استقلال یک پلی میکر و یک مدافع میانی قلدراحتیاج دارد
89987
مهابادی: انتخاب بازیکن وظیفه نکونام است نه مدیرعامل باشگاه
26 مرداد 1402 14:54
 آرش جعفری -  مدافع ملی پوش سابق استقلال عقیده دارد، این تیم نباید امتیازات خانگی را از دست دهد چون امتیاز کامل خانگی  قدم بلندی برای قهرمانی است.  

روزنامه گل

آرش جعفری - مدافع ملی پوش سابق استقلال عقیده دارد، این تیم نباید امتیازات خانگی را از دست دهد چون امتیاز کامل خانگی قدم بلندی برای قهرمانی است.

داوود مهابادی مدافع ملی پوش سابق استقلال ابتدا با اشاره به بازی این یم مقابل نفت ابادان و شروع خوب استقلالی ها در لیگ بیست و سوم گفت: استقلال برد خوبی مقابل نفت آبادان به دست آورد و باید بگویم در گرمای آبادان نتیجه خوبی گرفت و مطمئناً این برد از لحاظ روحی و روانی به بازیکنان این تیم کمک خواهد کرد و روحیه آنها را برای ادامه بازی‌ها بالاتر خواهد برد. البته نباید غافل شویم که صنعت نفت تیم آماده‌ای نبود و شرایط ایده‌آلی نداشت. به نظر من شکست دادن نفت آبادان در آبادان نباید باعث غرور بازیکنان شود. اما درکل باید بگویم این ۳ امتیاز در ادامه راه خیلی به تیم کمک خواهد کرد.

مهابادی در ادامه با اشاره به مسائل فنی بازی در همین خصوص گفت: بازی بسیار تاکتیکی بود و از لحاظ فنی استقلال بسیار بهتر از نفت آبادان بود. استقلال روی نقاط ضعف صنعت کار کرده بود و به خوبی از عمق دفاع نفت آبادان استفاده کرد. اما در عین حال در دیدار با نفت آبادان آنچه که به چشم آمد ناهماهنگی بین دروازه‌بان و مدافعان میانی بود که قطعاً کادر فنی برای رفع این مشکل تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد. من عقیده دارم استقلال هنوز در دفاع میانی کمی لنگ می زند و نکونام باید بر روی این موضوع بیشتر کار کند. شما دیدید مرادمند بر روی یک توپ سرعتی در عمق جاماند و مجبور شد خطا کند و اینکه خیلی خوش شانس بود که بازیکن دیگری در کنارش بود تا اخراج نشود. بنابراین استقلالی ها باید بر روی عمق دفاعه بیشتر کار کنند.

داوود مهابادی در ادامه درباره شرایط استقلال در نقل و انتقالات پیش فصل و لیستی که جدیدا از نکونام منتشر شده گفت: متاسفانه بیشتر لیستی که نکونام به باشگاه ارائه کرده بود جذب نشدند ودر مقابل بیشتر بازیکن جوان و گمنام جذب تیم شدند. استقلال هر سال در همه زمینه‌ها تغییرات زیادی دارد. از مدیرعامل و هیات مدیره گرفته تا بازیکن و این برای استقلال خوب نیست . استقلالی ها تا می‌خواهند هماهنگ شوند باید دوباره از نو شروع کنند. حال با تمام این اوصاف اعتقاد دارم استقلال باید رد چند پست مثل مهاجم ونیز یک هافبک پلی میکر و نیز یک دفاع میانی قلدر و بازی ساز جذب کند.

داوود مهابادی در ادامه در مورد عملکرد خط دفاعی استقلال در بازی نخست گفت: در مجموع خط دفاعی بد نبود اما تیم نفت آبادان هم فشاری نیاورد. هر چقدر درخط دفاع میانی متوسط بودیم و خوب کار نکردیم برعکس دو دفاع کناری تیم، بسیار خوب کار کردند. درواقع هم در دفاع خوب بودند و هم در حمله. جلالی در چپ عالی بود و در راست هم صاح حردانی خوب کار کرد و یک گل هم زد.

مدافع سابق تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد جواد نکونام در بازی اول گفت: ببینید با یک بازی نمی توان عملکرد یک مربی را ارزیابی کرد. جواد نکونام مربی خوبی است و در این سال ها در فولاد و نساجی خوب کار کرده است. اما کارکردن در استقلال با همه تیم ها فرق می کند. هواداران از سرمربی تیم استقلال نتیجه و قهرمانی می خواهند و همین فشار کار را برای هر مربی زیاد می کند. اما در مورد بازی اول باید بگویم نکونام در بازی مقابل نفت آبادان باهوش عمل کرد و با توجه به بازیکنانی که داشت توانست بهترین ترکیب را در زمین قرار دهد و بهترین نتیجه را بگیرد. نکونام زمانی که متوجه شد فعلا باید با همین بضاعت در مسابقات ظاهر شود از داشته‌هایش بهترین استفاده را برد و توانست بهترین عملکرد را داشته باشد. امیدورام این روند استقلال ادامه داشته باشد.

مهابادی در ادامه در مورد اضافه شدن مهدی هاشمی نسب به کادر فنی استقلال گفت: حضورهاشمی نسب در کنار جواد نکونام می‌تواند با اتفاقات خوبی برای استقلال همراه باشد. حضور هاشمی‌نسب در حفظ آرامش آبی پوشان در بازی‌های مهم با تاثیرات مثبتی همراه خواهد بود. او یک وزنه در استقلال به حساب می آید و هواداران هم او را دوست دارند.

مهابادی خصوص اینکه گفته می شود میان علی خطیر مدیر عامل باشگاه استقلال و جواد نکونام اختلاف نظر وجود دار و این موضوع بیشتر بر سر جذب بازیکن است گفت: امیدوارم این صحبت‌ها که در رسانه‌ها مطرح می‌شود صحت نداشته باشد، چون اختلاف سرمربی و مدیرعامل به شدت به استقلال ضربه خواهد زد. این موضوع در گذشته هم باعث شد تا تیم استقلال ضرر کند. اما اینکه می گویید موضوع بر سر جذب بازیکن است باید بگویم این مربی است که بازیکن را انتخاب میکند نه مدیرعمل برای همین مدیر عامل باید طبق درخواست سرمربی بازیکن هایی را که می خواهد بگیرد در غیر این صورت این کار اشتباه است.

داوود مهابادی در ادامه در خصوص بازی امروز استقلال با ملوان در ورزشگاه آزادی گفت: بازی سختی است اما با توجه به اینکه اولین‌ بازی خانگی استقلال در فصل جاری است آبی‌ها باید به دنبال پیروزی باشند. با توجه به بازسازی ورزشگاه آزادی، این دیدار بدون تماشاگر برگزار خواهد شد و این اتفاق به سود ملوان و به ضرر استقلال خواهد بود ولی شاگردان نکونام باید گام اول را در بازی‌های خانگی با قدرت بردارند. 3 امتیاز بازی های خانگی بسیار مهم هستند و قدم بلندی برای قهرمانی به شمار می روند. امیدوارم موضوع تماشاگران هم هرچه زودتر حل شود واقعا این برای فوتبال ما زشت است که هواداران در ورزشگاه نباشند.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها