استقلال روی کاغذ تیم از پیش بازنده است
90115
تبرئه نکونام قبل از ناکامی احتمالی
29 مرداد 1402 12:08
حسین دشتی داغیانی - استقلال بعد از شکست دادن صنعت نفت آبادان و ملوان انزلی در هفته سوم به یکی از سخت ترین و شاید هم سخت ترین بازی فصل خودش رسیده است و باید در اصفهان به مصاف ژوزه مورایس پرتغالی و شاگردانش برود.

روزنامه گل

حسین دشتی داغیانی - استقلال بعد از شکست دادن صنعت نفت آبادان و ملوان انزلی در هفته سوم به یکی از سخت ترین و شاید هم سخت ترین بازی فصل خودش رسیده است و باید در اصفهان به مصاف ژوزه مورایس پرتغالی و شاگردانش برود. تیمی که کاملا یکدست و پر مهره بسته شده است و تقریبا در تمام پست ها و حتی روی نیمکت لبریز از ستاره ها و بازیکنان تراز اول است. حتی خوشبین ترین هواداران استقلال هم با نمایشی که از تیم شان در مقابل ملوان دیدند به موفقیت برابر سپاهان چندان امیدوار نیستند و شاید از حالا به تساوی و حتی شکست آبرومندانه هم راضی باشند.

استقلال درست در نقطه مقابل سپاهان قراردارد و نه متوازن بسته شده و نه پر ستاره است. شاید بشود از روزبه چشمی و مهرداد محمدی و حسین حسینی به عنوان ستاره نام برد، اما سایر فرات در بهترین حالت بازیکنان خوب یا معمولی در فوتبال ایران محسوب می شوند که در تراز یک ستاره و فوتبالیست تاپ قرار نمی گیرند. موضوع دیگر اینکه همین نفرات معمولی و ساده نشان دادند که هنوز به مرز آمادگی نرسیده اند و با بهترین نمایشی که در فصل گذشته ارائه کردند و فرم مطلوب خودشان فاصله معناداری دارند.

روی کاغذ استقلال فعلا صدرنشین روز سختی در اصفهان دارد و باید مقابل تیمی صف آرایی کند که در دوبازی اول بهترین نمایش را دربین 16 تیم لیگ برتری ارائه کرده و همچون آبی پوشان و همچنین پرسپولیس تا اینجای کار با جمع آوری تمام امتیاز های ممکن 6 امتیازی است. آبی ها در قصل گذشته هم در تمام بازی های مهم و جدال های مستقیم با مدعیان و رقبای اصلی بازنده بودند و ضعف اصلی هم به خط هافبک ضعیف و نا تراز این تیم بازمی گشت. با این وجود خط هافبک استقلال نسبت به فصل گذشته تقریبا هیچ تغییری نکرده و حتی نفراتی را هم از دست داده است! این در شرایطی است که رقبا از جمله سپاهان و پرسپولیس یا خودشان را تقویت کرده اند یا توان و توازن فصل گذشته را حفظ کرده اند.

شرایط و فضای حاکم بر فوتبال برتری و چیرگی سپاهان بر استقلال را پذیرفته است و حتی هواداران استقلال هم توقع کسب نتیجه خوب مقابل سپاهان را ندارند. در واقع برای بازی اصفهان هیچ فشاری روی نکونام و البته شاگردانش نیست و حتی در صورت کسب یک نتیجه ضعیف هم پیکان انتقادات سمت علی خطیر و مدیران خواهد بود. شاید این تنها پوئن مثبت استقلال برابر سپاهان باشد که کسی انتظار کسب نتیجه از آنها را ندارد. باید دید این موضوع به کمک آبی پوشان می آید تا عملکرد بهتری مقابل سپاهان از خودشان ارائه کنند یا برعکس روحیه و انگیزه آنها را تخریب می کند؟ شاید در اینجا نقش جواد نکونام بسیار پررنگ باشد که به لحاظ روحی و روانی چگونه می تواند با شاگردانش کار کند و آنها را مقابل ستاره های سپاهان و تماشاگران اصفهانی بفرستد. شاید دیدگاه بسیاری از هواداران شبیه به فتح الله زاده باشد که گفته بود اگر استقلال با این نفرات بتواند سپاهان را در اصفهان شکست بدهد باید مجسمه نکونام را ساخت! هرچه باشد تراکتور پر ستاره و مربی نامدار خارجی اش هم زورشان به این سپاهان نرسیده است.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها