84797
شیاطین خوشحال
02 مرداد 1402 21:24
میلان فصل نقل و انتقالاتی خوبی را سپری کرده است. 

روزنامه گل

شیاطین خوشحال
هوای قسمت قرمزپوش شهرمیلان این روزها آفتابی است. درحالیکه بسیاری گمان می‌کردند با جدایی پائولو مالدینی از تیم میلان به عنوان معمار دوران بازسازی این تیم؛ روسونری دچار مشکلات عدیده‌ای شود؛ این تیم با وجود تابستان سخت ناشی از این اتفاق (رفتن پائولو مالدینی) جان تازه‌ای گرفت و توانست در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به اهداف مورد نظر خود دست یابد.
قهرمان نقل و انتقالات
تابستان امسال برای روسونری چندان خوب شروع نشد. سران باشگاه در اقدامی غیرمنتظره که واکنش های زیادی را در پی داشت راهشان را از پائولو مالدینی، اسطوره فوتبال ایتالیا، جدا کردند؛ تصمیمی که خشم بسیاری را برانگیخت. در پی این اتفاق فردریک ماسارا، مدیر ورزشی میلان نیز باشگاه را ترک کرد. هیچکس نمی‌توانست چنین خداحافظی پرتنشی را تصور کند. نارضایتی از نتایج فصل گذشته و همچنین عملکرد ضعیف بازیکنان خریداری‌ شده از جمله چارلز دی‌کتلاره باعث خشم هواداران میلان شد. این بازیکن بلژیکی با بیش از ۳۰ میلیون یورو به عنوان یک ستاره آینده دار به میلان پیوست ولی هرگز نتوانست خوب ظاهر شود تا جزو معدود شکست های تیم مدیریتی مالدینی در نقل و انتقالات قلمداد شود. پس جدایی مالدینی و ماسارا، سران باشگاه تصمیم کرفتند به زوج جفری مونکادا و جورجو فورلانی اعتماد کنند. این مدیران نیز پس از انتقاب و در اولین گام، ۸۰ میلیون یورو از جدایی ساندرو تونالی به دست آوردند. هرچند تونالی به دلیل پیوستن به نیوکاسل‌ مورد انتقاد قرار گرفت چون این هافبک، یکی از بهترین بازیکنان سال گذشته بود و هواداران میلان حساب زیادی روی او باز کرده بودند. اما بجز این چهره، شاکله اصلی روسونری دچار تغییرات زیادی نشد و ترکیب اصلی میلان تغییرات چندانی برای فصل جدید نخواهد داشت. مایک مانیان، تئو هرناندز، رافائل لیائو و اولیویه ژیرو همچنان هسته اصلی تیم خواهند بود.
خریدهای جدید میلان
با فروش تونالی به قیمت دلخواه میلانی ها؛ شیاطین سرخ ایتالیا توانستند برای جذب مهره‌های دلخواهشان اقدام کنند. روسونری مارکو اسپورتیلو و لوکا رومرو (هر دو بازیکن آزاد)، روبن لوفتوس‌چیک (۱۶ میلیون یورو) و کریستین پولیشیچ (۲۰ میلیون یورو) از چلسی، تیجانی رایندرز از آلکمار (۱۹ میلیون یورو) و نوآ اوکافور از سالزبورگ (۱۴ میلیون یورو) را برای فصل جدید به خدمت گرفته است. الکس خیمنز نیز به صورت قرضی از رئال مادرید با گزینه خرید قطعی در آینده به این تیم آمده است و فعلا با تیم ذخیره بازی خواهد کرد. سامو چوکوئزه مهاجم نیجریه‌ای قرار است با حدود ۳۰ میلیون یورو قرارداد ببندد و مذاکرات برای یونس موسی، هافبک تیم ملی فوتبال آمریکا و والنسیا، در حال انجام است. بدین ترتیب میلان ترکیبی از جوانی و تجربه را انتخاب کرده و به‌ خوبی با بازیکنان جدید که در نقش ستاره های احتمالی این تیم در فصل آینده خواهند بود قرارداد بسته است. زوج مدیریتی جدید باشگاه تقریبا تمام اهداف نقل و انتقالاتی خود را با صرف هزینه ای معقول جذب کرده اند و همین امر موجب شده تا هواداران میلان به درخشش تیم محبوبشان در فصل آتی امید زیادی داشته باشند. این در حالی است که دیگر تیم‌ های ایتالیایی نسبت به میلان در نقل ‌و انتقالات تابستانی موفق عمل نکرده‌اند برای مثال اینتر همچنان به دنبال مهاجم می‌گردد، ستاره‌های ناپولی در حال جدا شدن از این تیم هستند و یوونتوس و رم نیز اهداف نقل و انتقالاتی خود را دقیقا نمی‌دانند. همین آرامش و اجرای برنامه مدون، روسونری را به برنده بزرگ پنجره نقل و انتقالات تابستانی ایتالیا تبدیل کرده است. هرچند برای دیدن ماحصل دسترنج مونکادا و فورلانی باید تا شروع فصل جدید منتظر بمانیم.


داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها