89767
آماده برای درخشیدن
22 مرداد 1402 21:20
فرداشب از منچستریونایتد در فصل جدید رونمایی خواهد شد. 

روزنامه گل

اریک تن هاخ در فصل گذشته در زمینه ایجاد هویت تیمی و بهترین استفاده از بازیکنان منچستریونایتد گام بزرگی برداشت و ضمن پایان رساندن انتظار 6 ساله شیاطین سرخ برای کسب جام، آن‌ها را به لیگ قهرمانان اروپا بازگرداند. با این حال، لیگ برتر در انتظار شیاطین سرخ است و آن‌ها در به دنبال عملکردی بهتر خواهند بود. فردا شب از مدل منچستریونایتد تن‌هاخ در فصل جدید رونمایی خواهد شد و بسیاری از هواداران منتظرند پس از یک فصل آشنایی، شاهد بازگشت تیمشان به روزهای اوج باشند.
آماده تغییر سبک
یکی از موضوعات کلیدی در میان طرفداران و خبرنگاران پس از انتخاب تن هاخ به عنوان سرمربی منچستریونایتد، روش بازی این مربی بود. مرد هلندی روش متفاوت و کارآمدی در آژاکس داشت و به وضوح یکی از عوامل حضور او در منچستریونایتد نیز چنین چیزی است. برخی ممکن است ساده‌لوحانه انتظار داشته باشند سیستم سرمربی جدید به سرعت در باشگاه اجرا شود؛ حتی بدون تغییرات بزرگ در ترکیب. اما در واقعیت، که توسط رالف رانگنیک نیز آشکار شد، اریک تن هاخ تیمی از سرمربی‌های مختلف با ایده‌های متفاوت تحویل گرفته و خودش نیز سرمربی دیگری محسوب می‌شود. با این وجود، تن هاخ به وضوح نشان داد که منچستریونایتد چه روش بازی‌ای را در پیش خواهد گرفت. او چندین‌بار اشاره کرد که می‌خواهد روش آژاکس را در منچستر نیز پیاده‌سازی کند. بازیکنانی مثل کریستین اریکسن، کاسمیرو و لیساندرو مارتینز - که همگی فصل گذشته خریداری شدند- در افزایش قدرت منچستریونایتد برای بازی‌سازی از عقب زمین نقش مهمی داشتند. با این حال تفاوت‌هایی وجود دارند؛ تفاوت دو تیم در این است که استانداردهای لیگ برتر نسبت به اردیویسه هلند بالاتر بوده و تیم‌های بیش‌تری می‌توانند چنین سبکی بازی‌ای را ارائه کنند. بنابراین با وجود این که شاید روی کاغذ بازی منچستریونایتد به آژاکس شباهت دارد، در واقعیت اما این تیم حتی به استانداردهای لیگ برتر نزدیک هم نیست. هرچند پیشرفت‌هایی انجام گرفته اما مسیری طولانی برای منچستریونایتد در پیش است.
نقش خریدهای جدید
اریکسن فصل گذشته بدون شک خریدی مثبت برای ترکیب منچستریونایتد بود. اما اریکسن از اواخر ژانویه تا اوایل آپریل را به دلیل مصدومیت از دست داد و پس از بازگشت نیز دقایق حضور او در زمین از 79 دقیقه به 56 دقیقه کاهش یافت. با این حال بدون شک تاثیر کریستین اریکسن کاهش یافته و این نگرانی وجود دارد که هافبک 31 ساله به جای افت موقت وارد یک روند نزولی شده باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، درخواست تن هاخ برای خرید میسون مانت تعجب‌آور نیست. هافبک سابق چلسی در فصل 2020/21 و 2021/22 یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بود. در آن مقطع، مانت رتبه پنجم برای ایجاد موقعیت گلزنی (145)، چهارم برای شاخص پاس‌‍گل مورد انتظار (13.8) و رتبه 21 برای بازپس‌گیری توپ در یک سوم حریف (40) را به ارمغان آورد. با همه این تفاسیر، مانت بازیکنی مهم در امر بازی‌سازی بود و با 6.5 نقش روی حملات چلسی، پنجمین بازیکن برتر لیگ بود. از بین کاسمیرو، برونو فرناندز و کریستین اریکسن، احتمالا دقایق حضور هافبک دانمارکی تحت تاثیر ورود مانت قرار خواهد گرفت اما فراموش نکنید منچستریونایتد در فصل گذشته 62 بازی انجام داد و فصل آینده هم چنین چیزی در انتظار آن‌ها است. درون دروازه هم اوضاع به همین ترتیب است. در هفته‌های پایانی فصل گذشته صحبت زیادی در مورد داوید دخیا در جریان بود و به نظر می‌رسید سنگربان اسپانیایی به نوعی حضور به عنوان دروازه‌بان اول باشگاه را قرض گرفته است. اونانا کمی بازی ریسکی انجام می‌دهد و به همین دلیل طرفداران نیاز دارند که به بازی این دروازه‌بان عادت کنند؛ با این حال اونانا در پخش توپ مهارت بالایی دارد. خرید جدید تن هاخ نه‌تنها به دریافت پاس عادت کرده، بلکه بازیکنی قابل اعتماد هم تلقی می‌شود که می‌تواند در صورت نیاز به جلو نیز حرکت کند. هرچند ممکن است اونانا نیاز به زمان برای سازگاری خود داشته باشد؛ اما منچستریونایتد با آندره اونانا بهتر بازی خواهد کرد و در لیگی که پرس کردن مرسوم است، مزایای حضور این بازیکن قابل توجه خواهد بود. در خط حمله هم یونایتد دچار تغییر شده است. پس از منتفی شدن انتقال هری کین، منچستریونایتد راسموس هویلوند را به خدمت گرفت. در فصل گذشته، با وجود این که ترکیب تن هاخ از نظر خلاقیت مشکلی نداشت، آن‌ها با 58 بار گلزنی بدترین رکورد یک تیم در تاپ 6 لیگ برتر را ثبت و مهاجمان منچستریونایتد تنها 48 گل به ثمر رساندند. هویلوند تنها یک فصل کامل در سطح حرفه‌ای حضور داشته اما مشخصات فنی او برای منچستریونایتد و لیگ برتر مناسب به نظر می‌رسد. مهاجم دانمارکی از لحاظ تمام‌کنندگی و تکنیک بازیکن بسیار خوبی است. هرچند هویلوند برای سازگاری و پیشرفت خود به زمان نیاز دارد، بنابراین منتظر فصل اولی مشابه ارلینگ هالند نباشید. حضور یک مهاجم جا افتاده که به صورت منظم به میدان برود، می‌تواند به برداشتن بار گلزنی منچستریونایتد از دوش مارکوس رشفورد کمک کند؛ چرا که شبهاتی در مورد عملکرد بلندمدت مهاجم انگلیسی با وجود گذراندن فصلی خوب وجود دارد.

#منچستر یونایتد
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها