آمار بازی با صنعت نفت آبادان - استقلال
89600
طلسم 6 ساله برزیلی‌ها در آبادان می‌شکند؟
19 مرداد 1402 12:14
نفت آبادان و استقلال تقابل دو تیم قدیمی وپرهوادار فوتبال کشوراست که در این فصل شباهت های زیادی به هم دارند. سرمربی هردو تیم از شرایط باشگاه شان رضایت کامل ندارند.عبداله ویسی در مقطعی در تمرینات پیش فصل بخاطر برخی مشکلاتی که برایش به وجود آوردند غیبت کرد و جواد نکونام سرمربی استقلال هم بارها در این روزها  از شرایط باشگاه و تیمش گلایه کرده است.  

روزنامه گل

نفت آبادان و استقلال تقابل دو تیم قدیمی وپرهوادار فوتبال کشوراست که در این فصل شباهت های زیادی به هم دارند. سرمربی هردو تیم از شرایط باشگاه شان رضایت کامل ندارند.عبداله ویسی در مقطعی در تمرینات پیش فصل بخاطر برخی مشکلاتی که برایش به وجود آوردند غیبت کرد و جواد نکونام سرمربی استقلال هم بارها در این روزها از شرایط باشگاه و تیمش گلایه کرده است. او حتی از پیشکسوتان باشگاه که قصد روحیه دادن به تیم را داشتند هم انتقاد کرده و گفته وقتی محبی و قائدی رفته اند چرا می گویید مشکلی نداریم!

به هر حال نکونام یکی دو مرتبه هم مدعی شد که فقط بخاطر هواداران استقلال در این تیم مانده است .البته تیم نفت هم در این فصل بازیکنان زیادی از دست داده و همین موضوع باعث شد که ویسی با توجه به بودجه باشگاه تعدادی از بازیکنانش را از لیگ دسته یک و دسته دوم جذب کند.

در این میان استقلال پیش فصل پرحاشیه ای داشت، تغییر دو مدیرعامل در این مقطع که باعث شد در جذب بازیکن هم خیلی توانمند نشان ندهند به طوریکه نکونام می گوید ما کمبود بازیکن داریم. حال با تمام این اوصاف استقلال در نخستین بازی در برزیل ایران و در گرمای نفس گیر آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت. نفت آبادانی که هنوز در غم از دست دادن عجمی پور ستاره جوانش عزادار است. این بازی در پیش چشم دو مربی تیم ملی یعنی آندرانیک تیموریان و رحمان رضایی برگزار خواهد شد.از این ها که بگذریم باید بگوییم دیدار دو تیم استقلال و صنعت نفت آبادان یادآور تقابل های جذاب و پرگل این دو تیم در فصول قبل است. حالادوتیم تیم استقلال و صنعت نفت آبادان در بیست و چهارمین تقابل لیگ برتری خود باید در هفته نخست لیگ برتر بیستم و سوم در استادیوم تختی آبادان به مصاف هم بروند. این دو تیم در تاریخ 22 ساله قبلی لیگ برتر از فصل دوم که آبادانی ها به لیگ برتر راه یافتند تاکنون 24 بار به مصاف هم رفته اند که سهم استقلال در تعداد بردها دو برابر بیشتر از تیم آبادانی بوده است.

24 مسابقه و 4 تساوی!

آمار رویارویی های استقلال و صنعت نفت آبادان مشخص می کند این دو تیم با تنها 4 بار به تساوی رضایت دادند یکباردر سال ۱۳۹۸ دیدار برگشت ، در مرتبه دوم در دیداررفت لیگ برتر بیستم در تهران و بازهم در تهران و در بازی رفت لیگ بیست و یکم و در آخر و مرتبه چهارم در بازی برگشت لیگ بیست و دوم و بازهم در تهران به تساوی دست پیدا کردند. بنابراین دوتیم در 20 مسابقه دیگر برنده یا بازنده از زمین فوتبال خارج شده اند.

استقلال به دنبال برد 14!

در این ۱۸ بازی گذشته لیگ برتری تیم استقلال با ۱3 پیروزی در این زمینه کفه سنگین تری نسبت به صنعت نفتی دارد که توانسته ۷ بار استقلال را شکست بدهد.

نفت در حسرت 6 ساله برد!

آخرین بردی که تیم صنعت نفت آبادان روبروی استقلال بدست آورد به دیدار رفت فصل هفدهم در تاریخ ۶ مرداد سال ۱۳۹۶ یعنی 6 سال پیش برمی گردد. از این رو نفتی ها انگیزه زیادی برای از بین بردن این حسرت دارند. خصوصا اینکه در خانه میزبان هستند و می خواهند لیگ را برد شروع کنند. گفتنی است آخرین برد نفتی ها در خانه بوده است.

پرگل ترین دیدار با ۸ گل!

این دو تیم در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ در دور برگشت لیگ دهم برتر در تهران به مصاف هم رفتند که نتیجه آن دیدار با حساب ۲-۶ به سود آبی های تهرانی به پایان رسید و پرگل ترین نتیجه را رقم زد. البته یک بار دیگر هم استقلالی ها در تهران نفت را با نتیجه 5 برصفر شکست دادند.

تفاضل ۱9 گله استقلال!

استقلالی ها در همه این سالها موفق شدند 42 بار دروازه صنعت نفت را در لیگ برتر باز کنند در حالی که تنها 23 بار از این تیم خوزستانی گل خورده اند و تفاضل گل 19+ را به نام خود زده اند.


تازه ترین خبرها