جملاتی که فقط به ضرر تراکتور است
90197
چرا آقای زنوزی؟
30 مرداد 1402 11:16
محمدرضا زنوزی از فعال‌ترین چهره‌های بخش خصوصی این سالیان فوتبال ایران به شمار می‌رود؛ کسی که هزینه‌های فراوانی برای فوتبال تبریز انجام داده و از ۴ سال پیش، یعنی زمانی که مالکیت تراکتور را بر عهده گرفت، حجم این هزینه‌ها افزایش شدید و قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

روزنامه گل

محمدرضا زنوزی از فعال‌ترین چهره‌های بخش خصوصی این سالیان فوتبال ایران به شمار می‌رود؛ کسی که هزینه‌های فراوانی برای فوتبال تبریز انجام داده و از ۴ سال پیش، یعنی زمانی که مالکیت تراکتور را بر عهده گرفت، حجم این هزینه‌ها افزایش شدید و قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد. طبیعی است که توقعات زیادی از تیم پرهوادار تراکتور وجود دارد و نمی‌توان انتظار داشت این تیم مثلا به اندازه گسترش‌فولاد یا ماشین‌سازی هزینه کند. اینکه این پول از کجا آمده و به چه شکل و با کدام فلسفه در فوتبال ورشکسته و بی‌بازگشت ایران هزینه شده، محل بحث‌های فراوانی است.

داستان یک ادعای بزرگ

از اینکه بگذریم، نکته اینجاست که مهم‌ترین پرچم‌دار بخش خصوصی در فوتبال ایران طی یک دهه گذشته، از نظر فنی به دستاوردهایی که مورد نظرش بود دست پیدا نکرده است. تراکتور در این سال‌ها فقط یک قهرمانی جام حذفی به دست آورده که تناسب چندانی با فاکتورهای مالی باشگاه ندارد. چرایی این موضوع از زوایای مختلف قابل بررسی است، اما به‌طور کلی شاید یکی از عوامل مهمش، هیجان کنترل‌نشده شخص زنوزی باشد. زنوزی در اردوی پیش از بازی با پرسپولیس بین بازیکنان تراکتور حضور یافت و در ادعایی که بازتاب زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی داشت، گفت: «بسیاری از کارشناسان عقیده دارند تیم امسال تراکتور بهترین تیم تاریخ لیگ برتر است و من هم با آنها موافق هستم.» به نظر می‌رسد این اظهارات زنوزی، واکنشی بوده باشد به ابراز نارضایتی تلویحی پاکو خمز، سرمربی تراکتور که گفته بود: «این تیم را من نساختم.» ظاهرا او از برخی خرید و فروش‌ها در تراکتور رضایت ندارد و ناخشنودی‌اش را با چنین جملاتی ابراز کرده است.

ادعای زنوزی بسیار عجیب است و از جهات مختلف می‌توان آن را به چالش کشید. از ۲۲ فصل گذشته لیگ برتر که بگذریم، همین امسال به نظر می‌رسد پرسپولیس و سپاهان تیم‌های پرستاره‌تری نسبت به تراکتور در اختیار دارند. زنوزی در حالی مجموعه گردآوری‌شده از سوی خودش را «بهترین تاریخ» می‌داند که گویا این تیم در اردوی پیش روی تیم ملی فقط دو نماینده خواهد داشت؛ شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی! به علاوه بسیاری از بازیکنان فعلی تراکتور نفراتی هستند که در گذشته از پرسپولیس و استقلال کنار گذاشته شده‌اند و این تیم‌ها دیگر پذیرای آنها نبودند؛ از خود شجاع تا امثال مهدی شیری، محمد نادری، سعید آقایی و... اگر هم قرار باشد سراغ فصل‌های قبل برویم، با تیم‌های درخشانی مواجه خواهیم شد که تراکتور فعلی اصلا با آنها قابل مقایسه نیست. پرسپولیس لیگ شانزدهم ستاره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، رامین رضاییان، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، مهدی طارمی و... را در اختیار داشت و استقلال اوایل دهه نود هم از ستاره‌های بزرگی همچون مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان، جی‌لوید ساموئل، مجتبی جباری، جواد نکونام، فریدون زندی، آرش برهانی، فرهاد مجیدی و... بهره می‌برد. در نتیجه اظهارات زنوزی، تاثیری غیر از افزایش توقعات نامتعارف از تراکتور ندارد و این به زیان تیم محبوب تبریزی است؛ مثل خیلی از دیگر کارهایی که زنوزی در این مدت انجام داده!

#تراکتور
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها