شاگردان یحیی با استفاده درست از لحظه‌ها برنده می‌شوند
89938
پیوس: شهاب جوهر این را دارد تا مهاجم اول پرسپولیس شود
25 مرداد 1402 13:46
آرش جعفری - مهاجم ملی‌پوش سابق پرسپولیس که بر سر تمرین این تیم حاضرشده بود عقیده دارد این تیم در تبریز می‌تواند تراکتور را شکست دهد.

روزنامه گل

فرشاد پیوس می‌گوید پرسپولیس تیم خوبی دارد و بازیکنان از انگیزه و روحیه خوبی برخوردارند. پیوس عقیده دارد بازی‌های تراکتور و پرسپولیس همیشه جذاب بوده و این بار هم جذاب و دیدنی خواهد بود.

فرشاد آقای گل می‌گوید خط دفاع و دروازه نقطه برتری پرسپولیس است و این تیم می‌تواند با استفاده از تجربه بازیکنانش تراکتور را در تبریز شکست دهد و از همین ابتدا در کورس قهرمانی قرار بگیرد.

پرسپولیس هفته دوم باید به تبریز برود با تراکتور بازی کند این بازی را چطور می‌بینید ؟

من فکر می‌کنم بازی خوبی را شاهد باشیم. تراکتور تیم خوبی دارد و از سوی دیگر در هفته اول مقابل سپاهان باخته و برای همین می‌خواهد در خانه نتیجه را جبران کند. لذا با توجه به این موضوع باید بگویم پرسپولیس کار سختی در تبریز دارد. البته یحیی به‌خوبی می‌داند تیمش برای این بازی چگونه آماده کند و به زمین بفرستد تا نتیجه مطلوب بگیرد. همان‌قدر که تراکتور در این بازی به پیروزی نیاز دارد پرسپولیس هم به پیروزی نیاز دارد تا از کورس مدعیان عقب نماند. حال با توجه به اینکه دو تیم در این بازی پیروزی می‌خواهند بازی قشنگی را شاهد خواهیم بود.

نقطه قوت دوتیم را در چه پست‌هایی می‌بینید و چه برتری‌هایی به یکدیگر دارند؟

هر دوتیم بازیکنان خوبی دارند که هم جوان هستند و هم باتجربه و برای همین استفاده درست از لحظه‌ها سرنوشت بازی را تعیین می‌کند. پرسپولیس در خط دفاع و دروازه برتری محسوسی به تراکتور دارد . البته تراکتور هم بازیکنان خوبی در دفاع دارد که قبلاً در پرسپولیس بازی کردند ولی درعین‌حال خط دفاع پرسپولیس صلابت بیشتری دارد. هر دوتیم هافبک‌های بسیار خوبی دارند . تراکتور بهترین پاسور لیگ را دارد اما بازیکنان خط هافبک پرسپولیس هم ملی‌پوش هستند و یا سابقه بازی در تیم ملی رادارند. ترابی ، امیری، سروش رفیعی، سرلک و صادقی همه بازیکنان هجومی و باتجربه‌ای هستند که هر تیم آرزو دارد یکی از آن‌ها را داشته باشد. اما در خط حمله پرسپولیس به‌خوبی خط هافبک و دفاع نیست.

صحبت از خط حمله شد شهاب زاهدی را چطور می‌بینید و اینکه برای رفع مشکل پرسپولیس در خط حمله چه پیشنهادی دارید ؟

شهاب بازیکن خوبی است. او در اوج جوانی فوتبالش را در اروپا دنبال کرده و الان باتجربه به ایران برگشته است. من فکر می‌کنم نباید او را با یک بازی ارزیابی کرد. حداقل باید 4 الی 5 بازی بگذرد تا درباره او حرف بزنیم. اما او فوتبالیست خوبی است و جوهر این را دارد که به مهاجم اول پرسپولیس تبدیل شود. من عقیده دارم بعد از زدن گل اول او بهتر می‌شود و درواقع بار روانی از روی دوشش برداشته می‌شود. اما در مورد خط حمله پرسپولیس باید بگویم ما به یک مهاجم شش‌دانگ احتیاج داریم. باید یک مهاجم مثل لوکادیا که دروازه را خوب می‌شناسد و به‌قول‌معروف تمام‌کننده است جذب کنیم. پرسپولیس امسال باید در آسیا و ل جام حذفی هم به میدان برود برای همین به یک مهاجم خوب تمام‌کننده نیاز داریم.

مهدی عبدی نمی‌تواند آن تمام‌کننده باشد؟

مهدی بازیکن خوبی است. در فضا خوب جاگیری می‌کند و علاوه بر بازی با پا ضربه‌های سر خوبی هم می‌زند. اما او در این دو فصل نشان داده نوسان زیادی دارد. مهدی عبدی اگر می‌خواهد به یک مهاجم خوب و تمام‌کننده قهار تبدیل شود باید این نوسان را از بین ببرد و بر روی یک نوار مثبت حرکت کند. من قبول دارم یک مهاجم نمی‌تواند همیشه خوب باشد اما نهایت یک بازی یا و بازی افت می‌کند اما همان‌طور که گفتم عبدی نوسان زیادی دارد و باید این نوسان را از بین ببرد.

شما قبل از بازی با تراکتور به تمرین پرسپولیس رفتید در این خصوص صحبت کنید؟

بله سر تمرین حاضر شدم و با یحیی و افشین پیروانی و سایر بچه‌ها صحبت کردم. خوشبختانه همه سرحال و آماده بازی با تراکتور بودند. روحیه خوبی داشتند و انگیزه در بچه‌ها موج می‌زد. من شرایط پرسپولیس را خوب دیدم و امیدوارم در بازی هم همین‌طور باشند.

با توجه به این شادابی و روحیه‌ای که از بازیکنان دیدید فکر می‌کنید تراکتور را در تبریز شکست دهند؟

چراکه نه. پرسپولیس تیم خیلی خوبی دارد. پرسپولیس سابقه بردن تراکتور در تبریز را دارد و برای همین می‌تواند امروز در تبریز این تیم را شکست دهد و با پیروزی به تهران برگردد.

پیش‌بینی شما از نتیجه این بازی چیست ؟

فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما پرسپولیس با اختلاف یک گل می‌تواند برنده شود.

از تیم سپیدرود بگویید می‌توانید این تیم را دوباره به لیگ دسته یک برگردانید ؟

سپیدرود تیم ریشه‌داری است که هواداران بسیار خون گرم و پر شوری دارد. از این هفته قرار است تمرینات را شروع کنیم. باشگاه یک مالک جوان ورزشکار ورزش دوست دارد . همین یک امتیاز مثبت و ویژه به‌حساب می‌آید. سپیدرود نه‌تنها پتانسیل صعود به لیگ یک بلکه می‌تواند به لیگ برتر هم صعود کند. من روزهای خوبی را قبلاً در این تیم سپس کردم شناخت خوبی نسبت به این تیم دارم و می‌خواهم که روزهای خوب را دوباره در رشت و تیم سپیدرود رقم بزنم تا دل هواداران این تیم شاد شود.

#فرشاد پیوس #پرسپولیس #پیشکسوت پرسپولیس #آرش جعفری #شهاب زاهدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها