ارجحیت خط دفاع به سایر خطوط در پرسپولیس
90281
یحیی مدافعانش را بیشتر از همه دوست دارد
31 مرداد 1402 13:35
آرش جعفری - روزگذشته آخرین نسل از مهاجمان پرسپولیس طی 5 الی 6 سال گذشته از این تیم جدا شدند تا پرسپولیس در فصل جدید فقط با یک مهاجم کارش را ادامه دهد. آن هم مهاجمی که در فصل جدید خریداری شده و مهم تر اینکه خرید جدید اساسا یک وینگر است نه مهاجم نوک!  

روزنامه گل

آرش جعفری - روزگذشته آخرین نسل از مهاجمان پرسپولیس طی 5 الی 6 سال گذشته از این تیم جدا شدند تا پرسپولیس در فصل جدید فقط با یک مهاجم کارش را ادامه دهد. آن هم مهاجمی که در فصل جدید خریداری شده و مهم تر اینکه خرید جدید اساسا یک وینگر است نه مهاجم نوک!

بنابراین اگر بگوییم پرسپولیس تیم بی مهاجم است حرف بی ربطی نزده ایم. پرسپولیس از فصل گذشته تاکنون 6 مهاجم خود را از دست داده است. ابتدا شرزود تمیروف از تیم جدا شد سپس لوکادایا که جانشین او شده بود بعد از 6 بازی به طور ناگهانی از تیم رفت. دیاباته، پرپرا و آل کثیر مهاجمان بعدی بودند که هر کدام با دلایل مختلف از پرسپولیس رفتند. پرسپولیس فصل را با دو مهاجم شروع کرد. مهدی عبدی که از لیگ نوزدهم همراه پرسپولیس بود و شهاب زاهدی که تاز به تیم پیوسته بود.

پرسپولیس در دو بازی ابتدایی خود آلومینیوم و تراکتور را شکست داد اما 2 گل پیروزی بخش تیم را علی نعمتی و سعید صادقی به ترتیب مقابل آلومینیوم و تراکتوربه ثمر رساندند. حال همه پیشکسوتان و اغلب کارشناسان عقیده دارند پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و نیز در ادامه لیگ برتربه خاطر نداشتن مهاجم شش دانگ و گلزن به مشکل می خورد و صد البته که خود یحیی گل محمدی هم به این موضوع به خوبی اشراف دارد و می داند تنها نقطه ضعف تیمش در خط حمله است اما قانون جدید فدراسیون فوتبال و کم کردن سهمیه بزرگسالان از 20 بازیکن به 19 بازیکن و نیز حذف سهمیه 3 بازیکن زیر 25 سال باعث شد که پرسپولیس با توجه به پر بودن لیست بزرگ سالش نتواند مهاجم جدید حذب کند!

در این کش و قوسو در طی یکی دو هفته گذشته مدام صحبت از حضور مهاجم جدید در پرسپولیس بود و هر روز یک اسم جدید مطرح می شد غافل از اینکه سهمیه بزرگ سال پرسپولیس پر است و در عین حال در همین راستا همه می گفتند با حضور خرید مهاجم جدید کدام بازیکن باید از پرسپولیس خداحافظی کند تا جا برای حضور باز شود!

انگشت بیشتر کارشناسان بر خالی شدن جا برای مهاجم جدید روی خط دفاع پرسپولیس بود جایی که این تیم بیشتر از سایر خطوط بازیکن دارد. گئورگی گولسیانی، مرتضی پور علی گنجی، امیر حسین کنعانی زادگان، فرشاد فرجی، وحدت حنانوف، دانیال اسماعیلی فر، علی نعمتی و علی احمدی جوان مدافعانی هستند که در پرسپولیس حضور دارند. برای همین پیش بینی می کردند از بین فرشاد فرجی و یا وحدت حنانوف یکی پرسپولیس را ترک خواهد کرد و روزی نبود که در این خصوص مطلبی منتشر نشود.

اما حالا با کنار گذاشتن مهدی عبدی از پرسپولیس و رفتن قرضی او به تراکتور آن هم در حالی که پرسپولیس فقط یک مهاجم تخصصی داشت نشان داد که یحیی با کسی در خصوص مدافعانش نه تنها شوخی ندارد بلکه خط دفاع خط قرمز او است و حاضر نیست کسی از این جمع جدا شود. یحیی در 4 سال گذشته موفق شده 3 قهرمانی باپرسپولیس در لیگ برتر((لیگ 19، 20 و 22 )) به دست بیاورد و یک بار هم قهرمان حذفی شده و دو سوپر جام در کارنامه اش دارد. تمام این موفقیت ها مرهون داشتن یک خط دفاع عالی بوده است چون در تمام این قهرمانی ها نقش دفاع پرسپولیس بسیار مشهود بوده و درواقع نه تنها پرسپولیس کمترین گل خورده را در این سال ها داشته است بلکه بهترین خط دفاع را در بین تیم های حاضر در لیگ برتر به خودش اختصاص داده و از سوی دیگر مدافعانش در تیم ملی از بازیکنان اصلی بودند. به همین جهت یحیی در این فصل هم تمام مدافعانش را حفظ کرد و حضور تک تک آن ها را به سایر خطوط ارجح دانست و در نهایت برای اینکه نشان دهد به خط دفاع بسیار اهمیت می دهد یک نفر در خط حمله را که فقط دو مهاجم داشت از لیست بزرگسالش کم کرد تا مهاجم جدید که احتمالا خارجی است به تیم اضافه شود.

#پرسپولیس #آرش جعفری #یحیی گل محمدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها