شهاب ذاتا وینگر است او مکمل تمام کننده می خواهد
89882
شاه محمدی: پرسپولیس در تبریز بازهم برنده خواهد شد
24 مرداد 1402 15:05
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد بازی با آلومینیوم نشان داد که این تیم به یک مهاجم خوب و گلزن که چهارچوب شناس باشد نیاز دارد.

روزنامه گل

جمشید شاه محمدی در خصوص نخستین بازی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم مقابل آلومینیوم که با پیروزی یک بر صفرشاگردان یحیی همراه بود، گفت: بازی بدی نبود. پرسپولیس دقایقی خوب بود و دقایقی هم دوراز انظار بازی کرد. البته اولین بازی فصل همیشه برای همه تیم‌ها سخت است چون به تازگی فصل بدنسازی و تمرینات پیش‌فصل را پشت سر گذاشته‌اند. اکثر تیم‌ها از آمادگی صددرصد به دور هستند و شناخت خیلی زیادی از هم ندارند. از سوی دیگر باید بگویم آلومینیوم برای کسب یک امتیاز به تهران آمده بود و هم اینکه مجتبی حسنی به خوبی یحیی و اندیشه هایش را می شناسد. اما اتفاق خوبی که برای پرسپولیس رقم خورد این بود که خیلی زود به گل رسید و بعد از آن هم توانست آن را حفظ کند و 3 امتیاز بازی نخست خود به دست بیاورد. این سه امتیاز اهمیت زیادی داشت و در ادامه فصل قطعاً کمک خیلی زیادی به پرسپولیس خواهد کرد.

شاه محمدی در ادامه درباره این موضوع که پرسپولیس با فقط با یک گل حریفش را شکست داد ولی سایر مدعیان مثل سپاهان، استقلالو گل گهر با پیروزی‌های پرگل به کار خود ردروز اول پایان دادند، گفت: ابتئا باید بگویم در نخستین بازی لیگ که شروع کار است مهم 3 امتیاز بازی است. چون بازی اول شرایط روحی روانی خاص خودش را دارد. اما در ادامه باید بگویم چیزی که واضح و مبرهن است این است که پرسپولیس نیاز مبرمی به مهاجم دارد. من فصل گذشته هم گفتم الان هم باز تاکیدمی کنم پرسپولیس به مهاجم تراز اول و چهارچوب شناس احتیاج دارد. فصل گذشته هم از این بایت خیلی ضربه خوردیم. البته یحیی هم همیشه در مصاحبه‌هایش گفته که پرسپولیس به یک مهاجم گلزن احتیاج دارد.

شاه محمدی در ادامه به کار سخت پرسپولیس در آسیا اشاره کردو گفت: بیینید شاید فکر کنیم پرسپولیس در لیگ خیلی کار سختی نداشته باشد که دارد، اما با گلزنی سایر بازیکنان مثل ترابی ، امیری ، عمری و حتی مدافعان که فصل گذشته زیاد گل زدند ، مشکل گلزنی تیم برطرف می‌شود، اما کار سخت شاگردان گل محمدی در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس با این ترکیب کار سختی برای تقابل با حریفان آسیایی و به ویژه تیم‌های عربستانی خواهد داشت. به طور حتم بازیکنانی مثل پریرا و یا دیاباته که ‌فصل گذشته برای پرسپولیس بازی کردند به درد نمی‌خورد لذاباید مهاجمی جذب شود که چهارچوب‌شناس باشد و از تک موقعیت‌ها بهترین استفاده را ببرد. پرسپولیس برای جذب مهاجم خوب و گلزن خارجی تنها یک انتخاب دارد، بنابراین باید بهترین انتخاب را انجام دهد تا بعدها به مشکل نخورد.

جمشید شاه محمدی در ادامه درخصوص رقیبان احتمالی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا که بهترین بازیکنان خارجی را جذب کرده اند و متاسفانه پرسپولیس و سایر تیم های ایرانی نمی توانند چنین بازیکنانی راجذب کنند گفت: کره و ژاپن از چند سال پیش در این زمینه پیش قدم شدند و شما الان می بینید فوتبالشان پیشرفت کرده است. حالاعرب های حاشیه خلیج فارس جای پای آن ها گذاشته اند ابتدا امارات و قطر و حالا عربستانی‌ها که برای ارتقای فوتبال‌شان از جذب رونالدو شروع کردند و بعد از بازیکنان بزرگ دیگری مانند کانته، بنزما و چندین بازیکن دیگر به 4 تیم بزرگ این کشور پیوستند. حضور این بازیکنان علاوه بر جنبه تبلیغاتی که برای کشور عربستان دارد، به پیشرفت فوتبال و بالارفتن سطح فنی جوانان و بازیکنان فوتبال این کشور کمک می‌کند. قطعاً ما نمی‌توانیم در این زمینه با آنها رقابت کنیم چون نمی‌توانیم به میزان آن ها پول خرج کنیم.

مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس درادامه در خصوص عملکرد شهاب زاهدی گفت: شهاب در امید ها شاگر خودم بود . بازی او را به خوبی می شناسم. باید به شهاب زاهدی زمان داد، او نباید ذهنش را درگیر مسائلی غیر از فوتبال و گلزنی برای پرسپولیس کند. زاهدی فشار از رویش برداشته شود اولین گلش را خواهد زند و به قول معروف راه می‌افتد. او اگر آرامشش را حفظ کند می‌تواند گل‌های زیادی برای پرسپولیس به ثمر برساند. البته باید این را هم بگویم شهاب بیشتر یک وینگر است تا مهاجم نوک و تمام کنند برای همین باید یک مهاجم نوک به عنوان مکمل درکنارش قراربگیرد.

جمشید شاه محمدی در ادامه در مورد نبود تماشاگران گفت: این برای فوتبال ما خیلی زشت است. به عقیده من نکته منفی بازی اول پرسپولیس غیبت هواداران بود. حضور تماشاگران باعث بالا رفتن انگیزه و انرژی بازیکنان می‌شود و امیدوارم مشکلات ورزشگاه آزادی هرچه زودتر برطرف شود. یک نکته را نباید فراموش کنیم، پرسپولیس این فصل در لیگ قهرمانان حضور دارد و به لحاظ جذب بازیکن و میزبانی سرخپوشان در آسیا باید این تیم را حمایت کرد. نمی‌توان انتظار داشت که پرسپولیس در ورزشگاه خالی مقابل حریفان آسیایی‌اش بازی کند، چون در لیگ قهرمانان بیش از هر چیزی به حمایت هوادارانش نیاز دارد.

شاه محمدی در ادامه در مورد بازی پرسپولیس مقابل تراکتور هم گفت: بازی سختی است. تراکتور در بازی اول در اصفهان شکست خورده است. این تیم خیلی پول خرج کرده و می خواهد نتیجه بگیرد. از بد قرعه این تیم اول با سپاهان و حالا باید با پرسپولیس بازی کند. همین کار یحیی و شاگردانش را سخت می کند. من اعتقاد دارم اگر پرسپولیسی ها اول گل نخوردند می توانند در طول بازی به گل برسند و بادست پر به تهران برگردند. پرسپولیس این توان را دارد که در تبریز از سد تراکتور بگذرد. فصل پیش هم این تیم را در تبریز شکست داد بنابراین بازهم می تواند.

#جمشید شاه محمدی #پرسپولیس #پیشکسوت پرسپولیس #آرش جعفری #شهاب زاهدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها