نگاهی به تقابل پیش روی پرسپولیس و النصر عربستان
90408
چطوری کریس،این بار در آزادی بی‌هوادار!
04 شهريور 1402 09:39
سیدیاسر رضوی - بالاخره بعد از انجام بازی های مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا این دوره و از دست دادن یکی از نمایندگان خودمان در این رقابت ها با باخت سنگینی که تراکتور مقابل الشارجه در تبریز به دست آورد، مراسم قرعه کشی مرحله گروهی این بازی ها انجام شد تا تیم ها حریفان خود را بشناسند.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - بالاخره بعد از انجام بازی های مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا این دوره و از دست دادن یکی از نمایندگان خودمان در این رقابت ها با باخت سنگینی که تراکتور مقابل الشارجه در تبریز به دست آورد، مراسم قرعه کشی مرحله گروهی این بازی ها انجام شد تا تیم ها حریفان خود را بشناسند. رقابت هایی که قرار است امسال با سبک و سیاق جدیدی برگزار شد و این بار بازی ها طی یک فصل فوتبالی از پاییز شروع شده و در بهار سال بعد به پایان برسد. رقابتی دیوانه وار که این فصل حضور ستارگانی همچون رونالدو، نیمار، بنزما و دیگران بازیکنان تراز اول دنیا در این تورنمنت و در تیم های عربستانی آن را قطعا بیش از پیش جذاب تر خواهد کرد. به همین بهانه نگاهی داریم به قرعه کشی انجام گرفته و نکاتی که از این مسابقات می توان داشت.

پرسپولیس در گروه مرگ

با انجام قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در این دوره، تکلیف رقبای سه نماینده کشورمان مشخص شد. در گروه اول و دوم ما نماینده ای نداریم اما کار با سپاهان در گروه سوم شروع می شود.زردهای نصف جهان با الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان همگروه شدند و نساجی دیگر نماینده کشورمان در گروه چهارم با الهلال عربستان، بمبئی سیتی هند و نوباهار ازبکستان به رقابت خواهند پرداخت. اما سخت ترین گروه شاید برای پرسپولیس باشد که حالا هواداران این تیم دعا می کردند که در سید اول قرار نداشتند و بعد از قرعه کشی قرار نباشد تیم شان مقابل الدحیل قطر استقلال تاجیکستان و النصر عربستانی بازی کند که مدت هاست اسم و رسم آن به خاطر حضور رونالدو در این تیم برسر زبان است.

رونالدو حسرتی که شاید تکرار نشود

بعد از قرعه کشی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور رونالدو در ایران دست به دست می چرخید و این اتفاق شیرین داشت به یک رویداد جذاب برای هواداران فوتبال ایران به خصوص هواداران پرسپولیس تبدیل می شد. اتفاقی که خیلی زود به رویاد تبدیل شد تا محرومیت هواداران به واسطه حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر محرومیت از همراهی تیمشان در یک بازی اجازه این اتفاق را ندهد. اولین بازی پرسپولیس روز 28 شهریور برابر النصر عربستان خواهد بود و سپس قرمزها 11 مهر ماه در دوحه به مصاف قهرمان لیگ ستارگان قطر، الدحیل خواهند رفت تا در دو بازی نخست برابر مدعیان اصلی صعود به مرحله بعدی قرار بگیرند. هفته سوم نیز شاگردان یحیی گل‌محمدی در تهران میزبان استقلال دوشنبه خواهند بود. این در حالی است که دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا از روز 15 آبان و در شهر دوشنبه برای پرسپولیس آغاز می‌شود. سپس سرخپوشان شش و بیست آذر ماه به مصاف النصر و الدحیل می‌روند و فرصت این را دارند تا در بازی نهایی با حضور تماشاگران خود و با شکست الدحیل، صعود را رقم بزنند.

قرمزها منتظر سلام کریس دوباره

بعد از مشخص شدن قرعه کشی رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن پرسپولیس و النصر به یکدیگر، اولین جرقه در ذهن همه اهالی فوتبال و هواداران قرمزهای پایتخت به جام جهانی 2018 روسیه و تقابل ایران و پرتغال برگشت. جایی که علیرضا بیرانوند با گرفتن پنالتی رونالدو توانست حسابی بر سر زبان ها بیفتد و از آنجا بود که سلام کریس همیشگی این دروازه بان بر سر زبان ها افتاد. ستاره فوتبال دنیا که در جام جهانی 2018 روسیه برای باز کردن دروازه تیم ملی ایران ناکام بود حالا با پیراهن زرد النصر عطشی بزرگ برای این کار دارد. درخشش بیرانوند پس از گرفتن پنالتی کریس رونالدو در بازی ایران و پرتغال در جام جهانی روسیه حسرت بزرگی بر دل بهترین گلزن بازی‌های ملی دنیا گذاشته است حالا رونالدو بر خلاف راند اول رویارویی با ملی پوشان پرسپولیس دنبال گرفتن انتقامی ناخواسته از بیرانوند است تا شاید این بار نوبت او باشد که بگوید «چطوری بیرو

بیرو مشتاق اما شاید نگران!

همان طور که در نکته بالا به آن اشاره داشتیم یکی از جذابیت های تقابل پیش روی پرسپولیس و النصر که قرار است متاسفانه در ورزشگاه خالی از هوادار آزادی انجام بگیرد، به رویارویی بیرانوند و کریس رونالدو بر می گردد که از آخرین دیدار آن ها 5 سال می گذرد. در این میان اما قطعا با توجه به حضور چهره‌های سرشناس در النصر عربستان نظیر مانه، رونالدو، بروزوویچ و... چشم بسیاری از علاقه‌مندان بیشترین نگاه به این دوئل خواهد بود که این جدال می تواند خاطرات زیادی را دوباره به ذهن‌ها بیاورد

بعد از آن مهار معروف پنالتی رونالدو در جام جهانی 2018 روسیه، حالا بار دیگر بیرانوند و این بار با لباس پرسپولیس باید خود را آماده رویارویی با رونالدو کند. موضوعی که سوژه اول همه رسانه ها بعد از قرعه کشی رقابت ها بود و همه منتظر واکنشی از بیرانوند که او در حاشیه بازی با ذوب آهن به جای سلام کریس این بار جمله «قدمش روی چشام.» را به زبان آورد. اگرچه بیرانوند با روحیه بالا از رویارویی دوباره با رونالدو حرف زده و بی‌شک صحبت های دیگری هم تا شروع آن بازی خواهد داشت، اما قطعا خود بیرو می داند پرسپولیس آن تیم ملی جام جهانی نیست و رونالدو هم همان کاپیتان و ستاره سابق پرتغال نیست و این دو هیچ شباهتی به مصاف چند سال قبل خود ندارند. هرچند که پرسپولیس سابقا توانسته بود با شکست النصر در ضربات پنالتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.

#پرسپولیس #سیدیاسر رضوی #علیرضا بیرانوند #کریستین رونالدو #لیگ قهرمانان آسیا
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها