89902
سقوط زوهنگام یک قهرمان
24 مرداد 1402 21:20
نیمار در آستانه حضور در الهلال عربستان است. 

روزنامه گل

مصطفی پیچکا- اگر اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد نیمار که تا تابستان 2027 با پاری سن ژرمن قرارداد دارد، به زودی با ترک این تیم راهی الهلال می شود. درواقع پس از چندین فصل نه چندان درخشان در پاری سن ژرمن و قرار گرفتن در فهرست مازاد، نیمار در نهایت تصمیم گرفت این فصل از این تیم جدا شود و مقصد قریب الوقوع او هم به الهلال عربستان خواهد بود. این سرنوشت ستاره‌ای است که کمتر از یک دهه قبل جانشین بالقوه لیونل مسی و کریستانو رونالدو بود و حالا در سن 31 سالگی برای ادامه دوران حرفه‌ای خود راهی خاورمیانه می‌شود.
تنها یک پیشنهاد چشمگیر
پیش از نشان دادن چراغ سبز به الهلال، نمایندگان نیمار او را به بسیاری از تیم‌های مطرح اروپایی مانند بایرن مونیخ، چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد و رئال مادرید پیشنهاد دادند اما هیچ یک از آن‌ها حاضر به جذب ستاره برزیلی نشدند. دستمزد بالای نیمار و مبلغ درخواستی هنگفت پاری سن ژرمن در کنار حواشی و مصدومیت های همیشگی این بازیکن، از دلایل اصلی این اتفاق بودند. البته که مدیران بارسلونا بجز مسائل مالی مشکلی با همکاری مجدد با نیمار نداشتند ولی ژاوی با خرید او مخالفت کرد. اما با وجود نداشتن پیشنهاد قابل اعتنا هم راضی شدن نیمار به این انتقال به همین سادگی ها نبوده است. مسئولان الهلال عربستان برای این که ستاره برزیلی را راضی به قرارداد دو ساله کنند حاضر شده اند پاداش های ویژه ای به او پرداخت کنند و دستمزد سالانه 120 میلیون یورویی فقط یکی از این پاداش هاست. به همراه این دستمزد نجومی این باشگاه یک هواپیمای اختصاصی در اختیار نیمار گذاشته است. محل اقامتی بسیار مجلل به همراه کلی خدم و حشم در اختیار نیمار قرار می گیرد و پاداش 80 هزار یورویی برای هر بازی که با برد تمام شود نیز به او پرداخت خواهد شد. علاوه بر تمام این ها، هر استوری یا پستی که نیمار در مورد کشور عربستان سعودی منتشر کند، 500 هزار یورو به او پرداخت می شود. همچنین طبق توافق بین دو باشگاه، مبلغ 90 میلیون یورو به علاوه پاداش نیز نصیب پاری‌سن‌ژرمن می‌شود تا هم باشگاه و هم بازیکن از لحاظ مالی برای این انتقال اغناء شوند.
همچنان امیدوار به بازگشت
وینگر برزیلی در روزهای اخیر تلاش زیادی کرد تا دوباره پیراهن باشگاه سابقش یعنی بارسلونا بر تن کند؛ اما همانطور که گفته شد بلوگرانا به دلایل مختلفی از جمله هزینه زیاد انتقال او و همچنین تردید ژاوی نسبت به برهم ریخته شدن نظم رختکن تیمش و نامتعادل شدن آن، گامی برای به خدمت گرفتن همبازی سابق خود بر نداشت تا نیمار برای اضافه شدن به جمع سعودی ها آماده شود. با این حال او دوباره برای بازگشت به بارسلونا تلاش خواهد کرد. نیمار قصد دارد پس از اتمام قرارداد 2 ساله اش با الهلال عربستان، تابستان 2025 و در 33 سالگی برای انتقالی رایگان به بارسلونا تلاش کند. ستاره برزیلی می خواهد با بازگشت دوباره به فوتبال اروپا، برای حضور در جام جهانی 2026 که به احتمال فراوان آخرین فرصت او با تیم ملی برزیل در این تورنمنت خواهد بود آماده شود.
دلیل اصلی جدایی
با وجود عدم موفقیت نیمار در پاریس و حواشی فراوان، وینگر برزیلی اعتقاد دارد که دلایل دیگری او را به درهای به سمت درهای خروج از پاری سن ژرمن کشانده‌اند. نیمار با لایک کردن یک پست در اینستاگرام، تأیید کرد که یکی از شروط بازگشت کیلیان ام باپه به تمرینات پی‌اس‌جی، خروج ستاره برزیلی از پاریس بوده است. در کپشن این پست که در واقع بازنشر یک خبر از نشریه اکیپ است نوشته شده: «تابستان گذشته و پس از اتفاقات رخ داده، کیلیان ام باپه به طور قاطع به پاری سن ژرمن اطلاع داد که دیگر نمی‌خواهد در پی‌اس‌جی با نیمار هم‌تیمی باشد. حال و در شروع فصل جدید در یک روز خبر پیوستن نیمار به الهلال به گوش می‌رسد و ام باپه بسیار خوشحال از شنیدن این خبر به تمرینات پاری سن ژرمن بازمی‌گردد!»


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها