سه خطای محاسباتی هفته اول
89783
عجله نکنید لطفا!
23 مرداد 1402 10:48
مسابقات هفته اول لیگ برتر در حالی برگزار شد که ذهن عجول خیلی از ما طبق معمول برای نتیجه‌گیری‌های اساسی بی‌قراری می‌کند. بازار این قبیل تحلیل‌های شتاب‌زده بعد از مسابقات این هفته حسابی داغ بود و برخی طوری سخن می‌گفتند که انگار سرنوشت تیم‌ها تا آخر فصل مشخص شده است! با این حال ممکن است چنین عجله‌ای کار دست‌مان بدهد و دچار خطا شویم.  

روزنامه گل

مسابقات هفته اول لیگ برتر در حالی برگزار شد که ذهن عجول خیلی از ما طبق معمول برای نتیجه‌گیری‌های اساسی بی‌قراری می‌کند. بازار این قبیل تحلیل‌های شتاب‌زده بعد از مسابقات این هفته حسابی داغ بود و برخی طوری سخن می‌گفتند که انگار سرنوشت تیم‌ها تا آخر فصل مشخص شده است! با این حال ممکن است چنین عجله‌ای کار دست‌مان بدهد و دچار خطا شویم. مثلا بیایید چند ارزیابی کلی را که این چند روز زیاد تکرار شده، مرور کنیم.

تراکتور تیم خوبی نیست

بدترین شروع فصل برای تراکتور رقم خورد. تیم تبریزی در بازی بزرگ هفته برابر سپاهان با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و چنان نمایش بدی داشت که پاکو خمز هم بدون هیچ توضیحی آن را پذیرفت. او گفت تیم را خودش نبسته که این جمله بازتاب‌های زیادی داشت و خیلی‌ها نتیجه گرفتند بار تراکتور با این شرایط به مقصد نمی‌رسد. طبیعتا اما برای قضاوت خیلی زود است. تراکتور فعلا فقط یک بازی را باخته؛ همین. شکست در خانه این سپاهان پرستاره ممکن است برای هر تیمی در هر مقطعی از فصل اتفاق بیفتد، پس داستان عجیب و غریبی اتفاق نیفتاده. نکته کلیدی دیگر این است که تراکتور در فصل نقل‌وانتقالات تغییرات بسیار گسترده‌ای در فهرست نفراتش داشته و طبیعتا جفت‌وجور شدن این بازیکنان با هم، زمان زیادی طول خواهد کشید. تراکتور بازیکنان باکیفیت و سرمربی باتجربه‌ای دارد. باید به این تیم اعتماد کرد.

بدنسازی استقلال عالی است

آبی‌ها در هفته اول لیگ دست به‌کار بزرگی زدند و در گرمای سوزان آبادان، نفت را با 3گل شکست دادند. خب شرایط باشگاه طی هفته‌های گذشته طوری بود که کمتر کسی کسب چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کرد، اما این احتمال وجود دارد که موفقیت به‌دست آمده در گام نخست، یک خوش‌خیالی کاذب در مورد استقلال به‌وجود بیاورد و این تصور را ایجاد کند که تیم هیچ مشکلی ندارد. به‌عنوان مثال طی چند روز گذشته خیلی روی بدن آماده استقلالی‌ها مانور داده شد. حتی آرش رضاوند، هافبک استقلال و زننده نخستین گل فصل آبی‌پوشان هم در پایان مسابقه گفت: «بدن بازیکنان با حضور مربی اسپانیایی سرحال بود.» این در حالی است که مربیان اسپانیایی استقلال تازه 9روز پیش از بازی با نفت به تهران رسیدند و حتی اگر با خودشان چوب جادو آورده بودند هم طی یک هفته تمرین نمی‌توانستند معجزه کنند! به‌طور کلی در مورد فرم بدنی استقلال و حتی قدرت فنی و تاکتیکی آبی‌پوشان باید صبورتر بود. به علاوه نتیجه آبادان نباید باعث شود باشگاه دست از تلاش برای رفع مشکلات و تقویت تیم بردارد.

شهاب زاهدی به درد نمی‌خورد

حقیقت آن است که نمایش خط حمله پرسپولیس در بازی با آلومینیوم اراک اصلا چنگی به دل نزد. مخصوصا شهاب زاهدی که با سر و صدای فراوان به جمع سرخپوشان پیوست، در نخستین تجربه‌اش نتوانست عملکرد درخشانی داشته باشد. حالا انتقادها از او بالا گرفته و حتی خیلی‌ها خواهان نیمکت‌نشینی این بازیکن شده‌اند. این در حالی است که طبیعتا هیچ بازیکنی را با یک بازی رسمی نباید قضاوت کرد. پرسپولیس کلا در بازی با تیم اراکی در زمینه ایجاد موقعیت روز خوبی نداشت و توپ چندانی هم به زاهدی نرسید. بخش بزرگی از برنامه‌های هجومی فصل قبل سرخپوشان روی حرکات مهدی ترابی و وحید امیری پایه‌گذاری می‌شد که اگر این دو بازیکن به فرم ایده‌آل برسند، موقعیت بهتری برای درخشش زاهدی هم فراهم خواهد شد. کمی صبر کنید؛ اگر این مهاجم باز هم خوب نشد، می‌توان به نسخه‌های خشم‌آلود فعلی رجعت کرد!

#پرسپولیس #لیگ برتر
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها