خط حمله پرسپولیس درنخستین بازی زهر کافی را نداشت
89724
محمدخانی: بازی تماشاچی داشت پرسپولیس گل های بیشتری می زد
22 مرداد 1402 13:36
آرش جعفری - مهاجم ملی پوش سابق تیم فوتبال پرسپولیس عقیده دارد پرسپولیس درنخستین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر فقط 3 امتیاز مهم راکسب کرد ولی برای بهتربازی کردن باید به این تیم زمان داد.

روزنامه گل

ناصر محمدخانی می گوید پرسپولیس یک نیمه خوب بازی کرد و یک گل زد درحالی که می توانست با زدن گل دوم به رختکن برود. برای بازی اول مهم کسب 3 امتیاز بود که پرسپولیس به ان رسید. مطمنا در بازی های بعدی پرسپولیس بهتری را شاهد خواهیم بود.

در ادامه به خط حمله پرسپولیس اشاره داشت و گفت با این شرایط پرسپولیس راه به جایی نمی برد و باید حتما مهاجم خوب جذب کند چون در ادامه لیگ و در آسیا به مشکل خواهد حورد.

پرسپولیس موفق شد، با اختلاف یک گل از سد آلومینیوم بگذرد این بازی را در شروع فصل چطور دیدید ؟

بازی خوبی بود. پرسپولیس در مجموع بد بازی نکرد. من عقیده دارم کسب ۳ امتیاز بازی اول برای پرسپولیس خیلی مهم و به دردبخور بود. از سوی دیگر باید بگویم طبیعی است بازی اول چنگی به دل نزند. همیشه بازی اول در شروع فصل برای هر تیمی بسیار سخت است، چرا که تمام تیم‌ها در دوره بدنسازی و اردوهای پیش فصل بودند و بئدنها چند بازی طول می کشد که به حالا عادی برگردد.

اما زدن یک گل در خانه کم نیست درحالیکه تمام مدعیان در هفته اول پرگل برنده شدند ؟

من هم قبول دارم یک گل کافی نیست. پرسپولیس باید حداقل یک گل دیگر می زد و در نیمه اول فرصت داشت که با دو گل برنده به رختکن برود. درکل درمورد بازی با آلومینوم باید بگوبم نیمه اول پرسپولیس خیلی بهتر از آلومینیوم بود ولی برای حفظ گل در نیمه دوم با احتیاط بازی کرد و نمایش خوبی نداشت. در مقابل آلومینیوم تیم یکدست و جوانی بود و بازیکنانش خوب دویدند.نمی شود به راحتی این تیم را دست کم گرفت. همانطور که در بالا هم اشاره کردم باید بگویم مهم کسب‌ ۳ امتیاز بود که به آن رسیدیم چراکه در پایان فصل این ۳ امتیاز به پرسپولیس کمک خواهد کرد.

به نظر می آمد پرسپولیس قدرت موقعیت سازی و گلزدن نداشت ؟

ببینید تیم تازه از دوران بدن سازی جدا شده است. بدن ها سنگین است. من هم قبول دارم موقعیت سازی زیادی نکردیم ولی درعین در بیشتر اوقات بازی حاکم توپ میدان بودیم و در مقابل اگر خودمان فرصا سازی نکردیم فرصت زیادی هم به حریف ندادیم. این راهم باید اضافه کنم پرسپولیس به خاطر خط دفاع خوبی که دارد بلد است از تک گب خود محافظت کند. . وقتی تیمی بتواند گل بزند و گلی دریافت نکند، ارزشمند است. خوب دفاع کردن هم هنر و تاکتیک بسیار مهمی است.

خط حمله پرسپولیس را چطور دیدید؟ شهاب زاهدی خوب بازی کرد ؟

متاسفانه خط حمله پرسپولیس دراین بازی زهر کافی را نداشت . من عقیده دارم این تیم به یک یا دو مهاجم خوب نیاز دارد. امادر مورد شهاب زاهدی باید بگویم در بازی با آلومینیوم چیز خاصی از اوندیدم، اما یک مقدار که از بازی‌ها بگذرد و با سایر بازیکنان هماهنگ شود، عملکرد بهتری خواهد داشت. بازهم تاکید می کنم اگر زاهدی هم خوب باشد باز هم باید خط حمله پرسپولیس تقویت شود، چون این فصل کار سختی را در رقابت‌های لیگ، حذفی و آسیایی پیش‌رو خواهد داشت. اگر تقویت نشود مطمئناً به مشکل خواهد خورد.

هنوز بازی ها شروع نشده بازهم شاهد هجمه عیله داوران خصوصا داوران بازی پرسپولیس و آلومینیوم بودیم چون عده ای عقیده داشتند گل پرسپولیس آفساید بوده نظ ر شما چیست ؟

به نظرمن گل پرسپولیس سالم بود. درعین حال عقیده دارم باید به نظر داوران احترام بگذاریم . اپر از همین الامن بخواهیم در مورد داوری صحبت کنیم در اینده مشکلات بیشتر خاهد شد. باید به داوران جوان اعتماد به نفس بدهیم. درثانی اشتباهات داوری عمدی نیست. من عقیده دارم برای برطرف شدن این مووضع و اینکه دیگر هجمه علیه داوران نباشد باید هرچه زودترAR را بیاورند. اگردر بازی پرسپولیس و آلومینویم VAR استفاده می‌شد، دیگر این همه حرف و حدیث وجود نداشت. باید لیگ هر چه زودتر به سیستم کمک داور ویدئویی تجهیز شود. آفای تاج هم که قول داده بودند پس باید این قولشان را عملی کنند.

پرسپولیس مجبور شد برخلاف سایر مدعیان بدون تماشاچی در خانه بازی کند نظر شما در این خصوص چیست ؟

واقعا این برای فوتبال ما زشت است که قهرمان لیگ در خانه بدون تماشاگرانش بازی کند. شما که می دانستدی ورزشگاه ازادی مشکل دارد بازی را در یک ورزشگاه دیگر برگزار می کردید تا حداقل هواداران ببایند. متاسفانه فوتبال ما رو به افول است، اما کشورهای دیگر آسیایی کار می‌کنند و هر سال تماشاگرانشان را زیاد می‌کنند. اگر تماشاگران در بازی پرسپولیس و آلومینیوم حضور داشتند بازیکنان از هواداران انرژی می‌گرفتند و گل‌های بیشتر و بازی قشنگ‌تری را می‌دیدیم.من عقیده دارم باشگاه پرسپولیس باید دست به کار شود و اقدامی کند و اعلام کند اگر تماشاگر نباشد بازی نمی‌کنیم. بازهم تاکید می کنم پرسپولیس می‌تواند بازی‌هایش را در یک شهر دیگر برگزار کند تا استادیوم آزادی آماده شود. چون بدون تماشاگران، رقابت‌ها هیچ روحی و هیجانی ندارد.پرسپولیس در تمام شهر ها هوادار دارد. شما مطمن باشید پرسپولیس در هر شهری برود ورزشگاه از تماشاگر پر می شود.

پرسپولیس در هفته دوم باید در تبریز به مصاف تراکتور برود این بازی را چطور می بینید ؟

مطمنا بازی خوب و درعین‌حال سخت و جذابی را شاهد خواهیم بود. تراکتور دربازی اول 3 گل‌خورده و مطمنا در خانه برای جبران کردن نتیجه بازی هفته اول به میدان می‌آیند. اما پرسپولیس هم تیم دست‌وپابسته‌ای نیست. من عقیده دارم پرسپولیس در تبریز توانایی بردن در تبریز را دارد. اگر پرسپولیسی‌ها باهوش باشند و هوشیار بازی کنند می‌توانند به‌راحتی از تبریز با دست‌پر به تهران برگردند.

#ناصر محمدخانی #پیشکسوت پرسپولیس #پرسپولیس #آرش جعفری
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها