پرسپولیس یحیی 4 برد تا رسیدن به پرسپولیس پروین فاصله دارد
90057
یحیی درآستانه شکست رکورد سلطان
28 مرداد 1402 12:43
آرش جعفری - پرسپولیسی‌ها در سال 1402 عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به جای گذاشتند و همین موضوع باعث شد تا در پایان فصل شاگردان گل محمدی با فتح لیگ و جام حذفی دوگانه کسب کنند.

روزنامه گل

آرش جعفری - پرسپولیسی‌ها در سال 1402 عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به جای گذاشتند و همین موضوع باعث شد تا در پایان فصل شاگردان گل محمدی با فتح لیگ و جام حذفی دوگانه کسب کنند. سرخپوشان در ۱۰ بازی خود در سال جاری رکورد صد در صد پیروزی را به ثبت رساندند که این آمار در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. آنها 7 بازی در رقابت‌های لیگ برتر و 3 بازی در جام حذفی برابر تیم‌هایی همچون، استقلال تهران، مس رفسنجان، نساجی قائمشهر، گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران به میدان رفتند و موفق شدند تمامی حریفان را شکست دهند.

در این 10 بازی پرسپولیس 24 بار موفق شد دروازه حریفان را باز کند و در مقابل تنها 4 گل دریافت کرد. نکته زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم پرسپولیس در رقابت‌های لیگ تنها برابر مس کرمان گل خورد و در سایر بازی‌ها موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد. اما این تمام کار نبود چود پرسپولیس ترک عادت نکرد و این روند را با شروع فصل جدید با دو پیروزی پی درپی دیگر ادامه داد به عدد 12 برد متوالی برسد.

پروین با بازگشت خود به نیمکت پرسپولیس باز هم جان دوباره‌ای به سرخپوشان بخشید. آن‌ها در سال 1377 رکوردی را به نام خود ثبت کردند که تاکنون هیچ تیمی حتی به این رکورد تاریخی نزدیک نشده است. شاگردان علی پروین در این فصل در 16 بازی پیاپی موفق شدند تمامی حریفان را شکست دهند. این اتفاق در حالی برای پرسپولیس رخ داد که 14 برد آن در رقابت‌های لیگ آزادگان بود و این تیم تا بدین روز رکورددار پیروزی متوالی در تاریخ رقابت‌های لیگ است.

شاگردان علی پروین در 24 مهر ماه سال 1377 موفق شدند با نتیجه یک بر صفر فولاد خوزستان را در ورزشگاه آزادی شکست دهند و بعد از آن برابر تیم‌های صنعت نفت آبادان (2 بار)، ملوان بندرانزلی، استقلال تهران، پاس تهران، تراکتور تبریز، ذوب آهن اصفهان، پلی اکریل اصفهان، چوکای تالش، فجر سپاسی شیراز، سپاهان اصفهان، بانک ملی تهران و باز هم فولاد خوزستان به 14 پیروزی متوالی در لیگ دست پیدا کنند.

حالا پرسپولیس یحیی گل محدی جا پای پرسپولیس علی پروین گذاشته است و می خواهد با گذشتن از رکورد پرسپولیس پروین خودش رکورد دار پیروزی های پی درپی باشد.

پرسپولیس در ادامه فصل گذشته و در ابتدای سال جاری در هفته بیست و چهارم مس رفسنجان را با یک گل مغلوب کرد، در هفته بیست و پنجم با ۳ گل ملوان را بدرقه کرد، در هفته بیست و ششم در کرمان تیم مس را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و در هفته بیست و هفتم در مهم‌ترین بازی سال استقلال را با یک گل شکست داد. در هفته بیست و هشتم پیکان را با یک گل پشت سر گذاشت اما در هفته بیست و نهم و پایانی لیگ برتر با نتیجه مشابه ۴ بر ۰ به ترتیب گل گهر و نساجی را مغلوب کرد.

در رقابت‌های جام حذفی نیز پرسپولیس در سال اردیبهشت ۱۴۰۲ ابتدا گل گهر را در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر یک شکست داد، در مرحله نیمه نهایی هوادار را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و بالاخره در فینال رقیب سنتی خود یعنی استقلال را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و قهرمان شد.

حالا پرسپولیس تحت هدایت یحیی گل محمدی در اولین هفته رقابت‌های فصل جاری توانست در ورزشگاه آزادی آلومینیوم را با یک گل مغلوب کند . سپس این تیم به تبریز رفت و تراکتور را در هفته دوم با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا در سال ۱۴۰۲ و در 12 بازی خود 12 برد متوالی را کسب کرده باشد.

حالا یحیی برای رسیدن به رکورد علی پروین در لیگ آزاداگان سال 77 با توجه به انجام بازی های حذفی جام حذفی 4 بازی دیگر برای رسیدن به رکورد علی پروین فاصله دارد که با توجه به بازی های پرسپولیس در ادامه لیگ دور از دسترس نیست. بنابراین باید گفت یحیی در آستانه شکستن رکورد سلطان پرسپولیسی ها است.

#آرش جعفری #یحیی گل محمدی #پرسپولیس #لیگ برتر #تراکتور
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها