عزم جزم قائدی برای حضور در جام ملت‌ها
90019
ماموریت مهدی
27 مرداد 1402 20:18
از شواهد اینطور برمی‌آید که قائدی برای فیکس‌شدن در جام‌ملت‌ها خیز برداشته است

روزنامه گل

روزنامه گل- چشم بر هم زدیم و تقریبا نیمی از سال گذشت و به همین سرعت به مرحله نهایی جام‌ملت‌های آسیا خواهیم رسید؛ مسابقاتی که از اواسط دی‌ماه در کشور قطر برگزار می‌شود. بعد از جام‌جهانی، این دومین تورنمنت پراهمیتی است که تیم ایران در آن شرکت می‌کند و طبیعتا همه بازیکنان علاقه دارند در چنین مسابقاتی حاضر باشند. یکی از آنها مهدی قائدی است؛ ستاره فصل گذشته استقلال که در ابتدای پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان به لیگ امارات پیوست تا آنجا در الاتحاد کلبا برای فرهاد مجیدی توپ بزند. از شواهد اینطور برمی‌آید که قائدی برای فیکس‌شدن در جام‌ملت‌ها خیز برداشته است.

جام‌جهانی، که مفت سوخت

آخرین و شاید بزرگ‌ترین خاطره تلخ مهدی قائدی از تیم ملی، مربوط به غیبت این بازیکن در فهرست نهایی تیم ملی برای جام‌جهانی2022 است. او در مراحل مقدماتی از سوی دراگان اسکوچیچ به اردو دعوت می‌شد و گهگداری بازی هم می‌کرد، اما هرچه جلوتر رفتیم، وضع برای باشو خراب شد. این بازیکن در الاهلی امارات به‌شدت افت کرد و کار به جایی رسید که سرمربی تیم بعد از انجام چند مصاحبه تند و تیز علیه قائدی و سبک زندگی‌اش، به کلی از این بازیکن چشم‌پوشید؛ طوری که دیدیم در نهایت او به‌طور قرضی به استقلال پیوست و حتی پس از احیا‌شدن هم باشگاه اماراتی مهدی را نپذیرفت. در هر صورت تقارن جام‌جهانی با دوران افت قائدی و نیز تغییر در کادرفنی تیم ملی موجب شد این بازیکن جایی در فهرست نهایی یوزها نداشته باشد. اسکوچیچ رفت و کارلوس کی‌روش روی نام قائدی خط قرمز کشید. او جام‌جهانی را که رویای هر بازیکنی است، در خانه نگاه کرد تا اینکه به استقلال پیوست و دوباره به دوران اوجش برگشت.

مرا ببین امیر!

بعد از جام‌جهانی، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شد و با توجه به سابقه حضورش در استقلال، انتظار می‌رفت نگاه مهربانانه‌ای به قائدی داشته باشد. اتفاقی که رخ داد اما دقیقا برعکس بود. درحالی‌که از اواخر سال گذشته خورشیدی شاهد ظهور بهترین نسخه از قائدی بودیم، قلعه‌نویی در اردوی فروردین این بازیکن را به تیم ملی دعوت نکرد. این تلنگر مهدی را جری‌تر کرد؛ به‌طوری که ستاره بوشهری تا یک‌قدمی آقای گلی در فصل گذشته پیش رفت و نهایتا برای کادر فنی تیم ملی چاره‌ای جز دعوت از این بازیکن برای اردوی خرداد و تورنمنت کافا نماند. امروز هم که قائدی به الاتحاد کلبا پیوسته و فعلا در مسابقات دوستانه درخشش قابل‌توجهی داشته است. ستاره ایرانی در 2بازی تدارکاتی آخر تیمش 5گل به ثمر رسانده است.

رقبای گردن‌کلفت

مسیری که قائدی در حال پیمودن آن است به‌احتمال فراوان به فهرست نهایی تیم ملی در جام‌ملت‌های آسیا می‌رسد اما مهدی برای فیکس‌شدن، کار بسیار سختی دارد. او باید با یک فوج از وینگرها و فورواردهای گردن‌کلفت ایرانی رقابت کند؛ از مهدی طارمی و سردار آزمون و علیرضا جهانبخش تا علی قلی‌زاده و مهدی ترابی و ‌اللهیار صیادمنش. این یک جنگ است؛ یک جنگ سخت که برای پیروزی در آن باید 200درصد توانتان را بگذارید.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها