90351
اقدام علیه غول‌های قاره!
02 شهريور 1402 00:22
تیم‌های ایران و ژاپن با کسب سومین برد خود در والیبال قهرمانی آسیا به نیمه نهایی صعود کردند.

روزنامه گل

در پایان روز چهارم رقابت های والیبال قهرمانی آسیا، ایران و ژاپن غول های بزرگ قاره مقابل پاکستان و بحرین به پیروزی رسیدند راهی نیمه نهایی شدند.

یکی از مهم ترین حواشی امروز اعتراض سرمربی چین تایپه به عدم رویارویی ایران و ژاپن تا قبل از فینال بود.

برنامه دیدارهای روز پنجم مسابقات (پنج‌شنبه دوم شهریور):

هند – اندونزی، ساعت 10:15 دقیقه برای رتبه‌های هفتم تا دوازدهم

عراق – تایلند، ساعت 13:15 دقیقه برای رتبه‌های هفتم تا دوازدهم

چین‌تایپه – قطر، ساعت 16:15 دقیقه برای رتبه‌های اول تا ششم

چین – کره‌جنوبی، ساعت 19:15 دقیقه برای رتبه‌های اول تا ششم

ازبکستان – مغولستان، ساعت 10:15 دقیقه برای جایگاه هفدهم (مغولستان انصراف داده و ازبکستان هفدهم شد)

هنگ‌کنگ – قزاقستان، ساعت 13:15 دقیقه برای رتبه سیزدهم تا شانزدهم

بنگلادش – افغانستان، ساعت 16:15 دقیقه برای مقام سیزدهم تا شانزدهم

ایران3- پاکستان صفر

شاگردان بهروز عطایی در اولین بازی خود در مرحله حذفی قهرمانی آسیا به مصاف پاکستان رفت و این تیم پرتلاش را در سه ست پیاپی و با نتایج 25-18، 25-15 و 25-13 برد و به نیمه نهایی رفت.

بهروز عطایی در پایان دیدار تیم ملی ایران با پاکستان و پس از صعود به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا اظهار داشت: بازی خوبی بود. باتوجه به بازی تدارکاتی که قبل از شروع این مسابقات با این تیم داشتیم، اطلاعات دقیق‌تری نسبت به تیم ملی عراق از این تیم داشتیم. البته تیم ملی والیبال پاکستان هم تیم بسیار خوبی است و دوره قبل رقابت‌ها هم جزو هشت تیم برتر آسیا شد. از شانس بد این تیم به تیم ملی ایران خورد. بازیکنانم حساسیت بازی مرحله‌ای که در آن قرار داشتیم را درک کردند و میدانستند که بازی حذفی است. از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و تماشاگران هم سنگ تمام گذاشتند. کره‌جنوبی و چین برای تیم ایران فرقی ندارند. یک هدف داریم و آن را دنبال می‌کنیم. امیدوارم تماشاگران در بازی های بعدی نیز همینطور حمایت کنند.

مبین نصری از پایان بازی ایران و پاکستان که سه بر صفر به سود ملی‌پوشان کشورمان پایان یافت، گفت: خوشحالم که در دیدار مقابل با تیم ملی پاکستان پیروز شدیم و به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کردیم. تشکر صمیمانه‌ای از تماشاگران ارومیه‌ای دارم که در بازی امروز جانانه از تیم ملی حمایت کردند و باعث شدند در این دیدار پیروز شویم.

ایس سانایه رامیرز فراز در پایان بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و پاکستان گفت: به ایران و تمام تماشاگران حاضر در سالن تبریک می‌گویم و همچنین به مردم ارومیه که با برگزاری یک مهمانی بزرگ از تیم خود حمایت کردند. این مسابقه بهترین بازی ایران در طول رقابت‌های این دوره قهرمانی آسیا بود. با تیم جوان پاکستان راه زیادی برای بالا بردن سطح خود در پیش داریم. امروز توپ‌های برگشتی تیم ما به خوبی عمل نکرد. سرویس‌های ایران واقعاً قدرتمند بود و در دریافت ما را دچار مشکل کرد که باید این موارد را در مسابقات آینده باید رفع کنیم. از طرفی ما تحت تاثیر جو سالن قرار گرفتیم . به بازیکنانم ایمان دارم و فوق‌العاده هستند. برای گرفتن جایگاه بهتر در ایران بازی خواهیم کرد و سزاوارش هستیم.

مباشر رازا کاپیتان تیم ملی پاکستان نیز پس از پایان بازی گفت: پیروزی ایران را تبریک می‌گویم، این تیم قهرمان آسیا بوده و بازی کردن با آن سخت است. با وجود آنالیز این تیم، موفق به شکستشان نشدیم. از طرفی دلیل اصلی شکستمان جو سالن و حضور تماشاگران بود. حاضران بسیار عالی تیم ایران را تشویق کردند. ان شاء الله در مراحل بعدی روی سیستم‌های تیم خود کار می‌کنیم که موفق شویم.

کره جنوبی ۳- اندونزی ۲

سومین تیم مدعی جام کار سختی مقابل اندونزی داشت و به زحمت توانست این تیم را از پیش رو بردارد. اندونزیایی ها تا اندازه ای حریف را آزار دادند که ست پنجم تا امتیاز ۱۶-۱۴ پیش رفت.

نکته جالب توجه اینکه در این مسابقه زنان تماشاگر از کره جنوبی و مردان از اندونزی حمایت کردند.

جیئانگ جیه پس از دیدار تیم‌های ملی والیبال کره‌جنوبی و اندونزی گفت: بازیکنانمان جوان هستند و از همان ابتدای مسابقه تلاش کردیم، تمرکزمان را در بازی حفظ کنیم اما نشد. یک تعداد اشتباه در سرویس‌ها داشتیم که تبدیل به امتیاز نشدند و شاید این دلیل باخت تیم اندونزی شد. بازیکنانم در حال کسب تجربه هستند و همینطور ادامه خواهیم داد تا در آینده تیم بهتری را شاهد باشیم.

هرناندا زولفی کاپیتان تیم ملی اندونزی نیز در پایان دیدار اندونزی و کره‌‌جنوبی گفت: علت باختمان دریافت‌های بد تیم و همچنین سرویس‌های قدرتمند تیم کره‌جنوبی بود. آنالیز خوبی از تیم کره داشتیم اما ست پنجم فقط 15 امتیاز بود و سرویس‌های قدرتمند کره را نتوانستیم دریافت کنیم.

ایم دو هان پس از پیروزی تیم ملی والیبال کره‌جنوبی برابر اندونزی گفت: بازیکنان اندونزی خیلی خوب عمل کردند و ما را به زحمت انداختند اما در نهایت کره به‌عنوان پیروز از میدان خارج شد.

سرمربی تیم ملی والیبال کره‌جنوبی با توجه به احتمال رویارویی با ایران و یا یکی از تیم‌های هند و چین ادامه داد: رقابت‌های سختی پیش رو داریم و حریف‌هایی مثل چین، ایران و هند تیم‌های قدرتمندی هستند ولی کره به دنبال ارائه بهترین عملکرد خود در این مسابقات است.

تائی کیئوی هوانگ کاپیتان تیم ملی والیبال کره‌جنوبی نیز در پایان دیدار با اندونزی گفت: اندونزی را همیشه به عنوان یک رقیب سرسخت در نظر می‌گیریم و در مسابقه امروز نیز با مشکلاتی برابر این تیم روبرو شدیم. از ابتدای مسابقه با تمام انرژی و توان به میدان رفتیم اما اندونزی از ست دوم به بعد بسیار خوب عمل کرد.

ژاپن ۳- بحرین صفر

ژاپن نایب قهرمان ۲۰۲۱ آسیا به مصاف بحرین رفت و به آسانی راهی نیمه نهایی شد. چشم بادامی ها به دلیل اینکه دوره گذشته را با مقام دومی به پایان رساندند با این پیروزی همانند ایران به نیمه نهایی صعود کردند.

فیلیپ بلین، سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن پس از پیروزی قاطع تیمش مقابل بحرین و صعود به دور نیمه نهایی مسابقات قهرمانی والیبال آسیا گفت: مسابقه خوبی بود، با تمام احترامی که برای تیم بحرین قائلم، از لحاظ فنی، فاصله زیادی با ژاپن دارد و توانستیم به راحتی پیروز این دیدار شویم. کار ژاپن از مسابقه بعدی و در نیمه نهایی شروع می‌شود و انتظار داریم در آن مرحله خوب بازی کنیم.

یوکی ایشیکاوا کاپیتان تیم ملی والیبال ژاپن هم در پایان این دیدار گفت: در ست اول به راحتی پیروز شدیم اما در ست‌های بعدی اشتباهاتی داشتیم و با تلاش در نهایت حریف را شکست دادیم. برای ژاپن فرقی نمی‌کند که با کدام تیم روبرو شود تنها تلاش می‌کنیم که در هر مسابقه به بهترین وجه بازی کرده و پیروز شویم.

روبن ولوچن سرمربی تیم ملی بحرین در پایان دیدار تیمش مقابل ژاپن گفت: مسابقه سختی بود و نتوانستیم برنامه‌های‌مان را به خوبی اجرا کنیم چون در مقابل تیم قدرتمندی مانند ژاپن قرار گرفتیم. باید باختمان را قبول کنیم چون ایران و ژاپن جزو قدرتمندترین تیم‌های آسیا هستند و البته باید تلاش‌مان را در مرحله حذفی افزایش دهیم. درباره این که ارومیه پایتخت والیبال ایران است، پیش از این شنیده بودیم اما وقتی وارد ارومیه شدیم این مساله برای ما ثابت شد. مردم و تماشاگران ارومیه عالی هستند و همیشه به ما لطف داشتند.

ناصر آنا کاپیتان تیم ملی والیبال بحرین نیز در پایان دیدار تیمش با ژاپن عنوان کرد: در این دیدار عملکرد خوبی نداشتیم اما می‌خواهیم در مرحله بعدی تورنمنت بهتر از این ظاهر شویم و برای کسب جایگاه بهتر تلاش کنیم. تمام تلاش‌مان را در این دیدار انجام دادیم اما زورمان به تیم مدعی این جام و تیم سوم جهان نرسید. به هرحال آن‌ها جزو بهترین تیم‌های جهان هستند و بازی مقابل آن‌ها سخت است.

رخیمکولوو کریمجون سرمربی ازبکستان بعد از شکست تیمش مقابل قزاقستان گفت: برای مسابقات آماده بودیم ولی برگزاری رقابت‌های زیر 16 سال و تکمیل نشدن اردوی آمادگی، باعث شد با شرایط ضعیف‌تری در این مسابقات حضور یابیم. ارومیه‌ای‌ها بیش از انتظار ما را حمایت کردند و روحیه بازیکنان ما با این تشویق‌ها دوچندان شد. علی‌رغم حمایت‌های تماشاگران از آنان بدلیل باخت و عدم دستیابی به موفقیت عذرخواهی می‌کنیم.

بووانیود اگامکولوو کاپیتان تیم ملی ازبکستان هم گفت: شروع خوبی داشتیم ولی در ادامه مسابقات، مطابق انتظارتمان پیش نرفتیم. از این تورنمنت در‌س‌های زیادی کسب کردیم و در مسابقات بعدی از این تجربیات بهره خواهیم گرفت. در پایان از حمایت‌های تماشاگران ارومیه‌ای تشکر می‌کنم.

قطر 3 – تایلند صفر

قطر یکی از آماده ترین تیم های حاضر در مسابقات نشان داد و توانست تیم خوب تایلند را از پیش رو بردارد.

قطر باید در ادامه رقابت‌ها و در دور بعدی با برنده دیدار چین تایپه و عراق بازی کند و برنده نهایی این مسابقه در مرحله نیمه‌نهایی حریف ژاپن یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات می‌شود.

کامیلو اندرس سوتو سرمربی تیم ملی والیبال قطرگفت: بازی سختی بود و بسیار خوب و صبورانه بازی کردیم و توانستیم با هماهنگی خوب تیم ملی تایلند را سه بر صفر شکست دهیم. : روی کاغذ شانس صعود تیم ملی چین‌تایپه بالاست ولی نمی‌شود از الان چیزی را پیش بینی کرد، منتظریم ببینیم در بازی‌های دیگر چه اتفاقی می‌افتد.

ریبیرو رنان دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال قطر نیز در پایان این مسابقه گفت: هیچ فشاری روی تیم قطر نبود و با هماهنگی به پیروزی رسیدیم. بازی احساسی خوبی در مرحله حذفی بود و خدا را شکر می‌کنیم که بازی را بردیم؛ ما قبلا با تیم ملی تایلند در چلنج کاپ بازی کرده بودیم و این نسل جدیدی از تیم تایلند بود و بازی خوبی ارائه دادند. هر اشتباهی در این دیدار تعیین کننده بود اما هوشیارانه بازی کردیم و نتیجه را به نفع خود به رقم زدیم. هیچ فشاری رو تیم قطر نبود. با فشار روی تیم مقابل نتیجه بازی را رقم زدیم چرا که چهار سال است باهم بازی می‌کنیم و هماهنگی خوبی داریم.

پارک کی وون سرمربی تیم ملی تایلند پس از شکست سه بر صفر برابر قطر گفت: دقیقا نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد و چرا باختیم اما بازی خوبی برایمان نبود. جو سالن برای یک بازی والیبال فوق‌العاده بود.

پورومچان آنات کاپیتان تیم ملی تایلند نیز در پایان این مسابقه گفت: سرویس‌های قطر عالی بود و سعی کردیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم اما متاسفانه نتوانستیم پیروز شویم.

چین 3- هند 2

تیم ملی چین با این پیروزی در مرحله بعدی با تیم کره‌جنوبی دیدار خواهد کرد.

چوندی هووا در پایان مسابقه تیم‌های ملی والیبال چین و هند با ابراز خوشحالی از پیروزی تیمش گفت: قدم به قدم نقشه هایمان را در بازی‌ها پیش می‌بریم و موفق می‌شویم. تیم چین فقط به پیروزی فکر می‌کند.

سرمربی تیم ملی چین در پایان از اشتیاق تماشاگران ارومیه به والیبال و تشویق آن کشور در سالن شهیدان آهن‌دوست تشکر کرد.

چنگ ژوو کاپیتان تیم ملی والیبال چین نیز در پایان این دیدار گفت: من عاشق این مسابقات هستم که تماشاگران ایرانی تیم والیبال چین را تشویق می‌کنند و احترام زیادی برایشان قائلم. تیم والیبال چین در ادامه مسابقات هم همین روند را ادامه می دهد و برنده خواهد بود.

عراق صفر- چین تایپه 3

در ست اول این دیدار، بازیکنان چین‌تایپه با فشار بر تیم عراق و استفاده از اشتباهات آن‌ها درسرویس و دریافت و نیز با استفاده از حمله و سرویس‌های سرعتی موفق شدند 25 بر 19 فاتح میدان باشند. در ست دوم عراق کم اشتباه‌تر ظاهر شد و در مواقعی بازیکنان چین‌تایپه را تحت فشار گذاشت اما چین‌تایپه با سرویس‌های سرعتی، دفاع روی تور و استفاده درست از موقعیت‌ها موفق شد در این ست هم 25 بر 18 بر حریف غلبه کند. ست سوم نیز با امتیازگیری چین‌تایپه شروع شد و بازیکنان عراق نتوانستند مقابل اسپک‌های هوشمندانه و دفاع قوی روی تور چین‌تایپه خودی نشان دهند و نتیجه را 25 بر 18 به حریف تقدیم کردند.

برانیسیلوا مو بعد از پیروزی شاگردانش مقابل عراق،گفت: امروز بهترین مسابقه و عملکرد را از چین تایپه دیدم و از بازیکنانم راضی هستم.

وی درخصوص رقابت تیم چین‌تایپه مقابل قطر در مرحله بعدی گفت: رقابت بزرگی پیش رو داریم.

سرمربی تیم ملی والیبال چین‌تایپه در پایان از سیستم مسابقات و عدم رویایی تیم‌های ژاپن و ایران قبل از نیمه نهایی انتقاد کرد.

کاپیتان تیم ملی والیبال چین‌تایپه نیز در پایان این مسابقه افزود: تتیم عراق یک ست از ایران گرفته بود و تیم بزرگی است. بازی تیم عراق و ایران از نزدیک تماشا کرده بودیم و از حریف عراقی شناخت داشتیم. در دیدار امروز برخی اشتباهات وجود داشت ولی پیروز شدیم.

نتایج کامل چهارمین روز:

کره‌جنوبی ۳ – اندونزی ۲ ( ۲۵ بر ۱۶، ۱۹ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۱۶ بر ۱۴)

ژاپن ۳ – بحرین صفر ( ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۷)

قزاقستان ۳ – ازبکستان یک ( ۱۸ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۹)

قطر ۳ – تایلند صفر ( ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۲)

چین ۳ – هند ۲ (۳۱ بر ۲۹، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۸، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳)

ایران ۳ – پاکستان صفر ( ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۳)

چین‌تایپه ۳ – عراق صفر ( ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۷)


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها