی شود و نه حسینی آبی پوشان را کند. پورحمیدی در همان بازی های تدارکاتی و پیش فصل با اشتباهات عجیب و غریب و دور از انتظارش همه را غافلگیر کرد و این تزلزل در 3 هفته ابتدایی لیگ هم ادامه داشت و اشتباه فاحش شماره یک تراکتور 3 امتیاز را در تبریز تقدیم پرسپولیس کرد! حسینی در پلی آف آسیا هم گلر مطمئنی نشان نداد و نتوانست ناجی تیمش شود تا اماراتی ها در تبریز تراکتور را گلباران کنند.

از آن طرف حسین حسینی در همین 3 بازی اول فصل نمایشی خیره کننده داشت و موفق شد در دوبازی متوالی دو ضربه پنالتی را مهار کند، هرچند روی تعلل مدافعان ریباند پنالتی سپاهانی ها به تور استقلال چسبید. استقلال بخش زیادی از این 6 امتیاز اندوخته اش را مدیون آمادگی و درخشش گلری است که تا همین چند هفته قبل مغضوب هواداران بود و جدایی اش بی تابی می کردند تا به جای او حسین پورحمیدی یا محمدرضا اخباری جذب شود! این قانون نا نوشته فوتبال است که برای موفقیت یک بازیکن در تیم جدید هیچ تضمینی وجود ندارد. پورحمیدی که ستاره تیم متوسط و کم طرفدار آلومینیوم اراک بود حالا در جو تیم مدعی و پر هوادار تراکتور تبریز دچار افت و تزلزل شده است. البته این تزلزل هم به معنای تمام شدن دوران طلایی پورحمیدی نیست.

مثال و نمونه بارز این موضوع هم مهدی رحمتی است. گلری که در فجرسپاسی ستاره شد، اما در سپاهان حسابی افت کرد تا به عنوان ذخیره وحید طالب لو راهی استقلال شود و در ادامه مسیرش با مس کرمان دوباره در اوج قرار گرفت. فوتبال پر از این گونه غافلگیری ها است و خرید های خوب فقط روی کاغذ موفقیت یک تیم را تضمین می کند، اما در میدان مسابقه آمادگی و عملکرد بازیکنان حرف اول و آخر را می زند. اکنون استقلالی ها باید خوشحال باشند که دست تقدیر مانع از برآورده شدن آرزوی آنها شد تا امروز به جای پورحمیدی متزلزل و افت کرده یک حسین حسینی آماده و قرص و محکم را درون دروازه خودشان بینند.

شاید سرنوشت برخی از خرید هایی که امروز هواداران استقلال افسوس آنها را می خورند هم با پیراهن آبی سرنوشتی مشابه پورحمیدی در تراکتور پیدا می کردند. خیلی راه دور نمی رویم، رضا اسدی تراکتور و امین قاسمی نژاد پدیده مشهد را که برای خودشان برگ های برنده نقل و انتقالات بودند را در استقلال و پرسپولیس به خاطر بیاورید. قبل تر از آن حسن بیت سعید ها، سجاد شهباززاده ها، رشید مظاهری ها و... را هم به خاطر داشته باشید. فوتبال پر از این غافلگیری ها و رو دست خوردن ها است و برای تضمین موفقیت غالبا خیلی هم نباید روی نام ها حساب باز کرد!


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها