با پول من 5 استادیوم را تجهیز کنید و قسطی پس بدهید
84737
امیر عابدینی: برای آوردن VAR نیازی به دور زدن تحریم‌ها نیست
31 تير 1402 19:34
آرش جعفری - رئیس سابق فدراسیون فوتبال حاضر است با بهترین شرایط VAR را به ایران بیارد اما فدراسیون طفره می رود.

روزنامه گل

رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه کلاس دانش‌افزایی داوران درباره نیامدن VAR به ایران قبل از لیگ بیست و سوم گفت: یک مسئول بگوید چرا VAR(سیستم کمک‌داور ویدیویی) به ایران نیامد تا بگوییم چه مشکلی وجود دارد. انشاالله VAR به ایران می‌آید و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از آن استفاده کنیم. سه شرکت از پنج شرکت مدنظر فیفا، یا با ما کار نمی‌کنند یا ما با آن‌ها همکاری نمی‌کنیم. مثلاً‌ اسرائیلی هستند. مهدی تاج در ادامه می‌گوید: همه‌کاره‌ای لازم برای دو شرکت دیگر را انجام دادیم و توافق شد. بااین‌حال بیش از 12 درصد تجهیزات VAR ساخت آمریکاست و ورود این محصولات به کشور موجب تحریم آن مجموعه می‌شود. در این شرایط باید چه کنیم؟

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به پیگیری‌ها برای ورود VAR تأکید کرد:‌ الان دبیر کل، مسئول دپارتمان بین‌الملل و مسئول مالی فدراسیون فوتبال به سوئیس رفته‌اند و مسئله را پیگیری می‌کنند. البته موضوع را باز نمی‌کنم و اگر بگویم، یک دردسر جدید می‌شود. این‌ها موانعی نیست که بتوانم آن را حل کنم؛ مثلاً تحریم‌ها را برطرف کنم. تحریم‌های ظالمانه‌ای وجود دارد، اما اگر کسی بخواهد این سیستم را به ایران بیاورد، آن خود ما هستیم.

تاج همچنین گفت: فدراسیون قرار نیست کار را به دست فردی دیگر بدهد و ورود VAR را به او واگذار کند. از دولت و سیستم (حاکمیت کشور) انتظار داریم که جلسه‌ای برگزار کنند و ببینند مشکل VAR چگونه حل می‌شود

صحبت‌های مهدی تاج با واکنش امیر عابدینی رئیس سابق فدراسیون فوتبال مواجه شد. عابدینی قبلاً گفته بود که می‌تواند VAR را به ایران بیاورد، حالا دوباره مدعی شد که می‌تواند این کار را بدون دور زدن تحریم‌ها انجام دهد.

امیر عابدینی با توضیح بیشتر در این خصوص می‌گوید: قبلاً به تاج گفته بودم و دوباره به‌صورت کتبی به تاج و فدراسیون فوتبال نامه زدیم. حتی با او حضوری صحبت کردم. من حرف‌های او را رد نمی‌کنم او با شرکت‌هایی که صحبت کرده همه به خاطر تحریم جا زده‌اند اما در ادامه به او گفتم من VAR را می‌آورم حتی خودش قرارداد ببندد و پروتکل‌ها را خودش و فدراسیون تنظیم کنند. من حتی گفتم بدون دور زدن تحریم‌ها مشکل فدراسیون را حل می‌کنم . اما دوستان گویا دوست ندارند این کار انجام شود.

عابدینی در ادامه مدعی شد با یک شرکت خارجی در این خصوص صحبت کردیم و با نامه‌نگاری‌هایی که انجام دادیم همه کارها انجام‌شده است فقط مانده تاج جواب نهایی را بدهد. نمی‌دانم واقعاً چرا جواب نمی‌دهد. من حتی با نبی هم حرف زدم و به او گفتم می‌خواهید چه‌کار کنید که متأسفانه او هم جواب درست‌وحسابی نمی‌دهد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه شاید شرکتی که او مذاکره کرده مورد تائید فیفا نیست گفت: اصلاً این‌گونه نیست . من به مهدی تاج و فدراسیون اعلام کردم که با شرکت‌های مورد تائید فیفا مذاکره می‌کنم. حتی با شرکتی که صحبت کرده و تا پای قرارداد رفته‌ایم مورد تائید فیفا است.

عابدینی درواکنش به هزینه VAR و اینکه شاید رقم بالایی داشته و فدراسیون از پس هزینه آن برنمی‌آید گفت: باورتان نمی‌شود من حتی به فدراسیون گفتم که الان پول ندهند و درواقع برای آوردن و نصب آن در پنج استادیوم احتیاج به هزینه کردن ندارند. ما خودمان هزینه می‌کنیم می‌آوریم بعد شما به ما به‌صورت اقساط بدهید.

عابدینی در خصوص هزینه VAR برای نصب آن در پنج استادیوم گفت: هزینه آوردن آن رقمی معادل سه و نیم میلیون یورو است. متأسفانه فدراسیون حاضر نیست پول بگذارد اما من گفتم ایرادی ندارد بعداً به‌صورت اقساط از درآمدزایی که از این سیستم و نیز درآمدهای دیگر دارید به شرکت ما بدهید.

امیر عابدینی در ادامه در خصوص وضعیت پرسپولیس و اینکه عملکرد این تیم را در نقل‌وانتقالات چطور دیده گفت: پرسپولیس با توجه به بودجه‌ای که دارد تیم خوبی بسته است. در قدم اول بازیکن اصلی خود را با تمدید قرارداد حفظ کرد و سپس در ادامه برای برطرف کردن نقاط ضعف بازیکنان خوبی جذب کردند. برای من جالب است که همه در نقل‌وانتقالات می‌نالیدند ولی همه خوب خرج کردند.

عابدینی در پایان صحبت‌هایش گفت متأسفانه تنها اشکال این فصل نقل‌وانتقالات نبود کریم باقری در فوتبال است. این‌یک درد بزرگ برای پرسپولیس و فوتبال ایران است. متأسفانه هرسال داریم اسطوره‌های فوتبال را یکی پس از دیگری کنار می‌گذاریم. کسانی که به فوتبال این کشور خیلی خدمت کردند.

#امیر عابدینی #فدراسیون فوتبال #مهدی تاج
داغ ترین خبرها
تازه ترین خبرها