89163
رجائیان: باید در فدراسیون فوتبال به دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای اهمیت داده شود‌
08 مرداد 1402 15:52
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم گفت: اگر فوتبال ایران می‌خواهد به نقطه بلوغ برسد و رشد پیدا کند، باید در فدراسیون فوتبال به این کمیته و تشکیلات اهمیت داده شود‌.

روزنامه گل

محمد رجاییان درمورد نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌ها با مسئولان صدور مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای بار دیگر کارش را شروع کرده و با وجود اینکه آلومینیوم اراک به دلیل کسب نکردن این مجوز انتقادات زیادی دارد اما اگر فوتبال ایران می‌خواهد به نقطه بلوغ برسد و رشد پیدا کند، باید در فدراسیون فوتبال به این کمیته و تشکیلات اهمیت داده شود‌.

وی افزود: باشگاه‌ها باید با دپارتمان مجوز حرفه‌ای همکاری کنند. همه باشگاه‌ها نیز تا حدی برای انجام دادن این کار بسیج شده‌اند اما در نهایت ریزه‌کاری‌ها اجازه نداد. امروز زارعی موردی را مطرح کرد که بخش عمده‌ای از موضوع مجوز حرفه‌ای به آکادمی‌ها و تیم‌های پایه و جوانان مربوط می‌شود. هرچند هنوز فدراسیون فوتبال اساسنامه و آیین‌نامه مربوط به مدارس فوتبال و اکادمی‌های باشگاه‌ها را تدوین نکرده و می‌‌گویند ۴۵ روز دیگر تدوین می‌شود. این موضوع مقداری نقطه ابهام، شک و سوال است.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم عنوان کرد: در آیتم‌هایی که AFC از باشگاه‌ها خواسته بخش عمده‌ای به فوتبال پایه و آکادمی‌ها بازمی‌گردد. فدراسیون باید این موضوع را زودتر عملیاتی می‌کرد.

یعنی از فصل قبل هم اگر آیین نامه‌های آکادمی خود را بر پایه استانداردهای AFC داشتیم، خیلی راحت‌تر می‌توانستیم برای مجوز تاییدیه بگیریم. در نهایت آنچه در تنها مرسوم است، این است که تنها شرط حیات فوتبال برای بین‌المللی شدن تطابق با استانداردهای کمیته حرفه‌ای سازی است.

رجاییان درمورد اینکه امضای فرم بودجه باشگاه‌ آلومینیوم با امضای مدیران سابق این باشگاه بوده است، گفت: طبق همان چیزی که در همین جلسه مطرح شد، مدیران ثبت شده در سازمان املاک و مستغلات باید این برگه‌ها را امضا کنند و همان افراد نیز امضا زدند. من هم جزو همان مدیران هستم و به عنوان مدیرعامل حضور دارم. به عنوان هیات مدیره نیز ثبت شده‌ام. تغییرات ما باید از طرف مجمع انجام شود و خود باشگاه به تنهایی نمی‌تواند کار را انجام بدهد‌. چیز مهمی هم نیست و از قضا مدیران قبلی که آمدند و امضا زدند باید در این مورد گلایه کنند .

وی درمورد شرایط آلومینیوم در آستانه بازی با پرسپولیس، گفت: پیش از این هم گفتم تیم خوبی داریم و آن روز باید روز آلومینیوم باشد.

مدیرعامل آلومینیوم درمورد کم بودن بودجه این باشگاه نسبت به سال گذشته، گفت: تقریبا همان است و کم نشده.

رجاییان درمورد گلایه های مجتبی حسینی از زمان شروع مسابقات و اینکه او اعتقاد دارد اگر لیگ به تعویق می‌افتاد بهتر بود، تصریح کرد: خود مدیران این باشگاه‌ها نیز دوست دارند این اتفاق بیفتد و رایزنی کرده‌اند اما تمکین کردن فدراسیون یک موضوع دیگر است. الان ۸_۷ مدیرعامل باشگاه‌ها تفاهم کرده‌اند دست کم یک هفته تعویق بیفتد و این درخواست در گروه مدیران بارگزاری شده است. در جلسه فردا به فدراسیون منتقل خواهیم کرد‌. این جلسه هم با رئیس فدراسیون درمورد آیین نامه نقل و انتقالات برگزار می‌شود.

#لیگ برتر بیست و سوم #آلومینیوم اراک
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها