با این حجم از مشکلات واقعا کار سختی امسال برای قهرمانی داریم
89856
بابایی: آقاجواد مردانگی کرد در این شرایط به استقلال آمد
24 مرداد 1402 07:15
تیم جواد نکونام در اولین گام با مشکلات خاصی که این تیم داشت توانست کار را با برد در آبادان شروع کند و یک سه امتیاز شیرین را از شاگردان ویسی گرفته و به تهران برگردد.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - تیم جواد نکونام در اولین گام با مشکلات خاصی که این تیم داشت توانست کار را با برد در آبادان شروع کند و یک سه امتیاز شیرین را از شاگردان ویسی گرفته و به تهران برگردد. پیمان بابایی، مهاجم استقلال در گفت و گو با روزنامه گل درخصوص شرایط تیم نکونام گفت که اگر قرار است توقع مدعی بودن و قهرمانی از این تیم داشته باشیم لازم است مشکلات این تیم حل و مورد حمایت قرار بگیرد.

* استقلال با شرایط خاصی برای لیگ امسال استارت زد اما با جواد نکونام یک سه امتیاز شیرین با چاشنی گل‌های زیاد در آبادان به دست آورد.

واقعا شرایط برای این بازی آن هم در گرمای آبادان کار را برای هر دو تیم و به خصوص استقلال سخت کرده بود. خدا را شکر از همان ابتدای بازی برای این مسابقه با توجه به تفکرات کادر فنی برنامه داشتیم و به بهترین شکل توانستیم کار را در آبادان به نفع خودمان رقم بزنیم و با کسب سه امتیاز در اولین گام به خانه برگردیم.

بعد از بازی جواد نکونام در مصاحبه‌ای گفت باید سرتاپای بازیکنان استقلال را طلا گرفت. این چقدر به شما انرژی می‌دهد؟ در مصاحبه قبل از آن هم گفته بود بازیکنان استقلال مظلوم‌ترین بازیکنان لیگ برتر هستند.

آقا جواد واقعا بامعرفت است و تمام وجودش را برای تیم گذاشته. من باید واقعیت‌ها را بگویم. در همین مدت کمی که کنار تیم بوده از همه زودتر آمده و آخرین نفر رفته. وقتی بازیکن می بینید آقا جواد از جان مایه گذاشته، تلاشش را دو چندان می‌کند. ایشان همه جوره پشت تیم و بازیکنان است. برای حق ما می جنگد. قرار است تمام تمرکز ما روی مسایل فنی، تمرین و بازی‌ها باشد. او حتی خودش را سپر کرده تا بازیکن آسیب نبیند. امیدوارم این اتحاد ما قوی تر شود. چون حرف اتحاد شد یک نکته بگویم. در سال‌های گذشته ما به خاطر اختلاف نظر خیلی ضربه خورده‌ایم. من امسال دیدم که چقدر همه یکدل و متحد شده‌اند. یکی از رموز موفقیت ایجاد اتحاد بین خانواده استقلال است که امیدوارم به ثبات ختم شود. این بی ثباتی به استقلال لطمه زده است. هواداران استقلال خیلی در این سال‌ها اذیت شدند. الان زمان اتحاد است تا بتوانیم به ثباتی که نیاز است برسیم. باید به تیم فرصت داد تا انشالله بتوانیم نتایجی که هوادار می خواهد به دست بیاوریم.

در خبرها داشتیم که آقای نکونام با وجود برد مقابل صنعت زیاد خوشحال نبوده چراکه همچنان از کمبود بازیکن نگران است.

ببینید ما لیگی فرسایشی داریم. 30 بازی انجام می دهیم. در جام حذفی هم مسابقات سخت و حساسی داریم که گاهی اندازه دو سه بازی به تیم فشار می آورد چون حذفی است. قطعا تیمی که می خواهد در جام های مختلف موفق باشد باید نیمکت خوبی هم داشته باشد. استقلال در بازی اول صنعت را برد ولی بازی با تیم های بزرگتر فرق می‌کند. قطعا آقا جواد به آن روزها فکر می‌کند و نگران شده. نگرانی هواداران نگرانی او هم هست. انشالله که کم و کسری های تیم برطرف شود و استقلال با قدرت در لیگ ادامه دهد.

*شاید هم خوش شانس هم بودید که در اولین گام جلوی نفت آبادان قرار گرفتید که با ویسی تیم تازه ای را امسال روانه میدان کرده و هماهنگی کمتری داشتند.

به هیچ وجه این طور نیست! بازی همیشه مقابل صنعت نفت در آبادان سخت است و در این بازی هم کار آسانی برای تقابل با این تیم نداشتیم. به هرحال بازی در خانه نفت آبادان بود با آن گرمای زیاد که می توانست یک فاکتور مثبت برای حریف باشد. اما خدا را شکر با تلاش بچه ها و کادرفنی در اولین گام توانستیم به برد برسیم و دل هواداران را شاد کنیم. در ضمن در لیگ برتر حریف آسانی وجود ندارد. ما امسال به نام تیم‌ها نگاه نمی کنیم و همانطور که آقای نکونام گفته تک تک بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارد.

*شروع این فصل با جواد نکونام را چقدر متفاوت با ساپینتو می بینی و اینکه به نظرت استقلال جواد نکونام که در سخت ترین شرایط هدایت این تیم را برعهده گرفت، می تواند موفق عمل کند و این صدرنشینی در هفته نخست را ادامه دهد؟

به نظرم با شرایطی که در این مدت از استقلال شاهد هستید، حضور آقاجواد یک اتفاق خوب برای بازیکنان و هواداران بود. اوضاع قطعا آن طور که آقاجواد می خواهد نیست و بارها این موارد را با هواداران در میان گذاشتند اما باور کنید او با این همه سختی مردانگی کرد و به استقلال آمد و روحیه او با این همه مشکل در تمرینات به شکلی است که تنها به قهرمانی فکر می کند و این روحیه او به ما انگیزه می دهد. اگر این استقلال و در راس آن سرمربی تیم کاملا مورد حمایت باشد و فرصت کافی از سوی باشگاه و هواداران به او داده شود تا تفکرات خودش را به خوبی در این تیم اجرایی کند. همان طور که قبلا هم خیلی ها گفتند رمز موفق بودن این استقلال حمایت و پشتیبانی از سوی مدیران باشگاه است تا بتوانیم اقتدار خودمان را به بهترین شکل نشان دهیم.

*تو دومین سال حضورت در استقلال را سپری می کنی و به نظرت دلیل وجود این همه مشکل در این تیم چست؟ واقعا موضوع تبعیض که مدام حرف ان در میان است را عاملی مهم بدانیم یا سوء مدیریت که این وضعیت را برای این تیم پرطرفدار به وجود آورده است؟

در وهله اول خوشحالم که برای دومین بار لباس پرافتخار استقلال را برتن دارم و امیدوارم بتوانیم امسال به بهترین شکل در خدمت این تیم محبوب باشم. به نظرم مشکلات استقلال را باید جمعی از اتفاقات افتاده در این تیم دانست که باعث شده پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا با این وضعیت دست و پنجه نرم کند. جدا از برخی مشکلات از جمله داوری ها و عدم نگاه یکسان، مهمترین عامل که نتوانسته استقلال را به اهداف خودش برساند، سوء مدیریت در چند سال اخیر در این تیم بوده و انتخاب هایی که به جای کمک به این تیم فقط ترمز آن را کشیدند. واقعا رقم خوردن این اتفاقات برای استقلال باید باعث خجالت افرادی باشد که برای کمک آمدند اما عملکردشان تنها منجر به خسران برای این باشگاه پرطرفدار شد.

*شرایط خودت را در این فصل چطور می بینی و گویا قرار است وینگر بازی کنی در صورتی که در اوایل فصل شنیده شد جواد نکونام روی تو به عنوان پست مهاجم حساب باز کرده است؟

در ابتدای بگویم که مهمترین هدف برای من این است که بتوانم به بهترین شکل در خدمت کادرفنی باشم و برنامه های سرمربی را در مقطعی که در زمین هستم پیاده کنم. یکی از فاکتورهای مثبت کاری آقاجواد این است که بازیکنان را تک بعدی ندیده و براساس شرایط هر بازی روی توانایی های بازیکنان حساب باز کرده و برای آنها ماموریت در نظر می گیرد. حالا اگر قرار باشد من مهاجم باشم یا وینگر، قطعا طبق نظر ایشان است که برای هر بازی برای بازیکن برنامه خاصی دارند.

*خودت با کدام راحت تر هستی؟

در هر دو پست قابلیت بازی کردن دارم و مشکلی ندارم...

اما به هرحال این فصل هواداران در پیش از شروع فصل و به خصوص فضای مجازی روی حضورت تو به عنوان مهاجم و گلزنی حساب ویژه ای باز کرده اند. این مساله کار تو را سخت نمی کند؟

ببینید وقتی یک تیم گل می زند یا گل می خورد از نظر من یک کار تیمی و جمعی بوده است. مهمترین هدف هر بازیکن این است که در خدمت تیم باشد تا به هدف آن یعنی بردن و کسب سه امتیاز دست پیدا کند. هرچند که گل زدن در هر تیمی به خصوص استقلال لذت بخش است. با این حال مهاجم بازی نکنم هم خیالتان راحت؛ فرصت گیرم بیاید گل می زنم و شادی گل ویژه ای هم امسال خواهم داشت.

و اینکه بعد از برگزاری هفته نخست چقدر امیدوار بودن به ماندن استقلال در جمع این مدعیان در ادامه لیگ هستی و کدام تیم ها از نظر تو می توانند به قهرمانی فکر کنند؟

در بالا هم به شما گفتم که اگر این استقلال را حمایت کنند و مشکلات آن را حل کنند می توانیم یکی از شانس‌ها باشیم ولی متاسفانه هنوز تیم کامل نشده. امسال متاسفانه یکسری مسائل در کنار مشکلات فعلی از جمله قوانین جدید حسابی دست و پای تیمی مثل استقلال را برای تقویت بسته است و امیدوارم فکری به حال این اتفاق بیفتد تا این تیم های پرطرفدار دچار ضرر نشوند. شرایط استقلال و مشکلات مالی آن که ماه هاست با آن باشگاه و بازیکنان دست و پنجه نرم می کنند قابل قیاس با برخی تیم ها نیست اما دیدید که چطور با قدرت در آبادان کار را استارت زدیم تا نشان دهیم شیر در هر حالتی شیر است. در ضمن اینکه هنوز برای قضاوت زود است و تازه هفته نخست است و هنوز نمی توان هیچ چیز را پیش بینی کرد و قضاوتی داشت.

#سیدیاسر رضوی #استقلال #جواد نکونام
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها