سپاهان – تراکتور؛ یک جنگ تمام عیار
89594
خواهرخوانده‌های دیروز، دشمنان امروز!
19 مرداد 1402 10:30
امروز روز دوم اولین هفته لیگ بیست و سوم شاهد یک رویداد بزرگ در اصفهان است. جایی که بعد از قرعه کشی لیگ این پنداشت وجود داشت که نبرد سپاهان و تراکتور به واقع نسخه جدیدی از جنگ ستارگان را پیش روی فوتبال‌دوستان قرار خواهد داد. دو تیم تا سر مسلح که با خریدهای خوبی که داشتند به جز مدعی بودن داعیه قهرمانی را در سر می پرورانند.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی / امروز روز دوم اولین هفته لیگ بیست و سوم شاهد یک رویداد بزرگ در اصفهان است. جایی که بعد از قرعه کشی لیگ این پنداشت وجود داشت که نبرد سپاهان و تراکتور به واقع نسخه جدیدی از جنگ ستارگان را پیش روی فوتبال‌دوستان قرار خواهد داد. دو تیم تا سر مسلح که با خریدهای خوبی که داشتند به جز مدعی بودن داعیه قهرمانی را در سر می پرورانند.

اتفاقی که حالا در هاله ای از ابهام قرار داشت اما مشخص شد مشکل تراکتوری ها در ثبت قرارداد بازیکنان جدید خودشان مشکلی ندارند و با همه نفرات به نصف جهان و این تقابل رسیدند که اگر این اتفاق نمی افتاد در همین آغاز یک شروع ضعیف را از قرمزهای شهر تبریز شاهد بودیم. هرچند که مدیران تراکتور مطمئن بودند که این تیم مشکلی برای استفاده از نفرات جدیدشان جلوی تیم ژوزه مورایس نخواهد داشت و با همه بازیکنان جدید به اصفهان سفر کردند.

حالا به همین بهانه نگاهی به بازی دو تیمی داریم که روزگاری با هم عقد خواهرخواندگی خواندند اما حالا با اتفاقات اخیر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت بدون اغراق نبرد آنها بیشتر به جنگ تمام عیار دو دشمن خواهد بود که بعد از ماجراهای بعد از آخرین تقابلشان در تبریز، و اتفاقات چند وقت اخیر بازار نقل و انتقالات، مسلح بودن هر دو قطعا این جدال را جذاب تر می کند.

سپاهان پیشتازتر مقابل تراکتور

جدای از سپاهان که از اولین دوره برگزاری لیگ برتر این تیم را باید یکی از مشتری های پروباقرص این مسابقات دانست، تراکتور اما در مقاطعی به لیگ یک سقوط و بعد توانست دوباره طعم صعود را بچشد. تیمی که حالا بعد از چند سال برگشتن دوباره به لیگ برتر توانسته هرسال قدرتمندتر از قبل خودش را تجهیز کند و حالا امسال با خمس، سرمربی اسپانیایی خود رویاهای بزرگتر از قبل از جمله قهرمانی در لیگ برتر را در سر می پرواند. با این حال تا پیش از این بازی سپاهان و تراکتور 30 بار برابر هم قرار گرفتند که حاصل بازی این دو تیم در لیگ برتر 14 برد برای سپاهان و 8 برد برای تراکتور بوده و هشت بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

نکته دیگر درباره این تقابل ها این است که سهم سپاهان مقابل تراکتور در گلزنی هم بسیار قوی تر بوده و بیش از حریف تبریزی خود توانسته موفق به گلزنی شود. طبق آمار موجود در 30 مسابقه قبلی در لیگ برتر تیم سپاهان توانسته 42 بار مقابل تراکتور دروازه حریف خود را باز کند و در مقابل هم این حریف تنها سی بار موفق به گلزنی به زردهای نصف جهان شده است.

اصفهان – تبریز؛ تقابل غریبه‌های آشنا

همان طور که در بالا هم اشاره شد، دو تیم سپاهان و تراکتور برای حضور قدرتمند در لیگ بیست و سوم، بمب های زیادی را در اصفهان و تبریز ترکاندند و بازیکنان جدید و خوبی را به خدمت گرفتند تا نشان دهند در مسابقات امسال به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنند. موضوعی که قطعا برای سپاهان مورایس که فصل گذشته یک غفلت جلوی ملوان مازیار زارع قهرمانی را از آن‌ها گرفت و با درخشش تیم یحیی گل محمدی قهرمانی دوباره سرخ‌های پایتخت را رقم زد، رنگ و بوی دیگری دارد.

با این همه اما این دیدار به نوعی تقابل بازیکنانی است که سابقه پوشیدن تیم های مقابل خود را در کارنامه دارند. در همین چارچوب باید یکی از مهمترین آن ها را رضا اسدی دانست. بازیکنی که با موجی از انتقادها به تراکتور رفت اما آنقدر گل زد و خوب کار کرد که پرسپولیس یحیی حسرت از دست دادنش را خورد و سپاهان با فرش قرمزی که جلوی او پهن کرد او را به اصفهان برد. از دیگر بازیکنان این دست که می توان به آن اشاره داشت کاوه رضایی، رضا شکاری، هادی محمدی، شجاع خلیل زاده، سعید آقایی و احسان پهلوان اشاره داشت که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم تراکتور و سپاهان را دارند.

#تراکتور #سپاهان #لیگ برتر #سیدیاسر رضوی
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها