برزیل دروازه بان درجه‌یک ندارد که آن‌هم بخواهد به ایران بیاید
89485
سلطانی: 100هزارتا می‌دادند گلر خوب اروپایی می‌آوردند
17 مرداد 1402 15:02
آرش جعفری - دروازه‌بان سابق و ملی‌پوش پرسپولیس عقیده دارد این تیم فقط با داشتن بیرانوند در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا به مشکل می‌خورد چون هر تیم حداقل باید دو دروازه‌بان بزرگ و هم‌سطح داشته باشد.

روزنامه گل

آرش جعفری - دروازه‌بان سابق و ملی‌پوش پرسپولیس عقیده دارد این تیم فقط با داشتن بیرانوند در لیگ برتر ایران و لیگ قهرمانان آسیا به مشکل می‌خورد چون هر تیم حداقل باید دو دروازه‌بان بزرگ و هم‌سطح داشته باشد.

بهروز سلطانی در خصوص وضعیت پرسپولیس و اینکه شرایط این تیم را در خصوص جذب بازیکن جدید در نقل‌وانتقالات چطور دیده گفت: به عقیده من پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات زیاد خوب عمل نکرد. البته درست است که موفق شد اسکلت اصلی تیم را حفظ کند ولی درعین‌حال نتوانست در خط حمله و دروازه‌بان بازیکنان خوبی جذب کند.

سلطانی با توضیح بیشتر در این خصوص در ادامه گفت: هر تیم باید حداقل دو دروازه‌بان‌ هم‌سطح و خوب داشته باشد اما متأسفانه باشگاه نتوانست برای بیرانوند یک ذخیره خوب و مطمئن جذب کند.اگر به هر دلیلی یک روز تیم، بیرانوند را نداشته باشد خصوصاً در لیگ قهرمانان آسیا کار خیلی سخت خواهد شد. در خط حمله هم 3 بازیکن جدا شدند و در مقابل پرسپولیس فقط توانست یک مهاجم جذب کند. بنابراین باید گفت باشگاه در نقل‌وانتقالات نتوانست خوب عمل کند. به عقیده من بهترین خرید پرسپولیس در خط دفاع بود که با خریدن کنعانی زادگان کمربند خط دفاعی را محکم‌تر از قبل کردند.

دروازه‌بان سابق پرسپولیس در خصوص اینکه باشگاه درصدد جذب یک دروازه‌بان برزیلی است گفت: برزیل دروازه‌بان درجه‌یک ندارد خصوصاً اینکه شما دارید یک دروازه‌بان زیر 23 سال از این کشور می‌آورید. من برزیل رفته‌ام و از نزدیک فوتبال این کشور را دیده‌ام . آن‌ها در 4 سطح لیگ دارند و در سطح لیگ یک و دو آن‌ها که بهتراز لیگ سوم و چهارم است شما گلر خوب نمی‌بینید اگر هم باشد قیمت آن بالا است و بعد به ایران نمی‌آید. بنابراین ما از سطح 3 و یا 4 می‌توانیم گلر بیاوریم. بنابراین با تمام این اوصاف باید بگویم بااینکه هنوز این گلر برزیلی نیامده به جرات می‌گویم او یک‌فصل می‌آید و روی نیمکت می‌نشیند و بعد پولش را می‌گیرد و می‌رود. از سوی دیگر باید بگویم این برای بیرانوند هم بسیار بد است. چون او دیگر رقیبی در تیم ندارد و می‌داند که در کل فصل فیکس است و برای همین دیگر انگیزه‌ای ندارد که بهترین بازی را از خودش به نمایش بگذار و متأسفانه ضعیف می‌شود. اما اگر گلر خوب روی نیمکت باشد وقتی او به نیمکت نگاه کند متوجه می‌شود که اگر ضعیف باشد جایگاهش را از دست می‌دهد برای همین انگیزه پیدا می‌کند تا بهتر بازی کند.

بهروز سلطانی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه در ایران گلر خوب جوان کم داریم گفت: متأسفانه در ایران گلر جوان خوب نداریم و اگر هم داریم بسیار کم است. از سوی دیگر هم دیدید که در این سال‌ها اگر گلری هم خوب بوده به اروپا رفته موفق نبوده و دوباره به ایران برگشته مثل همین بیرانوند که بهترین گلر حال حاضر ایران است.

دروازه‌بان ملی‌پوش سابق پرسپولیس در ادامه با ابراز ناراحتی خرید دروازه‌بان از برزیل گفت: من نمی‌دانم چرا می‌خواهند دروازه‌بان از برزیل بخرند؟ مگر در اروپا دروازه‌بان خوب نداریم؟ کرواسی ، بوسنی ، المان، ایتالیا و ..... مهد دروازه‌بانی هستند و گلرهای جوان خوبی هم دارند. دروازه‌بان‌های اروپایی قدبلندتر و فیزیک به‌مراتب بهتری دارند. اگر می‌خواستند دروازه‌بان جوان بیاورند بهتربود از اروپا می‌آوردند. برزیل مهم دروازه‌بانی نیست همیشه تیم ملی این کشور از دروازه‌بان ضربه خورده است.

سلطانی در خصوص اینکه گویا دروازه‌بان برزیلی ارزان‌تر است گفت: من هم شنیدم این گل که قراراست بیاید 250 هزار دلار قیمت دارد اما به شما قول می‌دهم قیمت او کمتر از این حرف‌ها است. در ثانی فقط 250 هزارتا برای خرید او می‌خواهند بدهند 200 هزارتا هم در این باید بابت مسکن و غذا و ماشین و .... هزینه کنند برای همین یک گلر برای باشگاه حداقل 500 هزارتا آب می‌خورد درحالی‌که می‌شد از اروپا خصوصاً بلوک شرق دروازه‌بان جوان به‌مراتب ارزان‌تر آورد.

سلطانی در واکنش به این موضوع که این گلر را مربی دروازه‌بان‌های تیم که برزیلی است پسندیده و تائید کرده است گفت: بله دقیقاً موضوع همین است که می‌خواهند به توصیه او برزیلی بیاورند. به شما قول می‌دهم بیرانوند به او میدان نمی‌دهد و او یک‌فصل نیکت نشین خواهد بود و بعدش هم پولش را می‌گیرد و می‌رود.

سلطانی در خصوص حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: با توجه به هزینه‌هایی که تیم‌های عربی خصوصاً عربستان امسال انجام دادند و نیز حضور همیشه قوی ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها باید بگویم کار پرسپولیس و دو نماینده دیگر ایران خیلی سخت است. من هم مثل همه آرزو دارم که پرسپولیس قهرمان شود ولی کار خیلی سختی دارد. ما در این چندساله به‌صورت زیر بنایی و ساختاری کارنکرده این و تا زمانی که برنامه نداشته باشیم نیم توانیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سلطانی در خصوص لیگ برتر و اینکه پرسپولیس می‌تواند امسال بازهم قهرمان شود گفت: استقلال که از دور تیم‌های مدعی خارج‌شده است. اما تراکتور و سپاهان بازیکنان خوبی جذب کردند و رقیب اصلی پرسپولیس برای قهرمانی هستند . من فکر می‌کنم با توجه به اینکه پرسپولیس اسکلت اصلی خودش را حفظ کرده بازهم بخت نخست قهرمانی است. در ایران پرسپولیس بهترین تیم است و برای همین کار سختی برای قهرمانی ندارد.

#پرسپولیس #علیرضا بیرانوند #لیگ برتر
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها