خمس به دنبال جبران مافات مقابل پرسپولیس
89780
تراکتور هجومی، مطلوب یحیی در تبریز
23 مرداد 1402 10:37
با آغاز لیگ بیست و سوم و پیش‌بینی‌ها درباره چهره مدعی این دوره از مسابقات برتر فوتبال کشورمان، بیش از سایر تیم‌ها، همه در انتظار رونمایی از پرسپولیس یحیی گل‌محمدی به عنوان مدافع نایب قهرمانی برای شروع کار در این دوره از رقابت‌ها بودند.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی - با آغاز لیگ بیست و سوم و پیش‌بینی‌ها درباره چهره مدعی این دوره از مسابقات برتر فوتبال کشورمان، بیش از سایر تیم‌ها، همه در انتظار رونمایی از پرسپولیس یحیی گل‌محمدی به عنوان مدافع نایب قهرمانی برای شروع کار در این دوره از رقابت‌ها بودند.

جایی که تیم یحیی گل‌محمدی در یک ورزشگاه خالی از هوادار در آزادی که کلی حاشیه‌ را به واسطه تعمیرات به همراه داشت، توانست از سد آلومینیوم اراک که هدایت آن را مجتبی حسینی، همکار سابق خودش برعهده داشت با تک گل علی نعمتی بگذرد و سه امتیاز اقتصادی مهم را در گام نخست به دست بیاورد.

بردی که با همه اهمیتی که به همراه داشت شاید آنچنان که باید و شاید به دل هواداران و پیشکسوتان و حتی خود یحیی هم نچسبیده باشد. جایی که پرسپولیس نتوانست آن بازی مدنظر هواداران را انجام دهد و با یک بازی زیبا و جذاب به سه امتیاز این بازی برسد.

هرچند که کار در شروع مسابقات برای هر تیمی و حتی پرسپولیس که فصل سنگین بدنسازی و آماده سازی را پشت سر گذاشته و آشنایی با ترکیب تیم ها و تفکرات سرمربی جدید آنها، ندارند، کار آسانی نبوده و طبیعی است که رفته رفته قالب اصلی تیم‌ها شکل گرفته و می‌توانند انتظارات را برآورده کنند.

با این حال اما با رنسانس در پرسپولیس از زمان هدایت این تیم توسط برانکو ایوانکوویچ و کسب قهرمانی‌های پیاپی که بعد از آن یحیی گل محمدی به بهترین شکل این مسیر را با تفکرات خودش ادامه داد، یک نکته مهم وجود داشته است.

نکته مهم این است که در این چند سال هرگاه تیمی مقابل پرسپولیس به قول اهالی فوتبال تفکرات و رویکردش فوتبال بازی کردن بوده، شاهد بهترین نمایش سرخ‌های پایتخت بوده‌ایم. جایی که با این تفکر کار هر تیمی تیمی برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل این تیم پرطرفدار پایتخت نشین سخت است و این یکی از عواملی است که در این چند سال توقعات را بابت دیدن یک بازی زیبا از پرسپولیس بالا برده است.

پرسپولیس بازی هجومی از تراکتور می‌خواهد

به هرحال پرسپولیس هفته نخست را با یک سه امتیاز ارزشمند به پایان رساند که شاید در ادامه مسیر بدجور کسب آن به کار تیم یحیی گل محمدی بیاید. تیمی که بعد از کسب سه گانه فصل گذشته، همچنان و با همه مشکلاتی که در جذب بازیکنان مدنظر داشته، به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در کنار سایر رقبا از آن یاد می‌شود.

رقبایی تا دندان مسلح که امسال کوچکترین اشتباه می‌تواند به قیمت از دست دادن قهرمانی باشد چرا که جبران کار آسانی قطعا نخواهد بود. در همین راستا در هفته نخست بدون شک یکی از مهمترین مسابقات به تقابل سپاهان و تراکتور در اصفهان بر می گشت. دو تیم که از آن‌ها به عنوان کهکشانی‌های لیگ بیست و سوم یاد می‌شود و در کنار پرسپولیس و حتی استقلال پرحاشیه، اضلاع مربع قهرمانی این دوره از رقابت‌های برتر فوتبال کشورمان به حساب می‌آیند.

سپاهان به بدترین شکل ممکن تراکتور را که تا آخرین لحظه بحث عدم استفاده از بازیکنان جدید این فصلش مطرح بود، شکست داد و خاطره تلخی برای شاگردان خمس در اصفهان برای این تیم تبریزی به ثبت رساند. همان‌طور که در بالا گفته شد با شروع لیگ هنوز قضاوت درباره مدعی بودن یا نبودن تیم‌ها زود است و این یعنی سپاهان برنده و تراکتور بازنده را نمی‌توان همچنان قضاوت کرد و از حالا تکلیف را روشن کرد.

به همین خاطر حالا سپاهان به دنبال تداوم کار خود در این هفته در دربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن و در یک بازی تراکتور برای جبران مافات در تبریز میزبان پرسپولیس است. یک بازی فوق العاده که شاید این فصل حساسیت‌های آن به واسطه حضور موجی از پرسپولیسی‌های سابق در آن، دو چندان باشد. شاگردان خمس برای‌شان مهم است که بتوانند در بازی با پرسپولیس در خانه اعاده حیثیت کنند تا هواداران خودشان و شخص زنوزی مالک این تیم که خریدهای آنچنانی امسال برای این تیم انجام داده است را راضی نگه دارند.

این موضوع شاید در نگاه اجمالی به شرایط تراکتور، ترسیم یک کار دشوار برای پرسپولیس در تبریز باشد که مقابل یک تیم سرتاپا هجومی قرار است کار را دنبال کند و در نهایت بتواند با یک تساوی به خانه برگردد؛ اما اصلا این‌طور نیست و باید از یک بعد دیگر هم این شرایط را دید.

همان‌طور که در بالا هم اشاره داشتیم، همیشه بهترین نمایش پرسپولیس را مقابل تیم‌هایی دیده‌ایم که به جای دفاع کردن به دنبال بازی بوده‌اند و این مساله می‌تواند منجر به جذابیت‌‌های بازی و نمایش خوب قرمزهای پایتخت نشین باشد. یعنی اینکه یحیی گل محمدی و شاگردانش دوست دارند در این بازی فارغ از همه حاشیه‌های احتمالی که وقوع آن دور از ذهن هم نیست، از تیم خمس یک فوتبال هجومی و روبه جلو را شاهد باشند تا به بهترین شکل بتوانند مقابل این تیم پرستاره عملکرد خودشان را به نمایش بگذارند.

پس اینکه بگوییم یحیی گل‌محمدی از تراکتور خمس یک بازی هجومی می‌خواهد، ادعایی پربیراه نیست و باید دید این مربی اسپانیایی برای این رویارویی چه برنامه‌ای را در نظر دارد و چطور می‌خواهد باخت سنگین به سپاهان را مقابل پرسپولیسی که به دنبال تداوم برد مقابل آلومینیوم اراک است را جبران کند.

#پرسپولیس #تراکتور #لیگ برتر #شهاب زاهدی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها