سلمانی؛ستاره ای که مهاجم نیست اما خوب گل می زند
90203
یاسین اینکاره است!
30 مرداد 1402 12:16
کدها و علامت‌های یاسین سلمانی در فصل گذشته با پیراهن سپاهان خیلی ها را مطمئن کرده بود که این بازیکن در لیگ امسال لباس پرسپولیس را خواهد پوشید. بازیکنی که در نقل و انتقالات امسال هدف اصلی او را لژیونر شدن دانسته بودند اما جدا از آن اسم یاسین مدام بین استقلال و پرسپولیس دست به دست می‌شد چون او را بازیکن مشترک مورد نیاز یحیی گل محمدی و جواد نکونام می‌دانستند.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - کدها و علامت‌های یاسین سلمانی در فصل گذشته با پیراهن سپاهان خیلی ها را مطمئن کرده بود که این بازیکن در لیگ امسال لباس پرسپولیس را خواهد پوشید. بازیکنی که در نقل و انتقالات امسال هدف اصلی او را لژیونر شدن دانسته بودند اما جدا از آن اسم یاسین مدام بین استقلال و پرسپولیس دست به دست می‌شد چون او را بازیکن مشترک مورد نیاز یحیی گل محمدی و جواد نکونام می‌دانستند.

با گرمتر شدن نقل و انتقالات، به یکباره کوره خواستن یاسین سلمانی توسط پرسپولیس به سمت سردی رفت و خیلی‌ها او را شاگرد جدید نکونام می‌دانستند چون پیشنهاد جذابی از سوی اروپا برایش نرسیده بود که بخواهد قید حضور در فوتبال ایران را بزند و در خارج از کشور به کارش ادامه دهد.

با این حال در نهایت خروج مهدی عبدی به یکباره دوباره آتش این کوره را گرم کرد و یاسین به عنوان گزینه جدی یحیی گل محمدی برای حضور در خط حمله تیمش تبدیل شد و قرارداد خودش را با این تیم به امضا رساند تا حالا خیال سرمربی سرخ‌های پایتخت بابت نداشتن یک مهاجم تاثیرگذار راحت تر از قبل باشد.

به همین خاطر نگاهی به عملکرد این بازیکن 22 ساله متولد گرگان داریم که پست اصلی او هافبک میانی و پشت مهاجم است اما طی سال های اخیر با بازی های خوبش در سپاهان توانست اسم و رسمی برای خودش دست و پا کند و در مقطعی پیش از جام جهانی 2022 و در بازی های مقدماتی که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را دراگان اسکوچیچ برعهده داشت، به اردوهای این تیم دعوت شود.

اعتقادی نویدکیا به یاسین

در ۲۴ آذر ۱۳۹۸ بود که یاسین سلیمانی نخستین تجربه حضور خودش را در لیگ برای دقایقی مقابل شاهین بوشهر تجربه کرد. با این حال این بازیکن در سال‌های بعد و در مقطعی که محرم نویدکیا هدایت سپاهان را برعهده گرفت توانست نظر او را جلب تا این مربی اعتقاد ویژه ای با این بازیکن آکادمی زردهای نصف جهان پیدا کند و در نهایت به مهره‌ای تاثیرگذار برای او در تیم تبدیل شود.

هر چهار بازی یک گل برای سپاهان

نگاهی به عملکرد باشگاهی یاسین سلمانی که محصول آکادمی سپاهان بوده و حالا به تیم حریف سرسخت زردهای نصف جهان یعنی پرسپولیس پیوسته نشان می دهد که او با این جوانی و با نقشی که در میدان دارد، در گلزنی مهارت خوبی دارد. یاسین طی 60 بازی که برای سپاهان به میدان رفته توانسته براساس آمار منتشر شده 15 گل به ثمر برساند که به نظر می رسد برای بازیکنی با 22 سال سن که کار حرفه ای خودش را از 18 سالگی با زردهای نصف جهان آغاز کرده زدن یک گل در هر چهاربازی کارنامه خوبی به حساب می آید. بدون شک شرایط با بازیکنان خوبی که برای پرسپولیس دارد برای او می تواند متفاوت باشد و او با اینکه ذاتا یک مهاجم نیست به موتور گلزنی سرخ‌های پایتخت تبدیل شود.

در تیم ملی یاسین هر روز پخته تر شد

در تیم های زیر 17 سال و 23 سال ایران، یاسین سلمانی سابقه حضور داشته و در مقطعی هم بازوبند کاپیتانی را بسته است. بازیکنی که در این دو مقطع 12 بازی برای این دو تیم کشورمان در مقاطع مختلف انجام داده و توانسته چهار گل به ثمر برساند. هرچند که این چهارگل برای سلمانی در حالی به ثمر رسید که او عضو تیم زیر 23 سال ایران بوده و حالا او این فرصت را دارد که با حضور امیر قلعه نویی و میدانی او که به بازیکنان مختلف لیگ برتر می دهد با شرایط بهتر و با قدرت در تیم پر ملی پوش گل محمدی کارش را دنبال کند.

#سیدیاسر رضوی #پرسپولیس #لیگ برتر #یحیی گل محمدی #یاسین سلمانی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها