الان وقت انتقاد از زاهدی نیست
89781
کرمانی‌مقدم: پرسپولیس امتیاز مهمی گرفت اما خوب بازی نکرد
23 مرداد 1402 10:44
هافبک ملی‌پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد الان وقت آنالیز کردن پرسپولیس نیست چون تازه شروع لیگ است.  

روزنامه گل

آرش جعفری - هافبک ملی‌پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد الان وقت آنالیز کردن پرسپولیس نیست چون تازه شروع لیگ است.مرتضی کرمانی‌مقدم که از نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم در هفته نخست راضی بود ، درباره پیروزی یک‌بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل تیم اراکی گفت: درمجموع بازی بدی نبود . پرسپولیس 3 امتیاز مهم و خوبی را کسب کرد که برای شروع بازی‌ها خوب است. اما در مورد بازی باید بگویم در نیمه اول پرسپولیس خوب بازی کرد و موقعیت‌های خوبی هم ایجاد کرد که فقط یک‌بار به گل رسید. اما بازی در نیمه دوم تیم چنگی به دل نزد. من فکر می‌کنم به خاطر اینکه یک گل جلو بودند و یا اینکه تازه از دوران بدن‌سازی جداشده‌اند باعث شده بود که خوب نباشند. متأسفانه بازیکنان زیاد هماهنگ نبودند و تمرکز لازم را نداشتند و برای همین پاس اشتباه زیاد دیدیم. البته آلومینیوم هم همین‌طور بود. درکل این موضوع بسیار طبیعی است و مطمنا بازی به بازی پرسپولیس بهتر می‌شود. کسب ۳ امتیاز بازی اول برای پرسپولیس خیلی مهم و به‌دردبخور بود. طبیعی است بازی اول برای هر تیمی بسیار سخت است، چون تمام تیم‌ها در دوره بدن‌سازی و اردوهای پیش‌فصل بودند.آلومینیوم تیم یکدست و جوانی بود و بازیکنانش در این بازی خوب دویدند خصوصاً در نیمه دوم که پرسپولیس را اذیت کردند. بازهم تأکید می‌کنم مهم کسب‌ ۳ امتیاز بود که به آن رسیدیم چراکه در پایان فصل این ۳ امتیاز به پرسپولیس کمک خواهد کرد.

کرمانی مقدم در پاسخ به اینکه نتیجه یک‌بر صفر برد مطمئنی نمی‌تواند باشد گفت: من هم قبول دارم برد یک‌بر صفرتا دقیقه نود برد مطمئنی نیست و شما باید به‌سختی از تک‌گل خود محافظت کنید اما وقتی سوت پایان زده شود، شما مثل تیمی که 4 گل زده 3 امتیاز را کسب کردید. فصل گذشته هم پرسپولیس با پیروزی‌های خفیف به ۳ امتیازهای مهم دست پیدا می‌کرد. برای همین عقیده دارم پرسپولیس با اتکا به خط دفاع خوبش که از بهترین‌های ایران و تیم ملی هستند بعد از گل به اداره‌بازی می‌پردازد و در ادامه به نبال فرصت برای زدن گل‌های بیشتر است.اما احتمال دارد همیشه این‌گونه نباشد و در دقایق پایانی یک گل بخوریم و همه امتیازات را از دست بدهیم.

کرمانی مقدم در خصوص اینکه این مدل بازی با دهه 60 و 70 پرسپولیس سنخیت ندارد گفت: بازی در دهه 60 و 70 با امروز فرق خیلی فرق می‌کند. پرسپولیس در دوران ما ابزار کافی در خط حمله را داشت. فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی، علی دایی و یا حتی خود من تا دقیقه 20 نشده حداقل 2 گل به حریف می‌زدیم و برای همین همه پرسپولیس را به‌عنوان هجومی‌ترین تیم ایران می‌شناختند. اما الان سبک فوتبال فرق کرده و مثل آن موقع نیست. برعکس زمان ما الان پرسپولیس بهترین گلر و بهترین بازیکنان خط دفاع ایران را دارد.

کرمانی مقدم در ادامه با اشاره به نقطه‌ضعف این روزهای پرسپولیس در خط حمله گفت: پرسپولیس سال گذشته هم خط حمله خوبی نداشت و بازیکنانی چون ترابی و امیری جور خط حمله را کشیدند. البته آل کثیر هم آخرهای فصل اضافه شد که به تیم کمک کرد. متأسفانه امسال هم وضعیت به همین منوال است و برای همین پرسپولیس باید حتماً در خط حمله حداقل یک بازیکن خوب خارجی جذب کند. اگر خط جلوی پرسپولیس تقویت شود و بتواند گل‌های بیشتری در بازی‌های خانگی بزند، خیلی بهتر است. اگر پرسپولیس در بازی‌های بعدی مهاجم بیشتری نداشته باشد، در سه جام کار سختی را پیش‌رو خواهد داشت.

هافبک ملی‌پوش سابق پرسپولیس در ادامه درباره عملکرد شهاب زاهدی در خط حمله گفت: در بازی با آلومینیوم چیز خاصی از زاهدی ندیدم، اما یک مقدار که از بازی‌ها بگذرد و با سایر بازیکنان هماهنگ شود، عملکرد بهتری خواهد داشت. برای همین اعتقاددارم الان وقت انتقاد از زاهدی نیست . اما باید به یک نکته مهم اشاره‌کنم و آن این است که اگر در ادامه زاهدی هم خوب شود بازهم باید خط حمله پرسپولیس تقویت شود، چون همان‌طور که در بالا اشاره داشتم این فصل کار سختی را در رقابت‌های لیگ، حذفی و آسیایی پیش‌رو خواهد داشت. اگر تقویت نشود مطمئناً به مشکل خواهد خورد.

کرمانی مقدم در خصوص عدم حضور تماشاگران در دیدار پرسپولیس و آلومینیوم در هفته اول لیگ برتر گفت:این موضوع برای فوتبال ما اصلاً خوب نیست واقعاً بسیار زشت است قهرمان در بازی افتتاحیه در ورزشگاه خانگی خود بدون تماشاگر به میدان برود. در سایر کشور خصوصاً امارات و قطر هزارتا کار می‌کنند تا تماشاگر به ورزشگاه بیاید و انواع و اقسام جایزه‌ها را می‌گذارند اما ما اینجا تماشاگر را فراری می‌دهیم. تماشاگر به فوتبال روح می‌دهد. فوتبال با حضور تماشاگر زیباتر می‌شود چون بازیکن انگیزه پیدا می‌کند. باور کنید اگر این بازی تماشاچی داشت نتیجه بهتری برای پرسپولیس رقم می‌خورد . چون اگر تماشاگران در بازی پرسپولیس و آلومینیوم حضور داشتند بازیکنان از هواداران انرژی می‌گرفتند و گل‌های بیشتری می‌توانستند بزنند.

کرمانی مقدم در مورد بازی مهم این هفته پرسپولیس در تبریز مقابل تراکتور گفت: به‌طور حتم پرسپولیس در تبریز بازی سختی را با تراکتور خواهد داشت. چون این تیم در هفته اول به سپاهان باخت و در ورزشگاه خانگی‌اش به دنبال گرفتن هر ۳ امتیاز است. اما پرسپولیس هم تیم دست‌وپابسته‌ای نیست. من عقیده دارم پرسپولیس در تبریز توانایی بردن در تبریز را دارد. اگر پرسپولیسی‌ها باهوش باشند و هوشیار بازی کنند می‌توانند به‌راحتی از تبریز با دست‌پر به تهران برگردند.

#پرسپولیس #آرش جعفری
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها