از هاشمی‌نسب تا کریم باقری
89513
دستیاران؛ سوژه‌تر از سرمربیان!
17 مرداد 1402 23:52
ریبا همه هم‌عقیده هستند که در فوتبال ایران حاشیه بر متن می‌چربد. برخی از این حواشی اما واقعا استثنایی به شمار می‌آیند و شاید بتوان آنها را فقط و فقط منحصر به‌خود فوتبال ایران دانست.

روزنامه گل

سیدیاسر رضوی / تقریبا همه هم‌عقیده هستند که در فوتبال ایران حاشیه بر متن می‌چربد. برخی از این حواشی اما واقعا استثنایی به شمار می‌آیند و شاید بتوان آنها را فقط و فقط منحصر به‌خود فوتبال ایران دانست. از آن جمله است داستان‌هایی که این فصل در مورد دستیاران و کمک‌مربی‌ها در تیم‌های بزرگ و مدعی کسب عنوان قهرمانی به‌وجود آمده؛ حاشیه‌هایی آنقدر داغ که گاهی فکر می‌کنی نقش این دستیاران حتی از سرمربی هم بیشتر است!

قصه کریم باقری

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین ماجراهای چند هفته اخیر فوتبال ایران، پایان قرارداد باشگاه پرسپولیس با کریم باقری و عدم‌تمدید آن بود؛ تصمیمی شگفت‌انگیز و غیرقابل هضم که بعد از کلی کشمکش و کلنجار، سرانجام از سوی رضا درویش مدیرعامل باشگاه هم تأیید شد. کریم ازجمله محبوب‌ترین پرسپولیسی‌های تاریخ است و بسیاری بر این باورند که حضور مؤثر او روی نیمکت، یکی از عوامل مهم موفقیت‌های پرسپولیس بوده. با این حال باشگاه قرارداد باقری را تمدید نکرد و توضیح شفافی هم در این مورد ارائه نداد تا طبق معمول، شایعه جای خبر را بگیرد. زمزمه‌های گوناگونی در مورد چرایی حذف باقری از پرسپولیس به گوش می‌رسد، هرچند اوج شگفتی اینجاست که یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی پرسپولیس استوری گذاشته و از کریم حمایت کرده اما باز باشگاه او را حفظ نکرده است!

جنجال هاشمی‌نسب

نیازی به بازگویی نیست که از زمان حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال، همه انتظار داشتند مهدی هاشمی‌نسب هم به او اضافه شود. هاشمی‌نسب در فولاد دستیار محبوب و معتمد نکو بود و طبیعتا همین نقش را می‌توانست در استقلال هم بازی کند؛ باشگاهی که مهدی به‌خاطر خاصیت «آنتی پرسپولیسی» خود، حسابی بین هوادارانش محبوب است. با این حال از زمان شروع تمرینات خبری از افزوده شدن هاشمی‌نسب نشد تا شایعات زیادی به‌وجود بیاید. گفته شد این مربی ممنوع‌الکار است یا با استقلال اختلاف مالی دارد اما خود هاشمی‌نسب هر دو را تکذیب کرد و در تازه‌ترین سخنانش هم به نوعی توپ را داخل زمین جواد نکونام انداخت. شاید الان که شما این مطلب را می‌خوانید سرانجام تکلیف همکاری هاشمی‌نسب با استقلال روشن شده باشد اما در هر صورت ماجرای او به یکی از کشدارترین و عجیب‌ترین حواشی پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات تبدیل شد.

مورایس، بی‌اعتماد به دستیار ایرانی

در اصفهان اما ماجرای ژوزه مورایس این است که اعتقادی به استفاده از مربی ایرانی در کادرش ندارد. این داستان در طول فصل گذشته هم تا حدی حاشیه‌ساز شد و مخصوصا زمانی که سپاهان قهرمانی را از دست داد، خیلی‌ها به این حفره اشاره کردند. این گروه عقیده دارند دستیار ایرانی می‌تواند روابط بین مورایس و شاگردانش را تنظیم کند اما مرد پرتغالی اعتقادی به این حرف‌ها ندارد و امسال هم زیر بار استفاده از دستیار ایرانی نرفت. درصورت تکرار ناکامی، حتما این موضوع باز هم سرفصل انتقادها از مورایس خواهد بود.

خمز و ماجرای نصرتی

در تبریز محمد نصرتی دستیار ایرانی پاکو خمز به شمار می‌رود و آنچه حاشیه‌ساز شده، سؤالاتی است که بعضا در نشست‌های خبری بعد از بازی مطرح می‌شود. فصل گذشته خبرنگاران در چند نوبت راجع‌به میزان رضایت مربی اسپانیایی از همکاری با نصرتی سؤال کردند و درنهایت مربی اسپانیایی به یک پاسخ کوتاه بسنده کرد: «فکر می‌کنم‌ نمی‌توانستم دستیار ایرانی‌ای بهتر از محمد نصرتی داشته باشم.» نصرتی امسال هم به‌کار با خمز ادامه می‌دهد.

#سیدیاسر رضوی #پیج رسمی روزنامه گل
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها